Strona 1 z 1
szaleje silnik. kopci , pali olej
: pn cze 29, 2009 23:21
autor: Tcz.Amster
Witam . jestem nowym użytkownikiem tego form wiec witam wszystkich i proszę tez o pomoc bo brak mi już sił. ponieważ sam więcej się dowiedziałem czytając wasze forum niż od swojego mechanika..... a wiec zacznę od początku.... 2 tygodnie temu miałem robiona uszczelkę pod głowicą , gdy otrzymałem autko z powrotem, następnego po zrobieniu ok 10km zgasiłem i za chwile odpaliłem ponownie to silnik zaczął nie wymiarowo pracować tak jakby z trudem miał pracować i wejść na swoje obroty zgasiłem odpaliłem ponownie i wszytko już wróciło do normy, od tamtej pory zdarzyło mi się to jeszcze raz w miedzy czasie zauważyłem ze samochód mi strasznie kopci na niebiesko , czuć olej , a co najlepsze to 7dni temu dolałem litr oleju do silnika i już go nie ma (trasa ok 150km) dodam ze dla sprawdzenia stając w miejscu i doprowadzając do 3,5 tys obrotów silnik zaczyna ponownie nie wymiarowo pracować i po chwili gaśnie . gdy dodam gazu lub zgaszę silnik na k 2 min praca silnika wraca do normy . lecz niestety dalej kopci ....sprawdziłem również przewód od filtra powietrza do turbiny i tam mam olej , w czujniku za turbiną tez jest ..... mam silnik 1.9 tdi 110KM i ostatnio dowiedziałem ie od mojego mechanika ze mam dwa walnięte i w dodatku od 90KM ....( wstawił je ponownie i kazał poczekać aż dobije dwa kolejne , to sie wszystkie na raz wymieni) jeszcze jedno czy pod wtryskami powinny by tzw podkładki czy tez nie bo ja tego nie mam..... samochód odpala od ząbka wiec myślę ze pierścienie mogę wykluczyć. ale to tylko moja opinia..... proszę pomóżcie bo już nie wiem co robić ..... nie chciałbym aby kolejny mechanik robił sobie co chciał wciskając mi jakiś kit ze to moja wina bo nie miałem nigdy diesla i mogę zle nim jeździć , lub ze na jego oko samochód jest sprawny ponieważ komputer wykazał błąd który stwierdził ze usunął i juz jest wszytko dobrze samochód sprawny , można jeździć 9 to były słowa mojego mechanika)
(((((
p.s dodam ze samochód ma moc i zbiera sie dobrze
: wt cze 30, 2009 00:18
autor: grandi
Ja bym sprawdził ustawienie rozrządu , tak koniecznie powinny być podkłądki miałeś robioną głowiće?
: wt cze 30, 2009 01:28
autor: fleshu
No to tak> skoro jesteś zielony> czytaj to>>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79669
Kopcenie to brak doładowania > z tdi robi ci się prawie zwykły diesel.
Ktoś spi.. robotę > rozrząd jest źle ustawiony albo coś jest źle poskładane.
Teraz czeka cię cała zabawa > wpierw musimy wiedzić jaki tam masz silniczek > możliwości masz takie > :
AFN
AVG
Oznaczenie znajdziesz na tabliczce przy prawej przedniej lampie lub w bagażniku.
Musimy znać nr błędu >> potrzebny będzie vag i kabel> gniazdo OBDII masz nad popielniczką, pod zaślepką > ma ona znaczek silniczka i błyskawicy.
Tam podpina się kabel diagnostyczny i sprawdza sterowniki w autku>> Ze sterownika silnika odczytany ma być błąd > będzie opis i nr>> jeżeli nie posiadasz laptopa, kabelka i programu vag > to zapytaj na regionalntm > kto w okolicy ma i może chwilę czasu poświęcić?! No i spoty jeszcze masz!
Twój silniczek obronił się wchodząc w tryb awaryjny > to znak coś się dzieje!!! Jak widać jest to błąd sporadyczny > tylko czasami ECU wchodzi w ten tryb (notlauf) >>> Poprzedni stan trybu ECU(główny sterownik) jest kasowany po wyłączeniu stacyjki.
Napisz co to za błąd >> twój silnik będzie tak robił jeżeli coś będzie mu się działo>> lepiej mieć własny klabel, bo serwisy dużo biorą z podpinania a odczytują tylko błędy!
Jak masz kabelek to jesteś w stanie robić logi dynamiczne i kontrolować prace silnika podczas jazdy. Ja za kabel dałem 133 zł > więc nie jest to super cena > zwraca się po 2 podpięciach > sam vag nie jest taki straszny > ale jest konieczny do ciągłego monitorowania i naprawy twojego autka!
Przeczytaj dział FAQ skoro jesteś nowy > wiele ci to czasu zaoszczędzi!
