Strona 1 z 2

Temperatura a osiagi - AJM

: wt lip 14, 2009 23:18
autor: zajac
jako ze w dieslu jeszcze jestem zielony bo uzywam dopiero 2 tyg mam takie pytanie, dzis zauwazylem(albo mialem zwida) ze auto jakos slabiej jezdzilo(bylo strasznie goraco i duszno) i zastanawiam sie czy cos juz sie dzieje z moim aute czy to normalne ze przy takiej pogodzie odczuwalny jest spadek osiagów.



i druga kwestia albo mi sie wydaje (po przesiadce z benzyny) albo to tez normalne jak przypiecuje auto na np 2 biegu to w okolicach 3200 obr auto na chwile slabnie. o co z tym biega

: wt lip 14, 2009 23:25
autor: Michał_1977
W gorący dzień autko słabnie,bo intercooler nie wyrabia :bigok:

: śr lip 15, 2009 09:34
autor: Matijas
zajac pisze:jak przypiecuje auto na np 2 biegu to w okolicach 3200 obr auto na chwile slabnie. o co z tym biega
tzn? jak slabnie?

Auto moze gorzej jezdzci jak jest upal, tak jak kolega wczesniej napisal w dolocie wieksza temp jest :bigok:

: śr lip 15, 2009 17:00
autor: zajac
czasem (nie zaleznie od pogody) czuje jak auto przyspiesza i w ok 3200 obr tak jakby turbina przez chwile nie miala takie cisnienia jak powinna.(tak jaby na wykresie po shamowaniu auta byl dolek w lini przebiegu momentu-nie bylem ale tak nalatwiej to chyba opisac) A moze jest to moje dziwne odczucie po przesiadce z benzyny.

W jakim zakresie obrotów wogole turbo powinno dzialac w seryjnym ajm'ie

: śr lip 15, 2009 17:26
autor: KonradzikIV
diesel (seryjny) ogólnie tak ma że jest mocny w jakimś tam przedziale obrotów a potem nie jedzie ale jeśli jest odczuwalny bardzo mocno ten spadek to mozliwe że np turbo przeładowywuje albo przepływka obcina dawki. Trza panie na Vag'a podjechac zrobić logi dynamiczne i będzie wsyzstko wiadomo.

: śr lip 15, 2009 20:20
autor: zajac
na vagu na postoju nic nie wyszlo, zadnych bledów.

spadek jest raczej chwilowy bez zadnej tragedii, ale szukuje sie powoli do czyszczenia turbiny i dolotu i wywalenia egr'a

moze sie uda zrobic logi jak kolege wymęcze, zeby podbił z kompem

: śr lip 15, 2009 20:44
autor: Matijas
zajac pisze:moze sie uda zrobic logi jak kolege wymęcze, zeby podbił z kompem
to najlepsze wyjscie, na logach wyjdzie co jest nie tak przy danych obrotach :bigok:

: pt lip 17, 2009 00:00
autor: zajac
dzis zajzalem do tematu TIGERA, ktory tez ma AJM i chyba moje watpliwosci co do spadku momentu zostaly rozwiane. Tiger hamował swojego mk4 i wlasnie w okolicy 3000 obr moment spada i wynika z tego ze AJM tak ma.

Dla swietego spokoju po weekendzie zrobie logi i zobaczymy, ale tu chyba niezbedny bedzie program :grin:

: pt lip 17, 2009 00:07
autor: PinkFloyd
Zrób logi 011 moze masz spadek cisnienia doładowania co jednoczesnie oznacza mniejsze wartosci przepływki i mniejsza moc wtym zakresie obr co moze wiazac sie z przycinajaca sztanga turbiny

: pt lip 17, 2009 09:17
autor: brz
zajac, wieść gminna niesie, że w okolicach 3 tysięcy obrotów AJM osiąga maksymalną wartość momentu. ;]

Jeśli wdepniesz gaz w podłogę powiedzmy przy 2 tysiącach i idzie cały czas do przodu elegancko, przy 3 tysiącach masz na pół sekundy dołek, a później znowu idzie do przodu to najprawdopodobniej pada Ci przepływka. Miałem dokładnie to samo ostatnio. Dziura przy 3 tysiącach (było to odczuwalne, a wykres to potwierdził). Później pojawiła się kolejna - przy około 2200. Wymieniłem przepływomierz i jeździ jak nowy. ;]

Sam zobacz:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2874380#2874380

Na forum dostałem namiary na pewne przepływomierze Boscha z allegro (nówki) w dobrej cenie (w ASO to koszt rzędu 1000 pln chyba, a ja dałem 300 pln z przesyłką). Nie będę robił otwartej reklamy więc zrób sobie logi diagnostyczne, żeby się upewnić czy to to i odezwij się na PW jak będziesz chciał.

: sob lip 18, 2009 01:45
autor: zajac
zobacze co powie vag, a jak cos to pozycze przeplywke od kogos i sie zobaczy

przeplywka ogolnie jest jakas konkretna czy wszystkie sa takie same?

: sob lip 18, 2009 12:28
autor: brz
Ta, którą kupowałem nie pasuje podobno tylko do ASZ i ARL. Dla reszty niby jest taka sama, chociaż jakoś nie wierzę, że dla wszystkich.

: pn lip 20, 2009 22:17
autor: zajac
dzis zapiąłem vaga i zrobilem z kolega kilka rund i po 3 tys obrotów spada wartość momentu obrotowego, turbina troche mniej dmucha. Nie mam niestety zapisów. Zadne bledy nie wychodza.

I teraz pytanie czy turbina do czyszczenia czy wymiana przeplywki?

: pn lip 20, 2009 22:20
autor: PinkFloyd
zajac pisze:dzis zapiąłem vaga i zrobilem z kolega kilka rund i po 3 tys obrotów spada wartość momentu obrotowego, turbina troche mniej dmucha. Nie mam niestety zapisów. Zadne bledy nie wychodza.

I teraz pytanie czy turbina do czyszczenia czy wymiana przeplywki?
Bez loga grupy 03i 011 nie da sie na pytanie odp. Poza tym jak powyzej 3 tys obr cisnienie doładowania bedzie mniejsze niz fabrycznie zadane to wartosci przepływki beda tez niższe mimo ze moze byc sparwna. Wiec wklej logi to sie obluka bo tak nici czy dawke tnie prezpływka, czy kierowniczki sie podwieszają