Strona 1 z 1

pluje olejem z kolektora wydechowego 1.6 td po wymianie pier

: ndz lip 12, 2009 10:07
autor: JABcok20
pierscionki wymienione. poprzednie byly doje.... na maksa, gladz cylindra byla w stanie dobrym -.
turbo mam zalozone na kolektor , ale az takie puszczanie oleju przez turbo wykluczam bo to nie jego wina na 100%.
czy to normalny objaw po wymianie pierscieni na gladz cylindra w srednim stanie?
czy to sie dotrze?

: ndz lip 12, 2009 10:10
autor: Majek666
Nie wiem co rozumiesz przez plucie olejem przez wydech. Ja rozumiem ze masz bialoniebieski dym i to jest normalne po wymianie pierscieni musze sie ulozyc i dotrzec. Chyba ze przeoczylez ze np. masz porysowany blok (wyrazne rysy ze mozesz paznokcia zawiesic) wtedy bedzie siorbal olej. Jesli objaw nie ustanie po jakims czasie szukaj dalej.

: ndz lip 12, 2009 10:13
autor: Michał_1977
Jeżeli pierścienie dobrze założone,to można obstawić jeszcze uszczelniacze zaworowe.
Robiąc remont,zapewne też je wymieniłeś,ale spotkałem się niedawno z takim przypadkiem,że ktoś porysował trzonki zaworów w miejscach gdzie pracują owe uszczelniacze.Może i u Ciebie cusik takiego jest.

: ndz lip 12, 2009 11:26
autor: JABcok20
glowica byla sprawdzana. jest ok.
uszczelke zalozylem metalowa.
doslownie pluje olejem na laczeniu turbiny z kolektorem i przy wyjsciu z turbiny do wydechu.
na jednym cylindrze byly rysy wyczuwalne paznokciem.

Rozmawialem z gosciem co sprzedaje nowe turbiny i mowil ze aby turbina plula od strony cieplej musialby byc konkretny luz. a u mnie jest jak w nowej... lekki

: ndz lip 12, 2009 11:59
autor: jarciu_T4
musiałes odwalic jakiegos baboka... jezeli doslownie pluje ci olejem to uszczelniacze zaworowe nie sa w stanie go tyle przepuścić.. pierscionki te co zakladałes mierzyłeś luz na zamku... dobrze je zamontowałeś ??? strona prawidlową ustawienie zamkow tez dobrze??? moze poprostu którys zgarniający jest wadliwy... oryginału raczej nie zakładałeś.. jakie te rysy były...??? moze nie potrzebnie to skladales . jest gorzej niz przed remontem????

: ndz lip 12, 2009 12:29
autor: JABcok20
pierscionki niby ok. na poczatku bylo ok. dopiero po okolo 3h pracy pokazal sie olej z turbiny. wiec myslalem ze to turbo bo przed remontem troche puszczala ale skoro gosciu mowil ze nie powinna wiec to wykluczylem. zaloze jutro k14 i zobacze jak bedzie

: ndz lip 12, 2009 12:59
autor: J.B.S.
Wydaje mi sie że przez pierscienie nie był by w stanie wywalac takiej ilosci oleju.
Zawory tez raczej odpadaja.
Obstawiam turbine

Przeciez to diesel jesli by dostawał sie olej do komory to byłby spalany Czego konsekwencja było by wieksze dymienie.

Najlepiej zdejmij turbine z kolektorem wydechowym zaslep zasilanie turbiny.
Odpal go bez turbiny i zobacz czy nie wydostaje sie olej z jakiegos kanału wydechowego

Aha wtedy załatw sobie jakies słuchawki bo będzie głosnawo. :grin:

: ndz lip 12, 2009 14:06
autor: arwam
a zwracałeś uwagę na oznaczenie "TOP" lub "OBEN" które powinno być na górze pierścienia jak go ząłorzysz an tłoka?
to by tłumaczyło dlaczego rzuca olejem w wydech i sprawdź jeszcze czy jest na kolektorze wydechowym przed turbiną idąc od silnika.

: ndz lip 12, 2009 15:05
autor: JABcok20
pierscionki zalozylem na pewno we wlasciwa strone. tez mi sie wydaje ze turbina puscila olej.
ale wiecie facet gada ze niby sie zna i turbo nie moze puszczac takiej ilosci.
olej najtanszy, do diesli. moze za gesty i turbo sie poddalo chociaz bylom niepewne przed remontem( ale nie dawalo olejem od srony wydechu

: ndz lip 12, 2009 15:10
autor: arwam
JABcok20 pisze:ale wiecie facet gada ze niby sie zna i turbo nie moze puszczac takiej ilosci.
uszkodzone turbo potrafi dosłownia jak z wiadra lać olejem więc to co facet gada że sięniby zna można między bajki włożyć z czystym sumieniem.

: ndz lip 12, 2009 16:02
autor: mrozoo
arwam pisze:
JABcok20 pisze:ale wiecie facet gada ze niby sie zna i turbo nie moze puszczac takiej ilosci.
uszkodzone turbo potrafi dosłownia jak z wiadra lać olejem więc to co facet gada że sięniby zna można między bajki włożyć z czystym sumieniem.
dokladnie, kolega od turbiniarzy bral hybryde. Luzu brak jak w nowej, ale z tylu za samochodem chmura bialego dymu, duzo oliwy puszczala w wydech, koles tlumaczyl sie slaba partia uszczelniaczy...

: ndz lip 12, 2009 19:39
autor: JABcok20
turbo zmienione na k14 i ... jak na razie zero oleju z wydechu. zobaczymy jak to bedzie . troszke puszcza od strony zimnej ale to raczej małe ilości.
bede próbowal zregenerować vnt zestawem z allegro. zobaczymy co z tego wyjdzie.

tu cos o regenracji ale przy pomocy nowego wirnika.


niby vnt sie nie regeneruje ale to ze wzgledu na brak możliwości późniejszego ustawienia sztangi według ustawień fabrycznych samochodu. Czyli u mnie zupełnie niepotrzebne...

: ndz lip 12, 2009 20:20
autor: mrozoo
JABcok20 pisze:turbo zmienione na k14 i ... jak na razie zero oleju z wydechu. zobaczymy jak to bedzie . troszke puszcza od strony zimnej ale to raczej małe ilości.
bede próbowal zregenerować vnt zestawem z allegro. zobaczymy co z tego wyjdzie.

tu cos o regenracji ale przy pomocy nowego wirnika.


niby vnt sie nie regeneruje ale to ze wzgledu na brak możliwości późniejszego ustawienia sztangi według ustawień fabrycznych samochodu. Czyli u mnie zupełnie niepotrzebne...
wszystko ladnie pokazane, tylko przydaloby sie pozniej to wywarzyc;/

: ndz lip 12, 2009 20:49
autor: arwam
mrozoo pisze:wszystko ladnie pokazane, tylko przydaloby sie pozniej to wywarzyc;/
jeśli zaznaczysz wzajemne położenie kątowe wirników to raczej nie będzie Ci potrzebne wyważanie wirnika