Na tym forum masz praktycznie całą wiedzę do naprawy swojego autka!
Pozdrawiam!!!
: wt cze 30, 2009 22:15
autor: Tcz.Amster
a wiec .... głowica była zdejmowana ....ponieważ była wymieniana uszczelka ..... sprawdziłem oznaczenie i ma AFN .... dzisiaj zauważyłem ze po chwilowej jeździe nie kopci ani tez nie wchodzi na koślawe obroty ...zachowuje się normalnie ....tylko jak jest zimny to ma K.O które mnie martwi ....a odnośnie błędu to z tego co kojarzę był to jakiś błąd czujnika który po ponownym podłączeniu działał poprawnie wiec wydaje mi się ze ten błąd nie ma wogole nic wspólnego z objawami które spotkały moje autko ( dodam ze ten błąd z czujka juz miałem wcześniej )...co sie możne stać jeśli nie mam tych podkładek pod wtryskami ????( mam pompę po regeneracji.....
: wt cze 30, 2009 22:33
autor: gOOzOl
150 km i zniknal litr oleju ? w najlepszym wypadku wysralo sie turbo, w najgorszym szukaj silnika.
zdejmij IC i zobacz czy nie ma tam tego litra. lepiej zeby byl
n ajałowym jak go przegazowales pewnie podparło ci zawory, dlatego zdechł
pierscieni kolego nie mozesz wykluczyc bo ci palic pieknie bedzie, nawet kompresje ci pokaze
[ Dodano: 30 Cze 2009 22:35 ]
no i obowiazkowo rozrzad do sprawdzenia, pod wtryski podkladki.
[ Dodano: 30 Cze 2009 22:50 ]
fleshu pisze:
Kopcenie to brak doładowania > z tdi robi ci się prawie zwykły diesel.
jak najbardziej, tylko ze wtedy nie masz niebieskiego dymka, jak ci turbo pompuje w drzewa raczej czarny slad za soba zostawisz
Tcz.Amster pisze:zauważyłem ze samochód mi strasznie kopci na niebiesko , czuć olej
Tcz.Amster pisze:
p.s dodam ze samochód ma moc i zbiera sie dobrze
: śr lip 01, 2009 11:15
autor: Tcz.Amster
wczoraj byłem u innego magika który powiedział mi tez ze to możne by głowica walnięta ...... co magik to inna teoria ...w która wieżyc ?????? nie chciałbym wydawać pieniądze na zasadzie prób wymiany to tego to tamtego . bo w taki sposób mogę straci duzo wiecej kasy niz powinienem choc wiem ze wydatek i tak będzie bolał.... dziaj pojade do nastepnego ..zobaczymy to ten powie ....
: śr lip 01, 2009 13:07
autor: Mako
niestety musisz wszystko po kolei sprawdzać, poszukaj na forum może w twojej okolicy jest dobry mechanior
: czw lip 02, 2009 09:30
autor: arwam
Tcz.Amster pisze:..sprawdziłem również przewód od filtra powietrza do turbiny i tam mam olej
jeśli masz olej w większych ilościach przed turbiną to masz pierścienie do roaboty jesli za turbina idąc od filtra powietrza to turbo puszcza i ja jestem skłonny do tej drugiej możliwości.
być może mechanik turbo Ci podmienił.
: czw lip 02, 2009 18:02
autor: Tcz.Amster
juz raz mi podmienili turbo . oraz pompe wtrysku niestety nie mogłem im tego udownic ..... czy kazdy mechanik tak robi ?????? podmienia dobre czesci ???????...... a jaki moze by kutek , brakiem podkładek pod wtrykami ???????
: czw lip 02, 2009 23:03
autor: arwam
Tcz.Amster pisze:a jaki moze by kutek , brakiem podkładek pod wtrykami ???????
może dojść do przegrzania końcówek wtryskiwaczy i wtedy będą sie zawieszać
: pt kwie 23, 2010 16:16
autor: Tcz.Amster
witam . a wiec problem był w pierscieniach
dlatego palił tyle oleju
...koszt to ok 1 tys. pozdrawiam
: pt kwie 23, 2010 21:02
autor: arwam
Tcz.Amster pisze:witam . a wiec problem był w pierscieniach
dlatego palił tyle oleju
...koszt to ok 1 tys. pozdrawiam
to one były chyba ze złota skoro tyle kosztowały. A złoto do tego celu się nie nadaje
komplet kosztuje około 250-400zł w zależności od firmy.
: sob kwie 24, 2010 16:22
autor: Tcz.Amster
no a doliczyłes robote ????...bo samo sie przeierz nie zrobiło
: sob kwie 24, 2010 18:38
autor: Q_mac
Ok. 600 zł za robotę?? Troszkę przesada..