Strona 1 z 1

Astra II 1.7 TD przerwany wąż olejowy

: pt lip 10, 2009 20:28
autor: To_mas
Witam Panowie
Moze prezdstawie najpierw sprawę.
Klient jedzie autem ok 120-130km/h nagle zapala sie kontrolka od oleju... po chwili auto gaśnie i nie da sie już zapalić...

Przyholowaliśmy auto co sie okazało jakimś cudem odczepił sie wąż od chłodniczki oleju (która jest tam gdzieś za zderzakiem czy grillem nie pamiętam. Nie wiem jak sie to rozczepiło w każdym razie brakowało zawleczki - musiała gdzieś wypasc

Z myslą ze silnik nie ucierpiał aż tak bardzo usterka została naprawiona, zalany nowy olej, - odpalił :) chodził ładnie równo ale czuć było ze nie zbierał sie już jak wczesniej. Mysle sobie chyba turbina ucierpiała bo jako w ogole doładowania nie czuć. No nic klient wzial auto trochę pojeździć. Przejechał moze z 10 km auto staneło na skrzyzowaniu (ten sam problem). Przyjazd na miejsce wyciągam bagnet (sucho:P)

I teraz pytanie
czy to możliwe ze turbo sie wtedy tak uszkodziło ze teraz zjadło mi cały olej ?? bo tym razem zadnego wycieku nic sucho a olej zniknał ??
Jutro rozbieram dolot by poszukać oleju......

Jeśli to nie turbo to co jeszcze warto sprawdzić ? nic nie pozostaje tylko głowica do góry ? czy moze od razu ściągnąć i popatrzyć ?

: pt lip 10, 2009 21:50
autor: hanti
To_mas, a nie ma jakichś zewnętrznych objawów typu kopcenie itp.
Przez turbo też zgubisz oliwę , ale to było by widać(dymek) i czuć

: pt lip 10, 2009 21:52
autor: To_mas
hanti pisze:To_mas, a nie ma jakichś zewnętrznych objawów typu kopcenie itp.
Przez turbo też zgubisz oliwę , ale to było by widać(dymek) i czuć
jak odpalił to chodził normalnie. jak sie przegazowywalo to kopcił no ale to chyba normalne w TD

: sob lip 11, 2009 11:08
autor: J.B.S.
Nie no taka ilość oleju to chyba tylko przez turbo.
Tym bardziej że na małym odcinku drogi

A jaki to silnik zwykły diesel opla z turbiną czy isuzu?