Strona 1 z 1

Przegrzewanie się auta

: śr lip 01, 2009 21:35
autor: zygimar
Witam

Dziś z rana zaczoł przegrzewać się zilnik nagle wskazówka temp zaczeła wzrastac do 110 stopni natychmiast stanelem myslalem ze moze czujnik szlak trafil ale jak odkrecilem zbiorniczek to ostro zaczelo wypierac plyn . Troche wycieklo no ale doela bo woze zapas.
Oczywisci edelikatnie zeby blok szlak nie trafil.
No i co sie okazalo nie grzeje ogrzewanie czyli zapowietrzone obiawy cay czas wystepowały ale jak wrzuciłem na luz tem spadal do 90 i tak w kółko gaz luz.
Gosc mi zniemil termostat (rura powrotu z chlodnicy zimna) no ale nic nie pomoglo nagrzewnica nie grzeje rura dochodzaca do chlodnicy goraca powrot zimny.
Chlodnica nieraz goraca nieraz zimna nie wiem co jest przyczyna.
Zaowietrzyl sie?

: śr lip 01, 2009 21:43
autor: cosmoo
objawy wskazują na zapowietrzenie

odkręć korek od zbiorniczka i odpal auto na jakieś 15 min. jak będziesz obserwował zbiorniczek, to będziesz wiedział, czy układ był zapowietrzony czy nie.

: śr lip 01, 2009 21:47
autor: leon79
Kumpel miał podobne objawy w pasku i u niego okazało sie,ze to pompa wody padła.

: śr lip 01, 2009 21:49
autor: zygimar
Ale pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu czy nic sie nie stalo?
Tez podejzewam pompe ale czy caly rozrzad pracowal by dobrze?

: śr lip 01, 2009 21:57
autor: cosmoo
pompa jest napędzana paskiem, a gdyby pasek przeskoczył to pompa i tak byłaby napędzana

nie chce mi się wierzyć, że to pompa, przeważnie jak pompa pada to jest i wyciek płynu

: śr lip 01, 2009 21:59
autor: leon79
u niego okazało sie ze lozysko bylo ok i dlatego nic sie nie stalo z rozrzadem ale łopatki pompy sie rozlecialy. efekty tego byly takie ze auto grzało sie nawet przy lekkim bucie, nie bylo ogrzewania w kabinie- lecialo zimne(letnie) powietrze.

[ Dodano: 01 Lip 2009 22:01 ]
poza tym efekt byl jakby sie zapowietrzał. Po prostu pompa nie spelniala dobrze swojej funkcji.

: czw lip 02, 2009 11:48
autor: zygimar
Przead tym grzaniem dziwne stuki z okolic rozrzadu dobiegaly ale to chyba napinasz paska napedzajacego alternator. Bo tłumik napinacza jest spocony.
Stuki nieregularne byly i rzadkie

: czw lip 02, 2009 12:08
autor: mateo86
Też znam przypadek padniętej pompy wody i silnik chodził ok tylko sie przegrzewał i brak ogrzewania... Było tak ze pasek napędzał pompę a łopatki stały w miejscu i kręciły sie tylko raz za jakiś czas...

: czw lip 02, 2009 18:33
autor: zygimar
Juz po diagnozie faktycznie pompa padla. Nie krecila sie w srodku silnika.
Nie wiem co bylo przyczyna czy za gesty roztwor plynu czy po prostu zlosliwosc rzeczy martwych??

: czw lip 02, 2009 21:51
autor: leon79
a nie mówiłem? :bigok: