Strona 1 z 2

Problematyczna nadsterowność golfika...

: pn lip 06, 2009 17:28
autor: Druidionin
Siemka wszystkim!
Dziś kieruje się o pewną pomoc w zlokalizowaniu przyczyny... Mianowicie mój golfik wykazuje właściwości sporej nadsterowności(zamiata tyłem)... Zimą potrzebował lekkiego śniegu lub nawet deszczu by szybkim ruchem kierownicy zarzucić tyłem auta... Myślałem, że to zima i tak to bywa... Jednak wczorajszego wieczora okazało się co innego, gdy jadąc powoli po dwupasmowym rondzie w wyniku deszczu i śladowych ilości betonu pozostawionego przez jakąś ciężarówkę... Golfikowi ślizgnął się tyłeczek poleciał bokiem przy czym w ogóle nie dało się go opanować i przednim prawym bokiem przepchnął astrę przez jej tylne drzwi zmuszając ją do bączka... :cry: Nie było tu nadmiernej prędkości bo deszcz lał(no chyba że 20-30 km to nadmierna prędkość) a on uślizgnął się lepiej jak w zimie na lodzie...

Opony letnie ze sporym bieżnikiem, tylne amorki po 75%, z przodu nowe amorki... Co może powodować, że przednio napędówka staje się nadsterowna? Pomóżcie bo inaczej będę zmuszony się go pozbyć bo strach nim jechać...:cry:

: pn lip 06, 2009 17:46
autor: Byku21
przepompowane opony/za duże ciśnienie,zużyte amory,trzymający hamulec,nieustawiona geometria,niefabryczne rozmiary opon (za szeroki lać na śnieg/lód),ekstremalny przypadek - pogięta płyta podłogowa -> nieliniowość kół,skrzywiona tylna belka...Sprawdź to wszystko...A może to są Twoje odczucia...

: pn lip 06, 2009 17:55
autor: bongo
Byku21 pisze:.A może to są Twoje odczucia...
Gość wywinął bączka a ty gadasz o odczuciach :bajer:
Ja bym stawiał na belkę,albo tuleje wybite i lata,albo faktycznie krzywa...
Na geometrię by trza było podjechać żeby pomierzyli czy aby nie przekoszony golfik..

: pn lip 06, 2009 17:58
autor: Druidionin
Byku21 pisze:przepompowane opony/za duże ciśnienie
miesiąc temu pompowałem według naklejki na wlewie paliwa więc prędzej było mniej...
Byku21 pisze:zużyte amory,trzymający hamulec
Możliwe...
Byku21 pisze:nieustawiona geometria,
Z tyłu się również ją ustawia? Z przodu była robiona po wymianie amorków...
Byku21 pisze:niefabryczne rozmiary opon
Jeżdze na zwykłych stalówkach w dodatku 13-stkach 175 na ileś tam
Byku21 pisze:ekstremalny przypadek - pogięta płyta podłogowa
Byku21 pisze:nieliniowość kół,skrzywiona tylna belka...
Jak to sprawdzić? Po przeglądzie jak go kupiłem i chciałem by posprawdzali co mam wymienić nic nie stwierdzili...
Byku21 pisze:A może to są Twoje odczucia...
Nie sądzę, gdy samochód jedzie dosłownie bokiem po rondzie a po kontrze obrócił się prosto ale i tak tyłek auta wyprzedzał przód... Poza tym nie mam wspomy i wszystko idealnie czuć na kierownicy co się dzieje z autem...

: pn lip 06, 2009 17:59
autor: Byku21
Napisałem odczucia,bo może za dużo gazu wcisnął albo hamulec jeden złapał,gdy przyhamował...

: pn lip 06, 2009 18:00
autor: Druidionin
bongo pisze:Gość wywinął bączka
Bączka wywinął gość w astrze w którego drzwi wjechałem :cry: ja leciałem niekontrolowanym driftem... Auto w ogóle nie reagowało...

: pn lip 06, 2009 18:02
autor: Byku21
Tak,z tyłu geometrię się ustawia,ale jak jest dobrze to nie potrzeba...U Ciebie wszystko posprawdzać trzeba,bo niebezpiecznie rzeczywiście...

: pn lip 06, 2009 18:24
autor: damian24
Byku21 pisze:Tak,z tyłu geometrię się ustawia,ale jak jest dobrze to nie potrzeba
W mkll z tyłu jest belka. Jak tam można coś ustawić? Na czym?

: pn lip 06, 2009 19:29
autor: Druidionin
damian24 pisze:W mkll z tyłu jest belka. Jak tam można coś ustawić? Na czym?
No właśnie też mi się coś nie wydaje..,

: pn lip 06, 2009 19:44
autor: bongo
Byku21 pisze:Tak,z tyłu geometrię się ustawia
Nie w golfie mkII :bajer:

: pn lip 06, 2009 20:21
autor: Druidionin
To co dalej z tym? Sprawdzić czy hamulce się nie blokują, amorki, sprężyny... czy coś jeszcze?

: pn lip 06, 2009 21:00
autor: Michał_1977
Byku21 pisze:Tak,z tyłu geometrię się ustawia,
Z tyłu w MK2 można ustawić jedynie samą belkę.Wieszaki belki mają owalne otwory na śruby mocujące i to właśnie przesuwając te wieszaki (przód-tył),ustawia się belkę.Takie ustawienie ma na celu,ustawienie tylnych kół do jazdy w idealnej osi tzn.żeby auto nie jechało "bokiem" i nie zostawiało czterech śladów.Może to mieć jakiś wpływ na to co Ci się przydarzyło,ale bardziej skupiłbym się na oponach.Wysoki bieżnik o niczym nie świadczy.Ważne jest,aby opona nie była stara,bo wtedy guma twardnieje i łatwo o poślizg.Kiedyś pewien kolo,pracujący w zakładach oponiarskich w Dębicy mówił mi,że na letnich oponach powinno jeździć się 4 sezony max.a na zimowych 3 sezony.Sprawdź ile lat mają Twoje i daj znać.
Hamulce tez nie zaszkodzi sprawdzić :hmm:

: pn lip 06, 2009 21:40
autor: piori
Druidionin, a ściąga Cię tylko na jedną stronę, czy w obie jest tak samo? Może hamulec w jednym kole dużo łatwiej się blokuje niż w drugim?
Michaś_1977 pisze:Wysoki bieżnik o niczym nie świadczy
To też racja, rok temu wywaliłem komplet na oko całkiem dobrych opon, ojciec się dziwił co ja robię. Ale jak wziął do ręki i zobaczył jakie są twarde to już się nie dziwił. Nawet do przyczepki ich nie chciał.

: pn lip 06, 2009 21:45
autor: Toshiba
bongo pisze:Ja bym stawiał na belkę,albo tuleje wybite i lata,albo faktycznie krzywa...
Ja mam wybite tuleje, amorki już na złom i lata jak żyd po pustym sklepie... Tyłkiem zarzuca na małej dziurce strasznie.
Sprawdź to, co bongo radzi.