Strona 1 z 1

problemy z turbinką

: pt lip 17, 2009 08:24
autor: czarna małpa
Jak w temacie,raz przy 2 tys obrotków smiga jak ta lala,a raz trzeba go ciągnąc do 4,kopci przy tym jak jasna ch...a.Jakieś propozycje co do usterki???

: pt lip 17, 2009 10:34
autor: Michał_1977
Najprawdopodobniej zacina się WG.
Napisz jaką masz turbinę.

cdn

: pt lip 17, 2009 12:43
autor: czarna małpa
nieiwem,auto mojego kumpla,spotkalem sie z nim pare dni temu i opowiedzial co sie dzieje,bede z nim gadal w Niedziele,zapytam.

: pt lip 17, 2009 14:56
autor: automat110
Wykręć i przedmuchaj kompresorem zaworek przy filtrze paliwa i sprawdź drożność przewodów powietrza przy nim. Ostatnio też to miałem i już turbina gwizda;)

cdn

: pn sie 03, 2009 09:33
autor: czarna małpa
dodaje pare fotek,moze komus pomoze to odpowiedziec mi na pytanie. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: śr sie 05, 2009 00:06
autor: domek
Proponuje sprawdzic czy nie dostaje lewego powietrza tz, czy nie jest strzelony/pekniety ktorys przewod, rura :helm: Ja zaszczedzilem w ten sposob 2 :bigok: lata temu jakies 2800 PLN

: czw sie 06, 2009 14:16
autor: Delta
witam mialem podobny problem z tym ze jezdze tdi turbina mi ciagla do 2 tys i koniec czasem udalo sie wejsc wyzej tak 3 3,5 tys pojechalem na orginalnego vaga okazalo sie ze mam pekniety jakis przewod cisnieniowy od turbiny i ladowala nie tyle powietrza co tzeba zrobili mi ten przewod i jest ok.Proponuje jechac na vaga i zrobic logi dynamiczne wtedy wszystko bedzie jasne Pozdrawiam

: czw sie 06, 2009 14:51
autor: Casio
No właśnie,VAG to podstawa,nawet nie wiadomo czy to przeładowanie czy niedoładowanie.

: czw sie 06, 2009 15:01
autor: twromek
Delta, Casio, podłączcie vaga do TD i zróbcie nim logi a macie u mnie po 0,7 na głowę :grin:

: czw sie 06, 2009 15:04
autor: Casio
Mówisz,nie ten rocznik ?

: czw sie 06, 2009 15:06
autor: twromek
Nie o rocznik chodzi, a o silnik.

: czw sie 06, 2009 15:13
autor: djmad
ja mialem podobnie. czasami normalnie smigal a czasami tak jak u ciebie. powodem bylo przelaczanie sie komputera w tryb awaryjny. wylaczenie zaplonu i ponowne odpalenie usuwalo ta usterek (chwilowo)... jezeli u ciebie bedzie tak samo proponuje szybciutko wymienic zawor n75 (chyba to ten). jezeli nie pomoze to szybko na regeneracje turbiny. ja nie pojechalem i 2 miesiace pozniej turbina wybuchla :P

: czw sie 06, 2009 15:23
autor: Virus177
ludzie to jest TD nie TDI tu nie ma kompa i n75 tylko czysta mechanika
ja stawiam na WG a dotego wyczyscil bym EGR :grin:
pozatym turbina rzoca juz chyba pokazne ilosci oleju bo widze na fotce ze cieknie z kolanka od dolotu

: czw sie 06, 2009 16:13
autor: munior
Ja bym do tych wszystkich rad dorzucił sprawdzenie dolnego koła rozrządu.Czy nie kołysze się na boki . Połączenie tego koła z wałem korbowym to można by rzec wada fabryczna silnika 1,9 TD AAZ .Gdy dolne koło rozrządu złapie trochę luzu ,przestawia się zapłon .Objawy to chwilowe nierównomierne obroty ,dymienie ,brak mocy ,trudnosci w odpalaniu.Zignorowanie kołyszącego się koła rozrządu kończy sie spotkaniem tłoków z zaworami ...