Strona 1 z 1

Napięcie na świecach żarowych

: śr lip 08, 2009 21:29
autor: wojtall
Witam
Mam problem z odpalaniem zimnego silnika Golf3 1,9 TD z 93r, objaw jest taki jakby nie grzały świece żarowe. Trzeba długo kręcić żeby zapalił. Sprawdzałem żarówką napięcie doprowadzane do świec i stwierdziłem że cały czas dopływa do nich prąd nawet pomimo że kontrolka od świec gaśnie prąd dalej płynie. Co może być tego przyczyną? (podejrzewam że przez to świece się spaliły) Proszę o pomoc.

: śr lip 08, 2009 21:54
autor: roman58
Pomimo że kontrolka ci zgasła na tablicy świece jeszcze powinny przez chwilę grzać tak powinno być.Tylko sprawdź za chwilę czy jeszcze przekaźnik podaje na świece prąd.

: czw lip 09, 2009 21:18
autor: wojtall
Dziś wszystko sprawdziłem i okazuje się że po przekręceniu kluczyka napięcie jest podawane na świece przez ok. 12s! - sprawdzałem na ciepłym silniku. Kontrolka gaśnie po kilku sekundach a napięcie na świecach nadal jest podawane. Czy 12s to nie za długo?

: czw lip 09, 2009 22:21
autor: munior
wojtall pisze:Czy 12s to nie za długo?
Nie,tak ma być .Wszystko jak najbardziej w porządku tylko świece masz prawdopodobnie spalone ,skoro napięcie na listwie zasilającej jest to pozostaje tylko wymienić świece...

: czw lip 09, 2009 22:51
autor: wojtall
Dziwna sprawa że tak nagle wszystkie cztery uległy spaleniu. Wymiany dokonywałem ok. 4 M-C temu i miałem nadzieje że wytrzymają przynajmniej jeden sezon.

: czw lip 09, 2009 23:03
autor: Piasek
wojtall pisze:Czy 12s to nie za długo?
Ford 1.8D/TurboD/TD - po odpaleniu jeszcze przez 30 sek grzeją świece... zatem 12s w Twoim wypadku to i tak krótko...
Zmierz rezystancję na świecach bo ona decyduje o tym czy dana świece jest sprawna czy nie... To że żarówka na niej świeci oznacza tylko że świeca ma przejście... natomiast może zbyt słabo grzać lub zbyt długo się rozgrzewać...
Nie wiem czy "dobrze dzwonią" :helm: ale coś mi się o uszy obiło że rezystancja sprawnej świecy musi wynosić coś koło 400 omów... czy kOhm ???

: czw lip 09, 2009 23:58
autor: Mieniu_69
warunek sprawdzania: całkowicie naladowany akumulator i napiecie na swiecach. odlaczyc przewod zasilajacy swiec zarowych i podlaczyc aperomierz. odlaczyc przewod o czujnika temperatury silnika. wlaczyc zaplon, amperomierz powinien wykazywac popbor pradu okolo 48 A. Przy innych wartosciach:
36 A - jedna nie grzeje
24 A - dwie nie grzeja
12 A - trzy nie grzeja
0 A - zadna nie grzeje
Takie wartosci pradu sa osiagane tylko przy napieciu akumulatora ponad 11,5 V

Napięcie na świecach żarowych

: śr lis 26, 2014 17:55
autor: slawko333
odkopie temat, mk2 1,6 td, po odpaleniu na zimnym przerywa przez ok 2 minuty i kopci na siwo, jakby niepalil na wszystkie baniaki, wtryski nowe, napiecie przy grzaniu swiec wynosi 9,5v tak samo po odpaleniu to napiecie sie utrzymuje, co moze byc przyczyna? spadki na kablach czy moze cos z przekaznikiem?

Napięcie na świecach żarowych

: sob lis 29, 2014 12:36
autor: KamilP
slawko333, napięcie napięciem, ale wiesz czy świece wszystkie grzeją? Sposób albo na kabel, odłączasz listwę, kablem plus do aku, i drugą końcówką do końcówki świecy, jak iskrzy to raczej coś tam grzeje. Ja teraz idę miernikiem spróbuję sprawdzić bo znowu troszkę mi chyba kuleje

Napięcie na świecach żarowych

: sob lis 29, 2014 22:23
autor: slawko333
wiem jak sie sprawdza swiece, w posrednim wtrysku przy tych temp nawet 1 padnieta swieca uniemozliwic moze odpalenie, samo iskrzenie nic ci nieda, gdyz moze iskrzyc a swieca bedzie grzac od tylu i bedzie traktowana jako zepsuta, ja pytam czy takie napiecie moze miec wplyw na chwilowe telepanie i gdzie szukac przyczyny tak niskiego napiecia

Napięcie na świecach żarowych

: ndz gru 07, 2014 23:47
autor: anaba255
Jedyny pewny sposób sprawdzenia świec, to ich wykręcenie i każda po kolei na akumulator, naładowany akumulator. Świeca jest zaprojektowana do działania przy napięciu 11V, dobry aku na jednej świecy utrzyma napięcie 12V, świeca ma się równo nagrzewać. Jak świeca przy takim sprawdzaniu spali się to i tak za jakiś czas i tak by padła, a tak wymieniasz i kłopot z głowy.
Sławko333 9,5V to za mało, przyczyn może być kilka(zakładając, że silnik jest zdrowy i prawidłowo ustawiony) tz słaby akumulator, zwarcie na świecach lub w alternatorze. Wyczyść, posprawdzaj masy.
Zdrowy D/TD odpali na jednej świecy po kilku obrotach nawet na dużym mrozie, jak wszystkie się spalą zaczyna się problem z odpaleniem.

Napięcie na świecach żarowych

: pn gru 08, 2014 10:57
autor: slawko333
anaba255 pisze:Zdrowy D/TD odpali na jednej świecy po kilku obrotach nawet na dużym mrozie, jak wszystkie się spalą zaczyna się problem z odpaleniem.
tu sie niezgodze, w td nawet przy jednej spalonej swiecy bedzie mial problemy z rowna praca zaraz po odpaleniu, przy dwoch padnietych bedize ciezko odpalic, to nie tdi ze zapali bez problemu przy duzo wiekszych mrozach z padnietymi dwiema siwecami, akumulator jest roczny sprawny, kat wtrysku ustawiony na zegar, nowki cale kopletne wtryski bosch, pojde w strone szukania spadku napiecia na kablach

Napięcie na świecach żarowych

: pn gru 08, 2014 12:29
autor: Michał_1977
Przecież Ci mówiłem,że pobór prądu na świece powoduje taki spadek napięcia.Nie musisz miernika przykładać do listwy,wystarczy że w trakcie grzania wepniesz go między bieguny aku i też zauważysz spory spadek.
Nie ufasz mi? :chytry:

Napięcie na świecach żarowych

: pn gru 08, 2014 12:52
autor: KamilP
MI nawet światełko w kabinie przygasa :hmm: