Wkładanie starszego silnika do nowszego auta.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- KaEsMiechy
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 19:32
- Lokalizacja: Bytom-Miechowice
- Kontakt:
Wkładanie starszego silnika do nowszego auta.
Temat jaki jest każdy widzi....
Sprawa wygląda tak: Silnik 1.9D, sprawny z rozwalonego Seat Inca '96 wsadzony do Seat Inca '02 (oryginalnie był tam 1.9 SDI). Silnik wsadzony (nie przeze mnie) i teraz akuku, bo się cała elektryka nie zgadza (inne złącza, i za duźo). Jedyne co pasowało to akumulator, alternator i rozrusznik - sprawdzałem go, kręci. Da się to jakoś pogodzić ??? A jak się da to gdzie znajdę schematy instalacji (jednego i drugiego).
O sens tego przedięwzięcia nie pytajcie mnie tylko tego co kazał tak zrobić.
Sprawa wygląda tak: Silnik 1.9D, sprawny z rozwalonego Seat Inca '96 wsadzony do Seat Inca '02 (oryginalnie był tam 1.9 SDI). Silnik wsadzony (nie przeze mnie) i teraz akuku, bo się cała elektryka nie zgadza (inne złącza, i za duźo). Jedyne co pasowało to akumulator, alternator i rozrusznik - sprawdzałem go, kręci. Da się to jakoś pogodzić ??? A jak się da to gdzie znajdę schematy instalacji (jednego i drugiego).
O sens tego przedięwzięcia nie pytajcie mnie tylko tego co kazał tak zrobić.
NO FUTURE !
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Wkładanie starszego silnika do nowszego auta.
bo nie może się zgadzać, SDI ma układy elektroniczne podobne do TDI, ma pompę sterowaną alektroniką z ECU jak w TDI a zwykły 1.9 D ma pompę mechaniczną (rozdzielaczową).KaEsMiechy pisze:i teraz akuku, bo się cała elektryka nie zgadza (inne złącza, i za duźo). Jedyne co pasowało to akumulator, alternator i rozrusznik .
do tego odłącz elektronikę od silnika SDI zostaw tylko kable do czujników: temp i ciśnienia oleju oraz zmień pedał gazu z elektronicznego na mechaniczny na linkę.
a zapytam siejeszcze czemu nie zdecydowałeś siena TD tylko na zwykłego klekota który ani nie jest oszczędniejszy ani nie jest szybszy?
w swoim po ostatnich zmianach w ustawieniach spalanie na mieście przy spokojnej jeździe nie przekracza 5,5l/100km
a zapytam siejeszcze czemu nie zdecydowałeś siena TD tylko na zwykłego klekota który ani nie jest oszczędniejszy ani nie jest szybszy?
w swoim po ostatnich zmianach w ustawieniach spalanie na mieście przy spokojnej jeździe nie przekracza 5,5l/100km
- KaEsMiechy
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 19:32
- Lokalizacja: Bytom-Miechowice
- Kontakt:
Wygląda, że da rady to zrobić.
Jeszcze drobna rzecz. Co to za czujniki (?) jeden umieszczony pomiędzy przewodami do wtrysków a drugi u dołu pompy. Trzeba podłączyć ???
To akurat nie jest problem, nie napisałem chyba wszystkiego - w tej Ince nie było oryginalnego silnika, tak auto zostało kupione.arwam pisze:do tego odłącz elektronikę od silnika SDI
A które to będą, w aucie jest wielka okrągła wtyczka, a na silniku też tylko inna (nie pasują do siebie). Możw podaj kolory przewodów w aucie (bo na silniku to da się rozpoznać).arwam pisze: zostaw tylko kable do czujników: temp i ciśnienia oleju
Nie moje auto to raz a dwa był pod ręką sprawny silnik z jednej rozp... Inci (odpalał bez problemu). Tu chodzi (hue hue hue) o zaoszczędzienie kasy.arwam pisze:a zapytam siejeszcze czemu nie zdecydowałeś siena TD
Jeszcze drobna rzecz. Co to za czujniki (?) jeden umieszczony pomiędzy przewodami do wtrysków a drugi u dołu pompy. Trzeba podłączyć ???
Ostatnio zmieniony śr lip 08, 2009 21:22 przez KaEsMiechy, łącznie zmieniany 1 raz.
NO FUTURE !
poszukaj pompy całkowicie mechanicznej bo ta bez podpiętych tych czujników nie będzie działać tak jak powina a to możesz jeszcze z zarobkiem sprzedaćKaEsMiechy pisze:Co to za czujniki (?) jeden umieszczony pomiędzy przewodami do wtrysków a drugi u dołu pompy. Trzeba podłączyć ???
a co do pozyji w pod którymi sią czujniki we wtyczce to nie poradzę Ci nic innego niż miernik i metoda prób i błędów.
- KaEsMiechy
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 19:32
- Lokalizacja: Bytom-Miechowice
- Kontakt:
To może ktoś wie gdzie znajdę schematy instalacji dla Inci (SDI i diesel). A moźe ktoś ma.
Jak nie ma schematów to kto wie gdzie jest odcinanie paliwa na pompie w silniku 1Y ???
[ Dodano: 28 Lip 2009 20:25 ]
Temat znowu powraca....
Udało mi się znaleźć informacje jak to wygląda dla silnika 1Y. Znalazłem sterownik do tego silnika. Podłączyłem według schematu. Tylko nie wiem co dalej, bo to co na rysunkach jest ze znakiem zapytania to nie wiem co z tym robić.
I jeszcze ten zawór N18 (podobno od odpowietrzenia skrzyni korbowej). Próbowałem odpalić, ale pompa nie ciągnie paliwa - filtr i zapchane przewody paliwowe odpadają, a silnik był sprawny (odpaliłem w tej starej Ince). Co może być nie tak ???
Tutaj jest ten schemacik.
http://picasaweb.google.pl/Krzysztof.St ... 1YSchemat#
Jak nie ma schematów to kto wie gdzie jest odcinanie paliwa na pompie w silniku 1Y ???
[ Dodano: 28 Lip 2009 20:25 ]
Temat znowu powraca....
Udało mi się znaleźć informacje jak to wygląda dla silnika 1Y. Znalazłem sterownik do tego silnika. Podłączyłem według schematu. Tylko nie wiem co dalej, bo to co na rysunkach jest ze znakiem zapytania to nie wiem co z tym robić.
I jeszcze ten zawór N18 (podobno od odpowietrzenia skrzyni korbowej). Próbowałem odpalić, ale pompa nie ciągnie paliwa - filtr i zapchane przewody paliwowe odpadają, a silnik był sprawny (odpaliłem w tej starej Ince). Co może być nie tak ???
Tutaj jest ten schemacik.
http://picasaweb.google.pl/Krzysztof.St ... 1YSchemat#
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 23:16 przez KaEsMiechy, łącznie zmieniany 1 raz.
NO FUTURE !
pompę wtryskowa zalej paliwem i wtedy powinien zastartować, zobacz jeszcze czy podaje paliwo na wtryski.I jeszcze ten zawór N18 (podobno od odpowietrzenia skrzyni korbowej). Próbowałem odpalić, ale pompa nie ciągnie paliwa - filtr i zapchane przewody paliwowe odpadają, a silnik był sprawny (odpaliłem w tej starej Ince). Co może być nie tak ???
a co do odpowietrzenia skrzyni korbowej to ta gruszka na pokrywie rozrządu ma być podłączona do kolektora ssącego.
a N18 to o ile dobrze pamiętam to chyba jest to zawór od EGR.
powinien być podłączony do wyłącznika na dźwigni gazu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości