pluje olejem z kolektora wydechowego 1.6 td po wymianie pier

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

pluje olejem z kolektora wydechowego 1.6 td po wymianie pier

Post autor: JABcok20 » ndz lip 12, 2009 10:07

pierscionki wymienione. poprzednie byly doje.... na maksa, gladz cylindra byla w stanie dobrym -.
turbo mam zalozone na kolektor , ale az takie puszczanie oleju przez turbo wykluczam bo to nie jego wina na 100%.
czy to normalny objaw po wymianie pierscieni na gladz cylindra w srednim stanie?
czy to sie dotrze?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » ndz lip 12, 2009 10:10

Nie wiem co rozumiesz przez plucie olejem przez wydech. Ja rozumiem ze masz bialoniebieski dym i to jest normalne po wymianie pierscieni musze sie ulozyc i dotrzec. Chyba ze przeoczylez ze np. masz porysowany blok (wyrazne rysy ze mozesz paznokcia zawiesic) wtedy bedzie siorbal olej. Jesli objaw nie ustanie po jakims czasie szukaj dalej.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lip 12, 2009 10:13

Jeżeli pierścienie dobrze założone,to można obstawić jeszcze uszczelniacze zaworowe.
Robiąc remont,zapewne też je wymieniłeś,ale spotkałem się niedawno z takim przypadkiem,że ktoś porysował trzonki zaworów w miejscach gdzie pracują owe uszczelniacze.Może i u Ciebie cusik takiego jest.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz lip 12, 2009 11:26

glowica byla sprawdzana. jest ok.
uszczelke zalozylem metalowa.
doslownie pluje olejem na laczeniu turbiny z kolektorem i przy wyjsciu z turbiny do wydechu.
na jednym cylindrze byly rysy wyczuwalne paznokciem.

Rozmawialem z gosciem co sprzedaje nowe turbiny i mowil ze aby turbina plula od strony cieplej musialby byc konkretny luz. a u mnie jest jak w nowej... lekki


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

Post autor: jarciu_T4 » ndz lip 12, 2009 11:59

musiałes odwalic jakiegos baboka... jezeli doslownie pluje ci olejem to uszczelniacze zaworowe nie sa w stanie go tyle przepuścić.. pierscionki te co zakladałes mierzyłeś luz na zamku... dobrze je zamontowałeś ??? strona prawidlową ustawienie zamkow tez dobrze??? moze poprostu którys zgarniający jest wadliwy... oryginału raczej nie zakładałeś.. jakie te rysy były...??? moze nie potrzebnie to skladales . jest gorzej niz przed remontem????



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz lip 12, 2009 12:29

pierscionki niby ok. na poczatku bylo ok. dopiero po okolo 3h pracy pokazal sie olej z turbiny. wiec myslalem ze to turbo bo przed remontem troche puszczala ale skoro gosciu mowil ze nie powinna wiec to wykluczylem. zaloze jutro k14 i zobacze jak bedzie


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » ndz lip 12, 2009 12:59

Wydaje mi sie że przez pierscienie nie był by w stanie wywalac takiej ilosci oleju.
Zawory tez raczej odpadaja.
Obstawiam turbine

Przeciez to diesel jesli by dostawał sie olej do komory to byłby spalany Czego konsekwencja było by wieksze dymienie.

Najlepiej zdejmij turbine z kolektorem wydechowym zaslep zasilanie turbiny.
Odpal go bez turbiny i zobacz czy nie wydostaje sie olej z jakiegos kanału wydechowego

Aha wtedy załatw sobie jakies słuchawki bo będzie głosnawo. :grin:
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 13:00 przez J.B.S., łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » ndz lip 12, 2009 14:06

a zwracałeś uwagę na oznaczenie "TOP" lub "OBEN" które powinno być na górze pierścienia jak go ząłorzysz an tłoka?
to by tłumaczyło dlaczego rzuca olejem w wydech i sprawdź jeszcze czy jest na kolektorze wydechowym przed turbiną idąc od silnika.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz lip 12, 2009 15:05

pierscionki zalozylem na pewno we wlasciwa strone. tez mi sie wydaje ze turbina puscila olej.
ale wiecie facet gada ze niby sie zna i turbo nie moze puszczac takiej ilosci.
olej najtanszy, do diesli. moze za gesty i turbo sie poddalo chociaz bylom niepewne przed remontem( ale nie dawalo olejem od srony wydechu


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » ndz lip 12, 2009 15:10

JABcok20 pisze:ale wiecie facet gada ze niby sie zna i turbo nie moze puszczac takiej ilosci.
uszkodzone turbo potrafi dosłownia jak z wiadra lać olejem więc to co facet gada że sięniby zna można między bajki włożyć z czystym sumieniem.



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » ndz lip 12, 2009 16:02

arwam pisze:
JABcok20 pisze:ale wiecie facet gada ze niby sie zna i turbo nie moze puszczac takiej ilosci.
uszkodzone turbo potrafi dosłownia jak z wiadra lać olejem więc to co facet gada że sięniby zna można między bajki włożyć z czystym sumieniem.
dokladnie, kolega od turbiniarzy bral hybryde. Luzu brak jak w nowej, ale z tylu za samochodem chmura bialego dymu, duzo oliwy puszczala w wydech, koles tlumaczyl sie slaba partia uszczelniaczy...



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz lip 12, 2009 19:39

turbo zmienione na k14 i ... jak na razie zero oleju z wydechu. zobaczymy jak to bedzie . troszke puszcza od strony zimnej ale to raczej małe ilości.
bede próbowal zregenerować vnt zestawem z allegro. zobaczymy co z tego wyjdzie.

tu cos o regenracji ale przy pomocy nowego wirnika.


niby vnt sie nie regeneruje ale to ze wzgledu na brak możliwości późniejszego ustawienia sztangi według ustawień fabrycznych samochodu. Czyli u mnie zupełnie niepotrzebne...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » ndz lip 12, 2009 20:20

JABcok20 pisze:turbo zmienione na k14 i ... jak na razie zero oleju z wydechu. zobaczymy jak to bedzie . troszke puszcza od strony zimnej ale to raczej małe ilości.
bede próbowal zregenerować vnt zestawem z allegro. zobaczymy co z tego wyjdzie.

tu cos o regenracji ale przy pomocy nowego wirnika.


niby vnt sie nie regeneruje ale to ze wzgledu na brak możliwości późniejszego ustawienia sztangi według ustawień fabrycznych samochodu. Czyli u mnie zupełnie niepotrzebne...
wszystko ladnie pokazane, tylko przydaloby sie pozniej to wywarzyc;/



arwam

Post autor: arwam » ndz lip 12, 2009 20:49

mrozoo pisze:wszystko ladnie pokazane, tylko przydaloby sie pozniej to wywarzyc;/
jeśli zaznaczysz wzajemne położenie kątowe wirników to raczej nie będzie Ci potrzebne wyważanie wirnika



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości