Witam.
Mam problem ze skrzynią biegów w moim golfie mk3 1.9 TDI 110 PS '97
Dzisiaj wsiadłem do samochodu i chciałem wycofać. Wrzuciłem wsteczny a auto zamiast do tytułu pojechało do przodu. Zauważyłem, że gdy wrzucam wsteczny światła wstecznego nie zapalają się a zamiast biegu wstecznego włącza się jedynka natomiast zamiast jedynki trójka (auto gaśnie jak gdybym ruszał z trójki a nie jedynki).
Do tej pory wszystko działało bez zarzutu, miałem tylko odczucie, że jedynka wchodzi nieco ciężej niż zazwyczaj ale auto ma przejechane 290 tyś także nie wzbudziło to we mnie żadnych podejrzeń, że coś jest nie tak.
Co to może być waszym zdaniem??
PS Nie znam się super na silniku więc nie opiszę z nazwy o co mi chodzi ale jest tam taki metalowy "młotek" w kształcie litery L odwrócony do góry nogami, który rusza się podczas poruszania lewarka zmiany biegów. Poruszałem tym młotkiem bo wydawał mi się w położeniu innym niż zawsze i udało mi się jakimś cudem wrzucić wsteczny ale po zrzuceniu na bieg jałowy sytuacja wygląda nadal tak samo.
POMOCY!
-------edit
Raz jeszcze poruszałem tym "młoteczkiem" wrzucając bieg wsteczny i znowu wszystko działa jak za starych dobrych czasów.
Ktoś może mi powiedzieć o co chodzi?
Problem ze skrzynią biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- snejku8
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz sie 19, 2007 01:26
- Lokalizacja: Częstochowa i okolica
- Kontakt:
Problem ze skrzynią biegów
Ostatnio zmieniony śr lip 08, 2009 18:18 przez snejku8, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, w moim golfie miałem podobny problem - bardzo cięzko wchodził wsteczny - musiałem mocno ciągnąc do siebie. Spróbuje wytłumaczyc jak ja to zrobiłem i nie jestem mechanikiem więc nie wiem jak te cześci sie nazywają. Nalezy otworzyc maske i przy skrzyni zobaczysz cały mechanizm zmiany biegów. Od kabiny wychodz jakby rurka i na niej przymocowany jest ten mechanizm. Nalezy popuścic tą nakrętk (klucz chyba 13-tka a nakrętka 8-mka), ona jest dosc głęboko i bardzo delikatnie ten mechanizm przekręcic w prawo. Dokręcic i sprawdz czy jest dobrze. Ja to robiłem metodą prób i błędów i udało sie. Tam jest słaby dostęp do tej naktętki i nie pamiętam ale musiałem tez zadjąć wodzik z "bombą". Nie wiem jak jest u Ciebie ja mam silnik wolnossący 1.9d i nie wiem czy ten mechanizm sie rozni. Powodzenia.
- snejku8
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz sie 19, 2007 01:26
- Lokalizacja: Częstochowa i okolica
- Kontakt:
Dzięki za info. Jeśli problem znowu się powtórzy to spróbuję tej metody. Narazie odpukać w niemalowane wszystko chodzi jak dawniej. Chociaż dalej ciekaw jestem jaka była przyczyna tego stanu rzeczy.
Pozdrawiam!
-----edit
Apropos tych cięgien to nie mogę ich zlokalizować. Są tam tylko dwie metalowe rurki zapewne z linkami w środku i jedynie one dochodzą do tego metalowego czarnego "młoteczka" (czy jakkolwiek ta część się nazywa).
[ Dodano: 03 Sie 2009 16:45 ]
Sytuacja się powtórzyła i zawiozłem Golfika do mechanika.
Przyczyną tego stanu rzeczy był wybierak. I tak się sprawa kończy.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
-----edit
Apropos tych cięgien to nie mogę ich zlokalizować. Są tam tylko dwie metalowe rurki zapewne z linkami w środku i jedynie one dochodzą do tego metalowego czarnego "młoteczka" (czy jakkolwiek ta część się nazywa).
[ Dodano: 03 Sie 2009 16:45 ]
Sytuacja się powtórzyła i zawiozłem Golfika do mechanika.
Przyczyną tego stanu rzeczy był wybierak. I tak się sprawa kończy.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 21:25 przez snejku8, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 72 gości