ALH - peknieta turbina, wymieniona na inna, turbo nieladuje

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ac_schnitzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 16:38
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

ALH - peknieta turbina, wymieniona na inna, turbo nieladuje

Post autor: ac_schnitzer » ndz lip 05, 2009 16:50

witam

Pisze w imieniu mojego brata, posiada on Ibize 2000 rok, 1.9TDI z silnikiem ALH, czyli takim jak wasze golfiki.

Mial co jaksi czas notlaufa, okazalo sie ze zapieczone sa kierownice w zmiennej geometrii. Oddal to mechanikowi do czyszczenia. Po czyszczeniu auto jezdzilo znow dobrze. Minelo jakies pol roku i robil ok 10 tys km, od tamtej pory no i pojawil sie problem.

Kolejna wizyta u mechanika - diagnoza peknieta storna zeliwna w turbinie. Pekniecie ma jakies 2cm dlugosc i przez szczeline leci olej. Zabryzgalo mu cala sciane grodziowa, silnik nic nie stracil na dynamice.... wiec gdyby nie zechcial sprawdzic oleju, to pewnie uszkodzil by silnik... Od czego pekniecie moglo powstac?

Teraz pytanie do was, co z tym mozna zrobic ?? gdzie w bydgoszczy mozna oddac turbine do naprawy/regeneracji ?? czy wogole jest mozliwosc jej naprawy przez wymiane czesci cieplej ??

Czy lepiej szukac uzywki/regenerowanej turbiny ? Jak tak to co mozna podpasowac za nia?

028 145 702N to numer z turbiny.

zdjecie pogladowe (z allegro) z zaznaczeniem miejsca pekniecia:
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lip 11, 2009 12:35 przez ac_schnitzer, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lip 05, 2009 17:46

to co zaznaczyłeś to nie jest częśc cieplna turbiny,lecz najważniejsza częśc turbiny (oś)



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz lip 05, 2009 19:21

jak powstalo pekniecie mozna tylko sobie gdybac, przy czyszczeniu moze nie chciala zejsc muszla i walili.
jezdzci z tym nie mozna. szukac turbo na przeszczep, ewentualnie dogadac sie z kims od turbin zeby z jakiegos zlomu z ta czescia dobra i twojej rozwalonej zlozyli jedna :)



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 05, 2009 21:22

kolego, w Bydgoszczy jest firma zajmujaca się regeneracją turbin link
Ale u ciebie skoro korpus jest pękniety, to raczej poszukaj używki. Bedzię taniej
ps. młotkiem przy turbinie trzeba operować delikatnie



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lip 05, 2009 21:55

gOOzOl pisze:dogadac sie z kims od turbin zeby z jakiegos zlomu z ta czescia dobra i twojej rozwalonej zlozyli jedna
będzie problem ,bo w turbinach nic innego się nie psuje jak ta częśc w 99,9%



ac_schnitzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 16:38
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ac_schnitzer » ndz lip 05, 2009 22:41

dzieki za namiary na ta firme.

jaki moze byc koszt regenerowanej turbinki do tego silnika ??


"ktos" z moich znajomych rzucil haslo, zeby to pospawac, ma niby sprzet do spawania zeliwa + jakies specjalne elektrody...

Ale sadze ze to bedzie druciarstwo, wiec brachol jzu szuka innej turbinki... uzywke brac to nie ma sensu, bo nie wiadomo jak dlugo pociagnie... wiec trzeba znalezc regenerowana.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 05, 2009 23:05

tylko, że ta firma w necie ma opinie różne. Lepsza jest np. w Poznaniu. Danmar się nazywa.
Daleko nie masz. Podjedź na Glinki do tych z Bydy i pogadaj.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » pn lip 06, 2009 00:52

Witam

Miałem tez taki problem.
Zapiekły mi sie kierownice i pojechałem do niby fachowców zeby je wyczyscili.
Po 2 dniach nagle ogrome plamy oleju podemną.
A więc znowu do nich i ściąneli ją i stwierdzili ze pękła obudowa. Wtedy sie zagotowałem bo powiedzieli ze to nie ich wina a koles przy mnie walił młotem w nią bo nie chiała sie rozpołowić i mówie mu ze pęknie a on ze to odlew i nic jej nie będzie.
Zawinęłem sie z tamtąd i pojechałem do Oleśnicy. Tam sie złapali za głowe i zapytali mnie co za rzeznik sie tym wczesniej zajmował a wczesniej mnie zje......li ze jak nie umie sie napraweiac takich sprzętó to sie nie rusza. A tak poza tym to turbin ze zmienna geometria nie powinno sie nigdy regenerować!!!!! Ale ten fakt pomińmy. Zrobili profesionalna naprawe a obudowe za 100 zł mi załatwili nową. A więc mozesz jechać do mechanika i pociągnąć do zapłacenia za zniszczoną turbine.

Pozdrawiam

ZC



ac_schnitzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 16:38
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ac_schnitzer » sob lip 11, 2009 12:43

turbina wymieniona na inna, brak mocy.
Na postoju sprwdzalem, weze twardnieja po przegazowaniu, wiec turbina tloczy jednak auto ma problemy pod obciazeniem przekroczyc 2500 obrotow. Auto od 1600obrotow do 2500 przyspiesza ladnie a potem lipa.Na kazdym biegu to samo.
Obstawiam, ze katalizator jest zalany olejem i przez to nie ma przepustowosci, wiec wypada go wyciac.
Zaworek n75 podmieniony z innego sprawnego auta i lipa, nie pomaga.
Sztanga chodzi luzno, jednak przed montazem, profilaktycznie mechanik wyczyscil zmienna geometrie, czy mogl cos zle poskladac ? ze teraz turbina nie tloczy ??

Jajuz mam dosc tego TDI, brachol juz mysli zeby wrzucic go do rzeki i kupic jakas benzyne... TDI chodzil ladnie, dopuki nei zaczely sie cyrki, a teraz to juz lipa na maxa...


Logow zrobic nie mozemy bo brak komunikacji z VAGiem, nie idzie podlaczyc kompa pod auto, bylismy juz w 3 warsztatach i w kazdym to samo. Mamy rowniez interfejs ktory z audi A3 dziala a z naszym seatem nie chce.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob lip 11, 2009 20:18

Prawdopodobnie przeładowuje (notlauf),dlatego te cyrki.W razie problemów zapraszam do siebie.
Ostatnio zmieniony sob lip 11, 2009 20:19 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



ac_schnitzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 16:38
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ac_schnitzer » ndz lip 12, 2009 10:38

edzio, podaj jakis namiar na siebie, to albo ja wezme ibize i podjade, albo przysle brachola.

w zasadzie nie ma przeladowania, bo ciagnie do 2500 i koniec, ale jak sie zwolni albo wrzuci wyzszy bieg to dalej ciagnie normalnie, wiec blad nie wystepuje.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lip 12, 2009 12:01

Podałem namiary na PW ,jak jesteś zainteresowany to zapraszam ,bo na odległośc ciężko coś dokładnie powiedziec.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 12, 2009 12:08

małe OT : Edzio - zajmujesz się zawodowo szukaniem utraconych koników czyli tłumacząc na chłopski masz warsztat ? :grin: Bo widzę, że jesteś z kuj - pomorskiego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 215 gości