Turbina czyszczona, N75 też i dalej problem powyżej 120km/h

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

azzaro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 07, 2009 14:05
Lokalizacja: zg

Turbina czyszczona, N75 też i dalej problem powyżej 120km/h

Post autor: azzaro » wt lip 07, 2009 14:08

Witam, czytałem posty na temat przechodzenia auta w tryb awaryjny po przekroczeniu 120km/h. U mnie sprawa wygląda następująco.

Autko od momentu kupienia tj. 4 miesiące temu śmigało idealnie do 200km/h. Miesiąc temu zauważyłem, że moc spadła, ponieważ miałem problemy z dojściem do 180km/h dodatkowo gdy już jechałem tą prędkością to czułem jakby auto się lekko dławiło, jakby chciało iść więcej ale już nie mogło. Z czasem auto zaczęło wchodzić mi w tryb awaryjny po przekroczeniu 120km/h, aż do momentu, że teraz za każdym razem tryb awaryjny po 120km/h i lekkie problemy z mocą do tych 120km/h ( trochę wolniej się rozpędzał niż przedtem)

Czytając forum i posty postanowiłem dać auto do diagnostyka i stwierdził, że przeładowuje bo jakiś problem z ciśnieniem i mówił, że kierownice zapieczone bo ruszał jakąś wajhą i lekko już rozruszał., turbinę i kolektor dałem do czyszczenia - lecz to nie pomogło, stwierdził, że turbina ma lekkie luzy i raczej trzeba dać do regeneracji.

Inny mechanik powiedział, że prawdopodobnie EGR do wymiany Wziąłem się za EGR i N75. I ku mojemu ździwieniu okazało się, że egr był po prawej stronie a zawór N75 po lewej ( prawidłowo powinno być odwrotnie ) . Wyciągając przewód z EGR uszkodziłem plastikową rurkę, więc postanowiłem wyjąć EGR z passata B5 97r 110 koni - niby numery seryjne te same. Zamontowałem, ale dalej nic. Więc zamieniłem zawory i przewody miejscami - tak jak powinno być i auto nie chciało jechać, rozpędzało się jak muł. Więc pomyślałem, że N75 do wymiany. Pojechałem na szrot i kupiłem od cordoby 98r 110koni, numery się zgadzały. Podłączyłem i autko do 120km/h rozpędzało się szybko jak dawniej, po przekroczeniu 120km/h lekko się zamuliło ale do 170km/h udało się jakoś rozbujać. Druga próba to samo, a w trzeciej próbie znów tryb awaryjny po 120km/h.

Podniosłem maskę i okazało się, że jeden przewód który ma na sobie jakiś biały krążek powinien iść do N75 a u mnie szedł do EGR, więc zrobiłem jak być powinno i przyśpieszając auto zaczęło się dławić i nie równo chodzić.


Sam już nie wiem gdzie leży problem, czy ktoś podeśle mi czytelny schemat podłączenia przewodów w N75 i EGR, po w jakimś poście znalazłem ale jest mało czytelne - widoczne.

Z góry dzięki !



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » wt lip 07, 2009 14:54

Po pierwsze to nie jest EGR (ten obok N75) tylko zawór sterujęcy pracą EGR, odnośnie schematu to powinieneś znaleść na forum rysunki z ETK'i. Obejrzyj stan przewodów podciśnienia począwszy od pompy wacum (przy pompie zwróć uwagę na kruciec przy niej - ma być solidnie zamocowany i szczelnie) i dalej wszystkie perzewody od N75 do turbo itp. Jest szansa, że masz tam jakieś nieszczelności i nie wysterowuje Ci turbiny. Odnośnie wymiany EGR (wg. twojego mechanika) moim zdaniem problemy z nim nie objawia się notfaulem, jedynie zażyga ci olejem dolot i w konsekwencji może pozapiekać kierownice ale to tyle. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 07, 2009 15:23

no to teraz daj logi 008 i 011 :P



Awatar użytkownika
fructo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 17:18
Lokalizacja: ..
Kontakt:

Post autor: fructo » wt lip 07, 2009 16:45

Miałem tak samo...przyczyną był walnięty przepływomierz powietrza...po wymianie wszystko OK


Wszyscy tylko BRAK MOCY I BRAK MOCY :)

Awatar użytkownika
wariat12233
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: sob cze 20, 2009 18:55
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: wariat12233 » wt lip 07, 2009 17:07

u mnie przyczyną był ten zaworek
przykład
wymieniłem oczywiście na orginał, bo nie wiadomo co ten z allegro jet wart....
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 17:13 przez wariat12233, łącznie zmieniany 2 razy.



azzaro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 07, 2009 14:05
Lokalizacja: zg

Post autor: azzaro » wt lip 14, 2009 18:37

mechanik stwierdził, że turbina ma luzy i radził dać ją do regeneracji, co wy na to ?



MordaTyMoja84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 14, 2009 18:29
Lokalizacja: Płock

Post autor: MordaTyMoja84 » wt lip 14, 2009 18:40

Zalezy w jakim jest stanie... doraznie cos to da... pytanie tylko na jaki czas...


www.oryginalne-czesci.pl

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » wt lip 14, 2009 18:44

Zrob logi dynamiczne jak kolega damcio151, napisal bo tak to mozemy tylko gdybac i nik Ci nic sensownego nie powie. Bez logow pomocy raczej nie uzyskasz jedynie domysly!!!


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 234 gości