Strona 1 z 1

sdi polo-olej-różnica Diesel Magnatec a normalny Magnatec

: czw lip 09, 2009 21:33
autor: cwb
hej
muszę wymienić w autku olej. nie mam informacji co wcześniej było zalewane więc postanowiłem dla bezpieczeństwa użyć półsyntetyka. mineralnego chyba nikt wcześniej nie zalał, a co do pełnego sytetyka nie mam przesłanki

zacząłem chodzić po sklepach i zgłupiałem. jest to sdi z 2000 r. czyli powinienem użyć oleju z normą 505.00. Normalny Magnatec Castrola spełnią powyższe wymagania. ale na półce znalałem wersję Magnatec Diesiel. niby nic ale bańka duża kosztuje prawie 50 zł drożej.

w czym jest różnica i czy warto dopłacać. i z ciekawości czy szukam dobrego oleju ?
pozdrawiam

Re: sdi polo-olej-różnica Diesel Magnatec a normalny Magnate

: czw lip 09, 2009 21:49
autor: doggie
cwb pisze:hej
muszę wymienić w autku olej. nie mam informacji co wcześniej było zalewane więc postanowiłem dla bezpieczeństwa użyć półsyntetyka. mineralnego chyba nikt wcześniej nie zalał, a co do pełnego sytetyka nie mam przesłanki

zacząłem chodzić po sklepach i zgłupiałem. jest to sdi z 2000 r. czyli powinienem użyć oleju z normą 505.00. Normalny Magnatec Castrola spełnią powyższe wymagania. ale na półce znalałem wersję Magnatec Diesiel. niby nic ale bańka duża kosztuje prawie 50 zł drożej.

w czym jest różnica i czy warto dopłacać. i z ciekawości czy szukam dobrego oleju ?
pozdrawiam
ale o jakim oleju mówisz? Castrol Magnatec Diesel 10W-40 oraz Castrol Magnatec 10W-40 . Na stronie Castrola są w identycznej cenie 93 zł za 4 litry http://habi.pl/castrol

: czw lip 09, 2009 21:51
autor: cwb
dokładnie o tych dwóch
Castrol Magnatec Diesel 10W-40 a Castrol Magnatec 10W-40
oba spełniają normę 505.00

: czw lip 09, 2009 21:55
autor: doggie
spokojnie możesz lać ten lub ten bo mają specyfikację API SL/CF, ACEA A3/B3, VW 505.00, CF oznacza że jest do diesla a ten drugi czyli Magnatec Diesel ma tylko CF co oznacza że się nie nadaje do benzyny lae oba się tak samo nadają do diesla

[ Dodano: 09 Lip 2009 21:58 ]
cwb pisze:
w czym jest różnica i czy warto dopłacać.
różnicę ci już opisałem i nie warto dopłacać, najważniejsze żeby miał CF i 505.00. Moim skro,mnym zdaniemto dobry olej do twojego SDI, też miałem Polo SDI i lałem olej 10W40 z tymi samymi oczywiście normami, tyle że był to Shell a lałem Shella, bo fabryka go zaczęła lać a ja kontynuowałem

: pt lip 10, 2009 09:38
autor: PinkFloyd
Magnatec tylko o diesla a ten uniwersalny do benzyny i diesla rózni sie tym, że ten tylko do diesla ma związki rozpraszajace sadze. Olej w dieslu szybko robi sie czarny ponieważ absorbuje sadze- w trakcie uzytkowania olej w dieslu robi sie coraz gęstrzy, 5w40 po 15 tys km ze wzgledu na sadze moze byc juz tak gesty jak 15w40 ten ponoc tylko do diesla powoduje ze sadza nie zbija sie w oleju w wiekrze frakcje i olej pozostaje dłużej świeższy. Tak mówią a jaka jest prawda :bajer:

: pt lip 10, 2009 11:51
autor: suhhar
Witam ja tez mialem problem z olejem jaki wlac bo auto bylo sprowadzone z niemiec i nie bylo wiadomo jaki olej byl wlany. Wiec po przekopaniu internetu co i jak wlac zdecydowalem sie na mobil 1 super S do turbo diesli 10w40 o specyfikacji 505.00. Ale kiedy patrzylem na bagnet na starym oleju to ten olej tak jakby sie "swiecil" a gdy teraz sprawdzam u siebie to nic tylko czarna smola. Moze tamten stary to byl mineral ? jak myslicie ?

: pt lip 10, 2009 21:57
autor: doggie
suhhar pisze: zdecydowalem sie na mobil 1 super S do turbo diesli 10w40 o specyfikacji 505.00. Ale kiedy patrzylem na bagnet na starym oleju to ten olej tak jakby sie "swiecil" a gdy teraz sprawdzam u siebie to nic tylko czarna smola. Moze tamten stary to byl mineral ? jak myslicie ?
co do oleju to może być, a jeżeli chodzi o "czarny jak smoła" to normalne w dieslach nawet krótko po wymianie oleju robi się czarny z uwagi na sadzę

[ Dodano: 10 Lip 2009 21:59 ]
PinkFloyd pisze:Magnatec tylko o diesla a ten uniwersalny do benzyny i diesla rózni sie tym, że ten tylko do diesla ma związki rozpraszajace sadze.
oba mają normę CF, więc rozpuszczają sadzę, tyle że Magnatec nie ma SJ czyli nie nadaje się do benzyny

: pt lip 10, 2009 22:08
autor: PinkFloyd
Jak ma tylko CF to ma wiecej substancji rozpraszajacej sadze bo jak ma dwie normy to musi miec dodatki do benzyny i diesla taki złoty środek

: pt lip 10, 2009 22:16
autor: doggie
PinkFloyd pisze:Jak ma tylko CF to ma wiecej substancji rozpraszajacej sadze bo jak ma dwie normy to musi miec dodatki do benzyny i diesla taki złoty środek
możliwe, w mój dawny Polo SDI od "fabryki" był zalany Shellem SJ/CF

: pt lip 10, 2009 22:30
autor: PinkFloyd
Ja tam leje Midland 5w40 SJ/CF i zrobiłem na nim 80 tys km i nie widze róznicy, zalewam Midlandem bo ma kod kresowy ze Szwajcarii, zalewałem Mobil 1 z polskim kodem kreskowym i stukały mi hydrauliki nawet na ciepło po wymianie na Midland juz przez 80 tys km cicho wiec to nie był przypadek

: sob lip 11, 2009 17:10
autor: doggie
PinkFloyd pisze:Ja tam leje Midland 5w40 SJ/CF i zrobiłem na nim 80 tys km i nie widze róznicy, zalewam Midlandem bo ma kod kresowy ze Szwajcarii, zalewałem Mobil 1 z polskim kodem kreskowym i stukały mi hydrauliki nawet na ciepło po wymianie na Midland juz przez 80 tys km cicho wiec to nie był przypadek
ja jeszcze do żadnego samochodu nie lałem oleju z polskim kodem kreskowym, czy był to Elf, Shell, Castrol, czy inne a teraz oryginal VW LL

: sob lip 11, 2009 22:14
autor: cwb
a tak z ciekawości jaka jest różnica w oleju z polskim kodem kreskowym ?

: sob lip 11, 2009 22:19
autor: PinkFloyd
cwb pisze:a tak z ciekawości jaka jest różnica w oleju z polskim kodem kreskowym ?
Np Mobil rozlewany jest tam gdzie Lotos nie wiem ale na Mobilu z polskim kodem kreskowym stukały niemiłosiernie hydrauliki jak kupiłem zachodni od razu spokój - moze przez pomyłkę nalali jakis 20w40 :crazy: