Strona 1 z 1
Zawór EGR
: śr lip 01, 2009 17:53
autor: lgruszkos
Witam wszystkich. Wiem że jest trochę tematów na ten temat i od przeczytania ich mam już głowę pełną, jednak mam pytanie. Wybieram się w dłuższą trasę i czy muszę wymienić ten zawór EGR (cieknie)? Czy w aucie przez ten zawór może się coś uszkodzić? I czy ewentualnie ktoś się zajmuje na sląsku może z forum takimi rzeczami jak zaślepienie tego zaworu? Z góry dziękuje za odpowiedź
: śr lip 01, 2009 17:58
autor: Sztomel
zaślepienie zaworu nie powstrzyma wycieków oleju, wywalenie odmy do butelki tak,
zastanawiam się tylko czy i jakie wnioski potrafisz wysnuwać na podstawie przeczytanej w tym temacie przez Ciebie literatury - przecież wszystko zostało już po stokroć wytłumaczone.
: wt gru 08, 2009 23:48
autor: redbullracing
nie chce zasmiecac forum wiec dolacze do tematu i mam nadzieje ze ktos mi pomoze
w swoim aucie posiadam taki jak na zdjeciu ponizej EGR o numerze 028 131 501K
ostatnio pod maska dochodzily jakies dziwne dzwieki z tego ustrojstwa niedawno w garazu oblukalem to dokladnie i w miejscu ktore zaznaczylem kolorem zoltym jet taka jakby gumowa uszczelka na calym obwodzie i w tym miejscu nie wiem jakim cudem w moim EGR jest ona peknieta 1-2cm
Co to za uszczelka? Czy taki EGR jest rozbieralny i czy mozna ja ewentualnie wymienic? ( chociaz wydaje mi sie ze niebardzo ale zapytac mozna )
No i najwazniejsza sprawa jaki wplyw bedzie miala ta uszkodzona uszczelka na dzialanie EGR, nie bedzie dzialal, bedzie otwarty czy zamkniety, czy bedzie wszystko normalnie ?
: śr gru 09, 2009 02:08
autor: Sztomel
to nie jest uszczelka tylko membrana siłownika podciśnienia, który uchyla/przymyka zawór EGR, pęknięcie tej membrany (a zwłaszcza na odcinku 1-2 cm) powoduje, że natura za Ciebie już zaślepiła zawór EGR - innymi słowy, zawór EGR u Ciebie już nie działa bo w siłowniku nie może się z powodu pękniętej membrany wytworzyć podciśnienie by uchylić zawór.
[ Dodano: 09 Gru 2009 07:06 ]
Zapomniałem jeszcze odpowiedzieć na część pytań więc : w takim stanie zawór jest cały czas w pozycji zamkniętej a czy da się to naprawić - wszystko zależy w którym miejscu membrana jest pęknięta - jeśli przy krawędzi zewnętrznej lub wewnętrznej to kicha a jeśli pomiędzy to można spróbować zawulkanizować - w Twoim przypadku akurat jest to możliwe bo nie masz osłoniętej od dołu komory siłownika tak jak w EGR montowanym np. w moim silniku - najlepiej jak temat tego zaworu olejesz - silnik będzie sobie i tak spokojnie pykał bez problemów.
: śr gru 09, 2009 08:50
autor: redbullracing
Wielkie dzieki kolego za pomoc i szybka odpowiedz !!!
Skoro w wypadku takiego uszkodzenia membrany zawor EGR sam z siebie sie zaslepil na dobre ( bedzie ciagle zamkniety) to jeszcze lepiej i tak jak piszesz trzeba bedzie to olac
Bo ogolnie to nie wiedzialem zbytnio jak to ustrojstwo dziala czy bedzie zamkniete czy w gorszym wypadku ciagle otwarte a auto bedzie jechac ciagle na spalinach a nie czystym powietrzu wtedy by trzeba bylo cos zrobic ale skoro jest tak a nie inaczej to gitara
A co do samego uszkodzenia to te pekniecie jest tak troche dalej od brzegow blizej srodka wiec moze i by dalo rade cos z tym zrobic ( jak pisales zwulkanizowac) ale nie chce mi sie z tym babrac skoro bedzie dobrze
pozatym gdzie moge dokonac czegos takiego bo chyba nie w punkcie wymiany opon
A i jeszcze jedno pytanko w zwiazku z tym czy komputer nie bedzie wywalal mi bledu w takim wypadku ( ten taki nie wiem jak sie to zwie ala zaworek co jest podpiety tym przewodem gumowym do EGR)
( I jak tu sie przyznaje punkty/pomogl bo juz kilka musze przyznac a nie mam pojecia jak
)
: śr gru 09, 2009 12:37
autor: Sztomel
redbullracing pisze:A i jeszcze jedno pytanko w zwiazku z tym czy komputer nie bedzie wywalal mi bledu w takim wypadku ( ten taki nie wiem jak sie to zwie ala zaworek co jest podpiety tym przewodem gumowym do EGR)
błędu nie będzie wywalać, możesz jeszcze zdjąć wężyk podciśnienia z króćca Twojego EGR (tego na fotce) i w koniec wężyka wkręcić śrubkę by już nie dochodziły z EGR-u te dźwięki, które słyszysz. Punkcikiem się nie przejmuj bo nie masz możliwości go dodać gdy nie jesteś założycielem tego tematu (nie wyświetla Ci wtedy ikonki "Pomógł" przy każdym użytkowniku, który wypowiada się w temacie).
: śr gru 09, 2009 13:54
autor: redbullracing
no i sprawa zalatwiona wezyk zaslepilem jak radziles ( wpakowalem w niego kulke srutu i podlaczylem spowrotem zeby wygladalo jak nowka
)
Narazie auto pali, jezdzi jak na zwykle D przystalo bez zadnych rewelacji
i wydaje sie byc wszystko ok
Podziekował
Re: Zawór EGR
: czw mar 09, 2023 00:23
autor: ArekP1977
Czy na zimnym silniku po odpaleniu EGR powinien być lekko uchylony Widać że lekko się uchyla ok. 5mm
Błąd p0299
Re: Zawór EGR
: pt mar 10, 2023 23:02
autor: wesol
Już we wszystkim tenarach związanych z egr ten sam temat drążysz. Po co? Myślisz że coś innego ktoś napisze bo inny tytuł tematu będzie. Gdzie ci odpowiadać jak temat twój jest wszędzie?
Re: Zawór EGR
: pn paź 02, 2023 18:42
autor: rosomak8.2
Prośba o podpięcie. Chciałbym zrobić wężyk do odmy, ale czym zaślepić otwór w przewodzie dolotowym . Macie Panowie jakiś patent, czy trzeba toczyć?