Strona 1 z 1

szpilki walka rozrzadu

: sob lip 11, 2009 02:03
autor: daaroo
Spotkał sie ktos z Was z problemem zerwanego gwintu przy szpilkach walka rozrządu ?


Przy ostatnim demontazu walka rozrzadu zaowarzylem, ze trzy szpilki przepuszczaja na gwincie. Z obawy przed samoistnym odkreceniem chcialbym zasiegnac opini odnosnie sposobu naprawy i jego trwalosci. Moze ktos juz z Was naprawial gwint w tym miejscu ?

Zastanawiam sie nad naprawa za pomoca sprezynek jak na tej aukcji http://allegro.pl/item666823668_napraw_ ... io_z7.html

badz dorobieniu nowych szpilek z gwintem 7, a moze wystarczy wkrecic szpilki poki jako tako gwint trzyma na klej do gwintow Loctite http://allegro.pl/item677888587_klej_lo ... 50_ml.html.


Teoretycznie moment dokrecenia tych szpilek nie jest duzy bo 25Nm, ale jak wiadomo wibracje w silniku diesla, moga powodowac odkrecanie.

: sob lip 11, 2009 09:14
autor: borat
nielepiej podjechac do jakiegos mechanika,moze ma jakas rozdupcona glowice i za przyslowiowa flaszke wykrecic sobie pare szpilek ?

: sob lip 11, 2009 09:32
autor: KrystO
daaroo pisze:Zastanawiam sie nad naprawa za pomoca sprezynek jak na tej aukcji http://allegro.pl/item666...i_tanio_z7.html
Jeśli masz wstawiać coś takiego to lepiej naciąć nowy gwint i dorobić szpilki.
daaroo pisze:badz dorobieniu nowych szpilek z gwintem 7, a moze wystarczy wkrecic szpilki poki jako tako gwint trzyma na klej do gwintow Loctite http://allegro.pl

Szpilki panewek wałka rozrządu to 8 mm. Jeśli gwint ci już nie trzyma to żaden klej nie pomoże.
Głowice gwintujesz 10mm. jedziesz do tokarza i dorabiasz szpilki z jednej strony 10mm. z drugiej-8mm(wiadomo o co chodzi,godz.pracy tokarza ok.40zł.).

: sob lip 11, 2009 09:43
autor: daaroo
Szpilki panewek wałka rozrządu to 8 mm. Jeśli gwint ci już nie trzyma to żaden klej nie pomoże.
Głowice gwintujesz 10mm. jedziesz do tokarza i dorabiasz szpilki z jednej strony 10mm. z drugiej-8mm(wiadomo o co chodzi,godz.pracy tokarza ok.40zł.).
o tym samym myslalem, bo najtrwalsze rozwiazanie, co prawda samochod jezdzi szpilki odwrocilem o 180 stopni i wkrecone sa obecnie ta strona z dluzszym gwintem, ale w najblizszym czasie bede robil trase 4000km i chcialbym miec pewne auto.

: sob lip 11, 2009 09:44
autor: piter_s
KrystO pisze:Głowice gwintujesz 10mm. jedziesz do tokarza i dorabiasz szpilki z jednej strony 10mm. z drugiej-8mm
dobry pomysł.