Nie odpala, po podpięciu VAGa skacze wskazówka obrotomierza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Nie odpala, po podpięciu VAGa skacze wskazówka obrotomierza

Post autor: k-meal » sob lip 04, 2009 11:32

Witam,

zonie w trakcie jazzdy zgaslo auto. Rozrusznik kreci, ale nie odpala. Podpialem pod kompa i nie chce sie polaczyc, a wskazowka obrotomierza skacze tak do 2 tysiecy. Dzieje sie to tylko przy probie podlaczenia pod vaga.
Gdy kluczyk jest w pozycji zaplonu, to po pewnym czasie mruga kontrolka oleju. Poziom oleju w porzadku.
Na pierwszy rzut oka pod maska wszystko w porzadku.
Spotkaliscie sie z czyms takim?
Cos z elektronika?
Silnik ARL, swap do budy ibizy - seryjnie ASV.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 11:39 przez k-meal, łącznie zmieniany 2 razy.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob lip 04, 2009 15:37

a sprawdzałes bezpieczniki ?



k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » sob lip 04, 2009 16:12

Tak. Pierwsze co zrobilem to wlasnie to. :)
Wszystkie bezpieczniki ok.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lip 04, 2009 16:26

no to nadszedł czas na sprawdzenie przekaźnika 109 - wyjmij go i zdejmij z niego obudowę a następnie podłącz nóżkę 85 do minusa akumulatora a nóżkę 87 do plusa i zobacz czy cewka przyciągnie zworkę - jeśli nie to popraw luty na płytce drukowanej i lekko pilniczkiem przeczyść nóżki a następnie poskładaj i włóż go w na swoje miejsce i spróbuj odpalić silnik.
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 16:29 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » pn lip 06, 2009 15:03

znalazlem ten przekaznik 109, wyciagnalem go i podpialem nozki tak jak napisales. nic sie nie dzialo. kupilem w sklepie jakis zamiennik i po podpieciu nic sie nie zmienilo. kontrolka swiec nie swieci.
podpialem nozki do aku i rowniez zero reakcji.
zatem albo ja cos zle sprawdzam albo mam pecha i nowy przekaznik tez jest uszkodzony. :/

kumpel mowi cos o czujniku polozenia walu. moze to miec zwiazek z tym problemem?

pozdr.
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 15:07 przez k-meal, łącznie zmieniany 1 raz.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 06, 2009 15:16

k-meal pisze:podpialem nozki tak jak napisales. nic sie nie dzialo
no nie ma bata aby w sprawnym przekaźniku cewka nie przyciągła zworki a tym bardziej w nowym, w takim razie zrób drucikiem mostek (połącz) bezpośrednio na przekaźniku nóżkę 87 do nóżki 30 i tak spięty przekaźnik włóż w gniazdo i zobacz co wtedy z kontrolką świec żarowych - zrób tak na jednym i drugim przekaźniku (w ten sposób przekaźnik będzie cały czas podawał zasilanie na zacisk 30 bez ingerencji ECU wysterowującego ten przekaźnik masą na zacisk 85).

[ Dodano: 06 Lip 2009 15:25 ]
schemat przekaźnika jest prosty :
Obrazek

po przekręceniu kluczyka w stacyjce podajemy zasilanie (po 15) do ECU a ECU podaje wtedy masę na nóżkę 85 przekaźnika co powoduje wysterowanie cewką zworki łączącej nóżki 87 z 30 więc spinając drucikiem "na krótko" 87 z 30 nie potrzebujemy wtedy sterowania z ECU.
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 15:28 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

wojsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sie 10, 2008 14:39
Lokalizacja: siemianowice

Post autor: wojsz » pn lip 06, 2009 15:32

Jesli dobrze widze to styk 30 do plusa a 85 do masy wtedy bedzie dzialac zworka



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 06, 2009 15:47

wojsz dzięki za sprostowanie oczywistej pomyłki pisarskiej, oczywiście 85 do minusa aku a 30 do plusa i wtedy zworka zadziała, nie wiem jak patrzyłem na ten prosty schemat, że taką gafę walnąłem.

[ Dodano: 06 Lip 2009 15:50 ]
k-meal pisze:kumpel mowi cos o czujniku polozenia walu. moze to miec zwiazek z tym problemem?
nie, bo wtedy zapalałaby się i gasła kontrolka świec żarowych,
sorry, że Cię wprowadziłem w błąd błędnie podając oznaczenia końcówek przekaźnika do podpięcia ale dzięki koledze wojsz błąd poprawiłem.


Obrazek

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » pn lip 06, 2009 18:01

dzieki za sprostowanie. 85 minus, 30 plus i przekaznik (ten stary) cyka, zworka dziala. :)

EDIT: sprawdzilem napiecie i na 30 czyli wejscie zasilania pokazuje mi okolo 0,2V a na 85 (sterowanie) jakies 0,012V. na akumulatorze miernik pokazuje ponad 12V, wiec z miernikiem chyba wszystko ok.
o elektronice nie mam pojecia, ale chyba zbyt niskie te wartosci? powinno byc w okolicach 12V ?

po zwarciu 30 i 87 oczywiscie kontrolka swiec dalej nie swieci.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 06, 2009 19:08

k-meal pisze:po zwarciu 30 i 87 oczywiscie kontrolka swiec dalej nie swieci
nie masz czasem jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia w postaci odcięcia zasilania pomiędzy + akumulatora a zaciskiem 30 ?
jeśli nie masz to trzeba jeszcze sprawdzić kostkę stacyjki.


Obrazek

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » wt lip 07, 2009 22:34

problemem byl brak masy przy ecu. :)
auto zrywa asfalt jak dawniej. ;)

pozdrawiam i dzieki wielkie za pomoc.
Ostatnio zmieniony śr lip 08, 2009 12:32 przez k-meal, łącznie zmieniany 1 raz.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

jabloniec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr maja 27, 2009 12:22
Lokalizacja: Z rumuni

Re: Nie odpala, po podpięciu VAGa skacze wskazówka obrotomie

Post autor: jabloniec » pt lip 10, 2009 08:50

k-meal pisze: zonie w trakcie jazzdy zgaslo auto. Rozrusznik kreci, ale nie odpala. , a wskazowka obrotomierza skacze tak do 2 tysiecy. Gdy kluczyk jest w pozycji zaplonu, to po pewnym czasie mruga kontrolka oleju. Poziom oleju w porzadku.
Na pierwszy rzut oka pod maska wszystko w porzadku.
Spotkaliscie sie z czyms takim?
Cos z elektronika?
Pozdrawiam.
Mam tak samo ale w benzynie, auto siadło i nie działa, brak iskry na świecach, mrygajaca kontrolka oleju, podskakująca wskazówka obrotka, silnik AAA czy u mnie tez wystepuje to ECU??


Mój bolid

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242684

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 10, 2009 13:23

jabloniec pisze:silnik AAA czy u mnie tez wystepuje to ECU??
owszem, ECU to sterownik silnika : http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3DPZE


Obrazek

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » pt lip 10, 2009 15:27

u mnie jest w podszybiu, nie wiem jak u Ciebie.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 94 gości