Strona 1 z 2

Jaki wybrać silnik 1.4tdi czy 1.9sdi?

: pt cze 26, 2009 15:24
autor: unimil
witam, mam zamiar nabyć vw polo 6n2. Interesuje mnie tylko i wyłącznie diesel, i tu mam pytanie który lepszy silniczek chodzi mi tu o awaryjność, przyspieszenie i kulture pracy 1.4tdi czy 1.9 sdi. 1.4 tdi jak wiem są na pompowtryskiwaczach czy można byłoby jakoś sprawdzic przy kupnie podpinające sie VAGiem czy wszystko działa jak należy? który blok odpowiada sprawdzeniu pomowtr. 023?

: pt cze 26, 2009 16:09
autor: chmurapawel
Ja zdecydowanie wolałbym 1.9 SDI z tego wzgledu że bardzo mało palą i są praktycznie bezawaryjne.

: pt cze 26, 2009 17:06
autor: wesol
1.9 SDI ma dosc awaryjna skrzynie. Nie dosc ze ciezko ja dostac to jeszcze dwa razy drozsza od skrzynie do tdi. Ja mam co prawda 6n1 z silnikiem 1.9D ( nie sdi) i moze kultura pracy gorsza ale powiem Ci ze spalanie takie jak w golfie 4 tdi. W 6n2 byly juz 1.9TDI wiec ja bym sie nie zastanawial i bral taki. jakos 1.4 na PD mi nie odpowiada. Spalanie troszke mniejsze jak 1.9 czesci duzo drozsze jak do 1.9 TDI no o i moc nie powala na kolana (75 KM) a poza tym to kultura takiego 3 cylindrowca jest pod psem. Pomysl jeszcze jak tam dostaje dwumasa po tylku. Aha 1.9 SDI nie ma dwumasy i to jego plus reszta same minusy jak dla mnie.

: pt cze 26, 2009 20:31
autor: unimil
a mogłbyś mi wytłumaczyć co znaczy dwumasa?

: pt cze 26, 2009 23:25
autor: Damian-jg
a mogłbyś mi wytłumaczyć co znaczy dwumasa?
Poszukaj wszystko jest opisane.
Ja bym wolał 1,9 sdi.
jednak kultura pracy 3 cylindrowego diesla mnie nie przekonuje
wesol pisze:1.9 SDI ma dosc awaryjna skrzynie
Długo jeździłem takim i nie spotkałem się z awaria skrzyni. kilku moich znajomych tez ma sdi i nie narzekają. Może to zależy w jakim modelu. W sdi nie ma turbiny wiec nie może się popsuć :)
chmurapawel pisze:Ja zdecydowanie wolałbym 1.9 SDI z tego wzgledu że bardzo mało palą i są praktycznie bezawaryjne.
Zgadzam się.

: pt cze 26, 2009 23:29
autor: zaprzal
a ja bym jednak bral tdi, zawsze to bardziej rozwojowy silniczek
Damian-jg pisze:W sdi nie ma turbiny wiec nie może się popsuć
najlepiej kupic auto bez silnika to sie nie popsuje

: pt cze 26, 2009 23:30
autor: To_mas
unimil pisze:1.4tdi czy 1.9 sdi.
1.9 tdi :P

bierz TDi jak Ci potem zacznie brakować to przy SDI zeby coś z tego wyciągnąć to masa zmian itd itp a pzry TDi zawsze masz jakąś możliwość.
jak nie da rady 1.9tdi to z tego co slyszałem te 1.4 tez nie najgorzej sobie radzą

: sob cze 27, 2009 00:28
autor: tomek08
Witam, 1,4 TDI pali mało, ale to jest na pompkach, 1,9 sdi jest może trwalszy, wolał bym 1,9 TDI. Pozdrawiam.

: sob cze 27, 2009 01:22
autor: EnJoy
unimil pisze:1.4tdi czy 1.9 sdi.
jeśli kulturę pracy silnika masz gdzieś i chcesz się zwyczajnie przemieszać po mieście to 1.4TDI jest oki. Dynamika niezła, pali mało.. kultury brak
1.9SDI bierz tylko wtedy, jeśli w ogóle nie patrzysz na moc w aucie. To auto nie jeździ tylko się toczy, ale za to jego żywotność i bezawaryjność jest niesamowita. Spalaniem wiele się nie różni od jednostek turbodoładowanych, jakieś pół litra na korzyść SDI
1.9TDI.. moc, wytrzymałość, podatność na modyfikacje, małe spalanie, kultura pracy.. ja bym brał coś takiego, tak jak już wspominali przedmówcy.
Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz od auta, jakie trasy chcesz nim pokonywać, ile ma Ci służyć i przede wszystkim jak ;)

: sob cze 27, 2009 02:14
autor: doggie
EnJoy pisze:To auto nie jeździ tylko się toczy,
Eeee, przesada, miałem 1.9 SDI i w lekkiej Polówce całkiem dobrze sobie radzi, praktycznie w dynamice nie ma różnicy pomiędzy 1.4 TDI, z dołu ciągnie wiele lepiej od 1.4 a powyżej 3.500 rpm wiadomo, dostaje zadyszki, ale generalnie aż z tym "toczeniem" nie jest tak źle

: sob cze 27, 2009 09:33
autor: unimil
z tego co słyszalem silniczki 1.4 tdi na jałowym biegu strasznie głośno pracują, dla mnie priorytetem przy wybieraniu autka bedzie małe spalanie i dynamika, przy kupnie sprawdze i SDI i TDI jak klekoczą jak nie bedzie przeszkadzał zbyt głośny klekot to chyba skusze sie na 1.4 zawsze te 10KM wiecej i moment troszke większy, jeszcze mam pytanie do tych co znają sie na VAGU, bo posiadam kabelek i laptopa, jesli mógłby ktoś mi napisać co najlepiej sprawdzic przy kupnie jak podepne sie? jakie bloki? na jakim bloku np, można pompowtryskiwacze sprawdzic czy wszystko ok? słyszalem ze chyba 023 a jakie muszą byc wartosci prawidłowe? co jeszcze oprócz pompowtrysk. mozna na VAGU sprawdzic? poduszek raczej nie bede sparwdzał bo juz sprawdzałem w golfie IV i sensor padł.

: sob cze 27, 2009 09:56
autor: barbiq
unimil pisze:1.4 tdi na jałowym biegu strasznie głośno pracują
jeździłem trochę takim i powiem że trochę nierówno chodzą, takie jest dziwne odczucie..a co do spalania to palą mało ale tylko jak jeździsz jak emeryt, tego się nie przeskoczy, jak już przyciśniesz potrafi dużo wciągnąć. po mieście wychodził 6-7 l, a jak siedziało już kilka osób to mały smok...może po prostu ten egzemplarz był jakiś dupowaty... zdecydowanie bierz 1.9TDI :helm:

: sob cze 27, 2009 10:19
autor: unimil
a wogóle wychodziły 6n2 w 1.9 TDI? z danych technicznych na vwgolf.pl nie ma podanego takiego silniczka dopiero w polo IV FL okularnikach(9n) są 1.9tdi, no chyba ze chodzi o polo classic i variant

: sob cze 27, 2009 11:11
autor: EnJoy
mettenos pisze:Eeee, przesada, miałem 1.9 SDI i w lekkiej Polówce całkiem dobrze sobie radzi,
no w sumie możliwe, zapomniałem, że chodzi tu o polówkę a nie golfa :P