Padł prawie że na ament.... Prawie bo nieraz zapala...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Luke16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:20
Lokalizacja: Piątek

Padł prawie że na ament.... Prawie bo nieraz zapala...

Post autor: Luke16 » sob cze 27, 2009 15:34

Więc tak dzisiaj moja mamuśka pojechała do sklepu... I już z niego nie wróciła... otrzymałem telefon że mam przyjechać bo golf nie chce zapalić... Pojechałem faktycznie... rozrusznik kręci paliwo jest a nie chce zapalić.... no to wyciągnąłem linkę podczepiłem ale coś mnie podkusiło żeby jeszcze raz go spróbować odpalić i faktycznie zapalił bez najmniejszego problemu.... zaparkowałem w domu... I co ciekawsze później odpalał aż coś mu znów odbiło i zero reakcji na kręcenie kluczykiem (no raczej kręcił ale zapalić nie chce) przyniosłem drugi kluczyk... zapalił bez problemu... ale po próbie przekręcenia po raz kolejny znów nie chciał zapalić a zapalał po zmianie kluczyka na zmianę a nie raz i to nie pomagało.... teraz padł akumulator... Ładuje dziada... Dodam że zdarzały się takie sytuacje że potrafił zgasnąć podczas jazdy na drodze ale po ponownym przekręceniu kluczykiem zapalał... Zdażało się to może z raz na miesiąc albo rzadziej... a teraz niestety takie jaja... Dodam że kiedyś przelutowywałem imobilaiser ale to i tak nic nie dało.... Co to może być???

P.S. W 94 roku one wogóle wychodziły z imobilaiserem??? Co prawda to wersja GL jest... Ma prawię wszystko na pokładzie oprócz skóry i podgrzewanych foteli.... Alarm i centralny posiada też fabryczny...


GOLF III VARIANT 1.9TD GL 94r.
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/32922
OPEL VECTRA B 1.6 8V LPG 97r.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Vectra/92183

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » sob cze 27, 2009 15:36

elektrozawór na pompie sprawdź



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob cze 27, 2009 20:00

Elektrozawór to raz, a dwa to może coś nie halo jest z kostką w stacyjce.
Doprowadź prąd kablem z aku na elektrozawór i wtedy spróbuj odpalać.Jak będziesz przykładał kabel z napięciem do zaworu,to przysłuchaj się czy następuje w nim takie charakterystyczne cyknięcie,jeśli nie,to może być zepsuty.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » sob cze 27, 2009 20:07

czasami wystarczy wykręcić ten zaworek i go porządnie wyczyścić, wypłukać

a co do stacyjki jak nie będzie chciał odpalić patrz czy się palą kontrolki, jeśli nie to kostka w stacyjce
Ostatnio zmieniony sob cze 27, 2009 20:13 przez twromek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Luke16
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:20
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Luke16 » ndz cze 28, 2009 22:07

A jednak immobilaiser znów się rozlutował... całą płytkę elektryk mi przelutował i na razie jest dobrze jeżeli by to się dalej uaktywniło po jakimś czasie to będę stawiał na ten zawór... kontrolki się za każdym razem zapalają :D


GOLF III VARIANT 1.9TD GL 94r.
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/32922
OPEL VECTRA B 1.6 8V LPG 97r.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Vectra/92183

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » śr lip 01, 2009 00:23

Jestem świerzo po takim problemie, u mnie immobilaisera nie ma wiec od poczatku stawiałem na zawór lub kabelek od zawodu i rzeczywiście był spiepszony ten elektrozaworek, tak jak wyzej kolega pisał jeśli przyłożysz + do gwintu na zaworze to usłyszy się cyknięcie, dodakowo jeśli zaworek lezy nam na "stole" można miernikiem sprawdzić jego opór, jeśli dotkniemy wewnętrzą i zewnętrzą jego częsc to to miernik powinien piszczeć - będzie zwarcie, w innym wypadku zaworek jest K.O.

Przy okazji zapytam, do czego służy ten dolny zawór z przodu pompy - wiem że włącza się po 2200obr (chyba) ale dlaczego?

I inne pytanie - czy w ekstremalnym przypadku da się odpalić auto bez tego elektrozaworku? Powiedzmy, że jesteśmy w trasie i najbliższa cywilizacja za jakieś 50km...


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr lip 01, 2009 01:08

lowi85 pisze:Przy okazji zapytam, do czego służy ten dolny zawór z przodu pompy - wiem że włącza się po 2200obr (chyba) ale dlaczego?
jeżeli mówisz o elektrozaworze od tłoczka przestawienia kąta wtrysku do wew. pompy.
to służy on do przestawienia kąta wtrysku, u mnie załącza się przy 2k7 rpm, i można go całkowicie wywalić, u siebie zaśleiłem tą rurke.
na vw diesel piszą że do modzonego sinika dobrze jest go podłączyć na stałe +12v, czyli kąt wtrysku będzie pryśpieszony w zakresie do 2k7 rpm,
a z drugiej strony zbyt wczesny kąt wtrysku powoduje większego laga turbiny, może właśnie celem tego zaworu jest mniejszy lag, lub też bardziej miękka praca silnika!?
Ostatnio zmieniony śr lip 01, 2009 09:23 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 3 razy.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » czw lip 02, 2009 09:38

lowi85 pisze:I inne pytanie - czy w ekstremalnym przypadku da się odpalić auto bez tego elektrozaworku? Powiedzmy, że jesteśmy w trasie i najbliższa cywilizacja za jakieś 50km...

wykręcamy elektrozawór, wyjmujemy rdzeń zworu i zakręcamy spowrotem ale już nie ma wtedy gaszenia kluczykiem tylko trzeba zdusić go na wyższym biegu



Awatar użytkownika
Mateoss18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw paź 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KCH
Kontakt:

Post autor: Mateoss18 » czw lip 02, 2009 20:24

Obrazek. Panowie jak sprawdzić taki zawór? Jeżeli auto na zimnym odpala normalnie, a na ciepłym sie zawiesza(tzn raz odpali, raz nie, jak by paliwa nie dostawał), to może być wina tego zaworu?


mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 02, 2009 21:26

Mateoss18 pisze:to może być wina tego zaworu?
Raczej nie,bo jakby miał się zawieszać,to bez znaczenia czy ciepły,czy zimny.
Sprawdź czy wężykiem nie dostaje się powietrze do pompy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateoss18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw paź 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KCH
Kontakt:

Post autor: Mateoss18 » czw lip 02, 2009 21:38

powietrze nie ma raczej tu nic do tego, bo jak sie zagrzeje to kręce kręce i nic, a jak ostygnie z 10 min, to odpala normalnie. facet coś jeszcze mówił o tej elektronice, co sie znajduje w tym elektrozaworze, że może sie przegrzewać i dlatego taki efekt, może tak być?


mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL

arwam

Post autor: arwam » czw lip 02, 2009 23:07

to jest IMMO stosowane w silnikach TD i D

zdemontować tą sołnę i tylko doprowadzić "+" po kluczyku i problem z głowy jeśli to IMMO jest przyczyną



Awatar użytkownika
Mateoss18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw paź 30, 2008 21:12
Lokalizacja: KCH
Kontakt:

Post autor: Mateoss18 » pt lip 03, 2009 23:19

Panowie auto naprawione :bigok: winny był ten czujnik immo w pompie, teraz mam elektrozawór na krótko i wszystko działa jak ta lala :bigok: przeprasza, kolegeLuke16, że mu sie wpierdzieliłem w post.
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 23:20 przez Mateoss18, łącznie zmieniany 1 raz.


mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 124 gości