Strona 1 z 2
termostat auto na kanale a nie wiem co zrobic
: śr lip 01, 2009 18:03
autor: pawel1985x
wiutam kupilem termostat niby do golfa 4 tdi ale po wyciagnieciu starego okazalo sie ze jest wygladem inny tzn dluzszy i nei wiem co zrobic dla porownania zrobilem zdjecie czy ktos na tej podstawie moze powiedziec czy dobry termostat kupilem?dodam ze ten nowy to ten nizszy
: śr lip 01, 2009 18:13
autor: Sztomel
podaj numer tego nowego z opakowania.
: śr lip 01, 2009 18:18
autor: pawel1985x
Sztomel pisze:podaj numer tego nowego z opakowania.[/quote
własnie nie ma numeru bo jest markerem zapisany jakies chyba w sklepie dane pisali ale moge zaraz napisac co na samym termostacie jest napisane
[ Dodano: 01 Lip 2009 18:22 ]
Sztomel pisze:podaj numer tego nowego z opakowania.
3141.87d
: śr lip 01, 2009 18:32
autor: Sztomel
sprzedali Ci termostat do silników benzynowych 1.6 i 1.8T
: śr lip 01, 2009 18:55
autor: PELE
pawel1985x, po nr. VIN powinni go dobrać więc do sklepu i wymieniasz
: śr lip 01, 2009 18:56
autor: Sztomel
zwróć ten co masz a szukaj kierując się oryginalnym numerem odpowiednim do Twego silnika z tego rocznika czyli 044 121 113
: śr lip 01, 2009 19:50
autor: prezesik25
tylko widzę, ze kupiłes kolego termostat firmy Vernet (francuzki), a do VW dedykowane są Wahlery (niemieckie)
poniżej masz link do fotoporady, w której jest zdjęcie jednego i grugiego termostatu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... tu+1.4+abd
napisałem dlatego, abyś później nie miał problemów z niedogrzanym lub przegrzanym silnikiem - Vernety są do tego zdolne...
: śr lip 01, 2009 21:12
autor: pawel1985x
prezesso pisze:tylko widzę, ze kupiłes kolego termostat firmy Vernet (francuzki), a do VW dedykowane są Wahlery (niemieckie)
poniżej masz link do fotoporady, w której jest zdjęcie jednego i grugiego termostatu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... tu+1.4+abd
napisałem dlatego, abyś później nie miał problemów z niedogrzanym lub przegrzanym silnikiem - Vernety są do tego zdolne...
Termostat jest firmy Wahler tylko niestety sprzedali mi do benzyniaka a nie do TDI ale już wymieniłem na odpowiedni więc temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc
: śr lip 01, 2009 21:36
autor: zygimar
JA kupilem francuza no iidentyczny jak orginal.
Mowisz ze lipne są?
: śr lip 01, 2009 21:50
autor: prezesik25
No ja miałem 2 lata francuza Verneta, to cały czas miałem na budziku temp. ok. 75-80 stopni, pewnego dnia postanowu\iłem wymienić na nowy - też verneta - okazał się jeszcze gorszy od tego starego co miałem - silnik trzymał ledwo 70 stopni, aż wreszcie zakupiłem Wahlera - temp. 85-90 stopni - i tak powinno być.
Francuski Vernet może działać dobrze np. z silnikami opla/renault itp... ale z VW się nie sprawdza.
: śr lip 01, 2009 21:52
autor: zygimar
noale co ma do marki otwiera i zamyka w zaleznosci od temp.
: śr lip 01, 2009 21:54
autor: cosmoo
zygimar pisze:noale co ma do marki otwiera i zamyka w zaleznosci od temp.
z tego co wiem, termostat ma więcej niż jeden stopień otwierania w zależności od temp.
ale tak jak piszesz, jeśli otwiera się całkowicie zbyt wcześnie, to silnik może być nie dogrzany
: śr lip 01, 2009 21:56
autor: prezesik25
to już chyba zależy od producenta oraz użytego materiału... wiem tylko, ze vernety nie grają z silnikami vw. Nowy vernet kosztuje ok. 20-25 zeta, a wahler ok. 40, także różnica niewielka..
: czw lip 02, 2009 09:13
autor: arwam
sprzedali Ci termostat do silników benzynowych 1.6 i 1.8T
i jeszcze taki sam jest stosowany w Dieslach D i TD oraz starszych TDI
zanieś ten termostat do sklepu i go oddaj a pokaż im stary jaki powinien być.
pomyłka czasem może siękażdemu zdarzyć