Strona 1 z 2

Problem z Turbo w 1,9

: pt lip 03, 2009 20:58
autor: maciej_
Słuchajcie mam taki problem.

Otóż turbina niby pracuje słychać ją słabo ale słychać. Jednak czasem jak 'gwizdnie' to jak nie z tego auta, słychać ja naprawdę zdrowo. Czasem po prostu sie załączy jakby a czasem jej czegoś brakuje. Nie wiem o co chodzi.

Auto VW t4 jest z 97' roku. Mechanik mówi ze trzeba turbinę robić ale mu nie wierze dlatego że regeneracja turbiny to dosyć kosztowna sprawa wiec może chce mnie naciągnąć na regenerację a np. elektrozawór wymieni..... Można jakoś sprawdzić w domowych warunkach czy turbina jest ok ?

W każdym razie macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania ? Miał ktoś podobny problem ?

: pt lip 03, 2009 22:40
autor: Michał_1977
maciej_ pisze:. Można jakoś sprawdzić w domowych warunkach czy turbina jest ok ?
Trzeba zdjąć rurę dolotową powietrza do turbiny i poruszać w środku wałkiem.
Minimalny luz poprzeczny jest dopuszczalny,natomiast jeśli ma osiowy (wzdłuż turbiny),to suszarka nadaje się do regeneracji lub wymiany.
Wali z niej olej?

: pt lip 03, 2009 22:53
autor: maciej_
Znaczy wiesz są przecieki olejowe szczególnie w miejscu gdzie podłącza się urządzenie do sprawdzania ciśnienia. To które jest zaślepione gumowa zaślepką z obejmą. Nie żeby z niej się lało ale tak ma przecieki.

: pt lip 03, 2009 23:09
autor: Michał_1977
maciej_ pisze:Nie żeby z niej się lało ale tak ma przecieki.
Jeżeli są to śladowe ilości oleju,to może być,że z odmy trochę pluje i nie jest to groźne.
Sprawdź luz wałka turbiny,a później pomyślimy :wink:

: sob lip 04, 2009 09:53
autor: maciej_
No to tak z tym luzem wygląda sytuacja.

Poprzeczny luz na wałku jest ale muszę dobrze poruszać żeby jakiś luz sie pokazał normalnie kiedy złapie wałek i poruszam góra dół to nie ma muszę mocno ruszać żeby luz się pokazał.

Wzdłużny jest ale też się trzeba wysiłku żeby go odkryć. Jak już jest to minimalny. Kiedy zdjąłem rurę dolotową to był tam olej.

: sob lip 04, 2009 10:02
autor: wesol
maciej_ pisze:Kiedy zdjąłem rurę dolotową to był tam olej.
Ile oleju. Jak sie wylało z 100 ml to turbo do regeneracji. Jakjest tylko film olejowy( mokre scianki) to jest okej.

: sob lip 04, 2009 10:31
autor: maciej_
wesol pisze: Ile oleju. Jak sie wylało z 100 ml to turbo do regeneracji. Jakjest tylko film olejowy( mokre scianki) to jest okej.
Nie słuchaj mokre ścianki tylko. Mi się wydaje że to coś z podciśnieniem i ona się nie załącza jak potrzeba po prostu.

Mam takie banalne pytanie dla kogoś kto sie zna. Czy jak zdejmę to gumową zaślepkę od badania ciśnienia i np dodam gazu to czy to miejcie można normalnie np palcem zatkać da sie tak zrobić jak wszystko porządku jest ?? tam strasznie słabo dmucha to powietrze. Jak czytałem na forach to tam ma być sporo :/

: sob lip 04, 2009 12:14
autor: Michał_1977
maciej_ pisze:tam strasznie słabo dmucha to powietrze. Jak czytałem na forach to tam ma być sporo :/
Turbo dmucha tak konkretnie tylko wtedy,gdy silnik jest obciążony,czyli w trakcie jazdy.
Na postoju,dodając gazu,nie wytwarza takiego ciśnienia.

: sob lip 04, 2009 12:57
autor: gacekrallyteam
MAM TAKIE PYTANIE DOTYCZACE ZAWIESZANIA W GOLFIE 4

[ Dodano: 04 Lip 2009 12:58 ]
MECHANIK ROBIL MI CALE AZAWIESZENIE LECZ LUZ NA KOLE NADAL JEST
CO TO MOZE BYC?

: sob lip 04, 2009 16:51
autor: wesol
gacekrallyteam pisze:MAM TAKIE PYTANIE DOTYCZACE ZAWIESZANIA W GOLFIE 4

[ Dodano: 04 Lip 2009 12:58 ]
MECHANIK ROBIL MI CALE AZAWIESZENIE LECZ LUZ NA KOLE NADAL JEST
CO TO MOZE BYC?
Co to za pytanie w niezwiazane z tematem?? Nie pisz z caps lockiem to dwa a trzy to post do skasowania bo nie na temat. Podlacz sie do tematu o zawieszce i tyle.

: sob lip 04, 2009 22:38
autor: maciej_
No i co myślicie z tą moją turbiną ? I takie pytanie mam, czy mogę odłączyć turbinę od fabrycznego filtra który ciągnie powietrze z zewnątrz i podłączyć filtr stożkowy który będzie brał powietrze z komory silnika. Czy turbina nie ucierpi na tym ?

: ndz lip 05, 2009 00:26
autor: wesol
turbo nie ucierpi ale przeplywka tak. Nic nie polepszysz tylko pogorszysz ale rob jak uwazasz.

: pn lip 06, 2009 00:39
autor: maciej_
wesol pisze:turbo nie ucierpi ale przeplywka tak. Nic nie polepszysz tylko pogorszysz ale rob jak uwazasz.

Przepływka ??? o co chodzi ?

: pn lip 06, 2009 00:55
autor: Hz
maciej_, a zaworek N75 niech sprawdzi... Turbo dmuchać może nie wiem zobacz v-max jak mozesz czy stanie ci na 130-140 i dalej nie pójdzie... czy v-max bedzie około 170-180... A dużo mocy ucieka czuje tak jak by auto robiło się SDI ??