Strona 1 z 1

obrotomierz

: czw lip 09, 2009 22:16
autor: misiur
Witam, nie dawno kupilem goferka II diesla SB i nie dziala w nim obrotomierz. Sprzedawca mowil ze alternator jest podmieniony na inny i dlatego. Jak sprawdzilem, do alternatora idzie kabel masowy, "+" , i jeszcze jakis cieniutki który podpialem pod wolna wsuwke w altku i obrotek na zapalonym silniku pokazywal tysiac obr z hakiem, a potem jak zgasilem, dalej.

: czw lip 09, 2009 22:22
autor: To_mas
misiur pisze:a potem jak zgasilem, dalej.
byś dokończyl bo nic z tego nie czaje :P

obrotek bierze obroty z alternatora z wyjcia W sprawdź czy takie masz

: czw lip 09, 2009 22:53
autor: misiur
przed chwila sprawdzilem - jest na altku wyjscie W - podpialem tam ten kabelek co luzno sobie zwisal i nic - obrotek nie dziala. Ta wsuwka W w altku jest cala luzna, mozliwe ze cos tam nie styka. A jakie tam napiecie jest podawane ? To bym sprawdzil miernikiem i bym wiedzial co i jak.

: pt lip 10, 2009 01:26
autor: Druidionin
misiur pisze:przed chwila sprawdzilem - jest na altku wyjscie W - podpialem tam ten kabelek co luzno sobie zwisal i nic - obrotek nie dziala. Ta wsuwka W w altku jest cala luzna, mozliwe ze cos tam nie styka. A jakie tam napiecie jest podawane ? To bym sprawdzil miernikiem i bym wiedzial co i jak.
Chyba nie za bardzo to zmierzysz bo nie ma tam stałego napięcia tylko wysyłane impulsy o ile się nie mylę... Oczyść wsuwkę, jeśli nie pomoże dobież się do zegarów i sprawdź kabel... czy ma przejście, lub gdzieś przebicie... Ale skoro obrotomierz trzymał ustawienie po wyłączeniu silnika obstawiałbym jego(lub elektroniki) uszkodzenie, które powoduje, że iglica się przywiesza albo ma gdzieś przebicie jednak skoro jest sterowany impulsowo nie jest to zbytnio możliwe... A wskazówka została tak na stałe czy opadła po jakimś czasie?

: pt lip 10, 2009 09:46
autor: misiur
opadła po paru minutach. Posprawdzam to wszystko.

: pt lip 10, 2009 16:44
autor: Druidionin
Jeśli opadła po chwili to spodziewałbym się uszkodzonego układu elektronicznego obrotomierza... Gdzieś się ładuje kondensator i trzyma, może być przebicie albo niepoprawne podłączenie... może ktoś sztukował przy liczniku, składał 1 z 2 lub z zegarów na 2 wtyczki zrobił na 1 lub odwrotnie i coś nie tak podłączył... No ewentualnie układ impulsowy alternatora... Mógł gdzieś zamoknąć i nie działa tak jak trzeba, u mnie jak wjadę w niezłą kałużę to wskazówka spada tak jak u Ciebie ale jak wyschnie to znów zaczyna działać... trzeba by było dobrać się do tego układu i go sprawdzić...

: ndz lip 12, 2009 10:56
autor: glowka123
witam wez rozkręć altelnator i podłącz kabelek przed jedna z diod prostowniczych czyli odrazu pod zwój od altelnatora.i pod to podłącz kabel do obrotomierza.jeśli to nie dziala to masz kłopot z obrotomierzem

: ndz lip 12, 2009 13:09
autor: misiur
dzieki za pomoc, bede dzialal :)

: ndz lip 12, 2009 13:18
autor: Przemek_G
sprawdź jeszcze czy wyjście "W" w altku Ci się nie odlutowało. jak odkręcisz regulator napięcia to będziesz widział to wyjście (blaszka i przylutowany drucik). Ja właśnie tak miałem, że raz działał, a raz nie. Poprawiłem ten lut tam i wszystko działa dobrze. Nawet nie trzeba było rozbierać altka.