Strona 1 z 1

pytanie o ciśnienie turbiny i zawór wastegate - wysospalanie

: czw lip 16, 2009 09:15
autor: przemo_82
witam

mam w swoim golfie silniczek AAZ. cały po remoncie bo koło pasowe sie urwało z remontu silnika jestem zaadowolony wszystko chodzi i odpala ale do silnika zamontowana jest turbina która wczesniej regenerowałem.

1. wydaje mi sie, że gośc co ją regenerował ustawił mi zbyt duże ciśnienie doładowania
2. do gruszki od zaworu wastegate powinny iść dwa przewody cisnieniowe a idze jeden z tyrbiny.
drugi to chyba powinien byc EGR ale go nie ma - czy zawór upustowy bedze chodził w takiej konfiguracji.

przechodze do rzeczy.

jak go kupiłem to okazało sie ze dawka paliwa była duzo zwiękrzona. moj mechanik to sie dziwił ze 75km a tak sie ładnii zbiera. przykreciliśmy dawke teraz spalanie po mieście spadło z 10 do 7 ale zastanawia mnie czy nie mam zbyt dużego cisnienie doładowania.
co sie moze stać gdy silnik dostaje za dużo powietrza w stosunku do paliwa. czy może sie okazac ze jeździ gorzej od zwykłego TD aha jeżdze na odłączonym LDA bo jak tylko podepne wężyk to spalanie po mieści 8,5 i wiecej a jjezdze raczej delikatnie biegi zmieniam tak pomiedzy 2400-2600 obr./min

czy zbyt wysokie ciśnienie nie powoduje ze z podlaczonym LDA boostpin wciska sie głębiej i stąd to spalanie ?

poniższe fotki może coś rozjasnią :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

z gory dzieki za odpowiedzi

Re: pytanie o ciśnienie turbiny i zawór wastegate - wysospal

: czw lip 16, 2009 11:48
autor: smoku114
przemo_82 pisze:
czy zbyt wysokie ciśnienie nie powoduje ze z podlaczonym LDA boostpin wciska sie głębiej i stąd to spalanie ?
Tak ma działać LDA wzrasta ciśnienie wciska boostpina dostaje większą dawkę palwa i wciska w siedzenie :D

Słyszałem że przy dobrze ustawionej dawce paliwa spalanie nie powinno wzrosnąć a czasem nawet spaść nieznacznie.

Też mam AAZ i także nie mam u siebie EGR i nic się nie stało jak do tej poty czyli tak ma być (wydaje mi się że silniki AZZ nie miały EGR ale na 100 % nie jestem pewien)

: czw lip 16, 2009 15:09
autor: przemo_82
znam zasadę działania LDA, chodziło mi o to czy wiekrze ciśnienie doładowania (czyt. ponad standardowe np. około 1bara) powoduje radykalny wzrost spalania ponad standardowe nawet bez zwiekrzania dawki paliwa.

a teraz moje jeszcze jedno pytanie co będzie jeśli cisnienie bedze około 1bar a pompa ma odłączzne LDA. czyli jest za dużo powietrza a nie ma dodatkowego paliwa. co sie dzieje z tym powietrzem czy na silnik nie dostaje móła ???? czy cos takiego

: czw lip 16, 2009 15:51
autor: munior
przemo_82 pisze:czy wiekrze ciśnienie doładowania (czyt. ponad standardowe np. około 1bara) powoduje radykalny wzrost spalania ponad standardowe nawet bez zwiekrzania dawki paliwa.
Nie,samo zwiększenie doładowania nie spowoduje większego spalania
przemo_82 pisze:co będzie jeśli cisnienie bedze około 1bar a pompa ma odłączzne LDA. czyli jest za dużo powietrza a nie ma dodatkowego paliwa. co sie dzieje z tym powietrzem czy na silnik nie dostaje móła ???? czy cos takiego
Zbyt duże ciśnienie doładowania nie spowoduje muła bez dodatkowego paliwa .Tylko temperatura silnika niepotrzebnie ci wzrośnie i turbina jest bardziej obciążona.Nie ma sensu zwiększanie ciśnienia doładowania bez zwiększania dawki paliwa bo niby po co.Zmniejsz sobie dawkę i podłącz LDA wtedy dawka paliwa będzie zwiększana tylko przy odpowiednim ciśnieniu doładowania.W takim układzie jak masz teraz pali ci więcej bo dawka paliwa jest zwiększona cały czas a nie tylko jak rośnie ciśnienie doładowania ...

: czw lip 16, 2009 16:25
autor: przemo_82
ja juz jestem po zmiejszeniu dawki bo mi palil wczesniej 10l/100 w miescie. po zmiejsszeniu pali mi 8,5 a po odlaczeniu LDA 7/100. z twojej wypowiedzi rozumiem ze sugerujesz mi jeszczezmiejszenie dawki i podpiecie lda dobrze zrozumialem ??

: czw lip 16, 2009 21:14
autor: munior
Dobrze...ale zrobisz jak uważasz