Jaki wybrać silnik 1.4tdi czy 1.9sdi?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

unimil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 15:19
Lokalizacja: zza rogu

Jaki wybrać silnik 1.4tdi czy 1.9sdi?

Post autor: unimil » pt cze 26, 2009 15:24

witam, mam zamiar nabyć vw polo 6n2. Interesuje mnie tylko i wyłącznie diesel, i tu mam pytanie który lepszy silniczek chodzi mi tu o awaryjność, przyspieszenie i kulture pracy 1.4tdi czy 1.9 sdi. 1.4 tdi jak wiem są na pompowtryskiwaczach czy można byłoby jakoś sprawdzic przy kupnie podpinające sie VAGiem czy wszystko działa jak należy? który blok odpowiada sprawdzeniu pomowtr. 023?



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » pt cze 26, 2009 16:09

Ja zdecydowanie wolałbym 1.9 SDI z tego wzgledu że bardzo mało palą i są praktycznie bezawaryjne.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt cze 26, 2009 17:06

1.9 SDI ma dosc awaryjna skrzynie. Nie dosc ze ciezko ja dostac to jeszcze dwa razy drozsza od skrzynie do tdi. Ja mam co prawda 6n1 z silnikiem 1.9D ( nie sdi) i moze kultura pracy gorsza ale powiem Ci ze spalanie takie jak w golfie 4 tdi. W 6n2 byly juz 1.9TDI wiec ja bym sie nie zastanawial i bral taki. jakos 1.4 na PD mi nie odpowiada. Spalanie troszke mniejsze jak 1.9 czesci duzo drozsze jak do 1.9 TDI no o i moc nie powala na kolana (75 KM) a poza tym to kultura takiego 3 cylindrowca jest pod psem. Pomysl jeszcze jak tam dostaje dwumasa po tylku. Aha 1.9 SDI nie ma dwumasy i to jego plus reszta same minusy jak dla mnie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

unimil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 15:19
Lokalizacja: zza rogu

Post autor: unimil » pt cze 26, 2009 20:31

a mogłbyś mi wytłumaczyć co znaczy dwumasa?



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » pt cze 26, 2009 23:25

a mogłbyś mi wytłumaczyć co znaczy dwumasa?
Poszukaj wszystko jest opisane.
Ja bym wolał 1,9 sdi.
jednak kultura pracy 3 cylindrowego diesla mnie nie przekonuje
wesol pisze:1.9 SDI ma dosc awaryjna skrzynie
Długo jeździłem takim i nie spotkałem się z awaria skrzyni. kilku moich znajomych tez ma sdi i nie narzekają. Może to zależy w jakim modelu. W sdi nie ma turbiny wiec nie może się popsuć :)
chmurapawel pisze:Ja zdecydowanie wolałbym 1.9 SDI z tego wzgledu że bardzo mało palą i są praktycznie bezawaryjne.
Zgadzam się.


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt cze 26, 2009 23:29

a ja bym jednak bral tdi, zawsze to bardziej rozwojowy silniczek
Damian-jg pisze:W sdi nie ma turbiny wiec nie może się popsuć
najlepiej kupic auto bez silnika to sie nie popsuje


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt cze 26, 2009 23:30

unimil pisze:1.4tdi czy 1.9 sdi.
1.9 tdi :P

bierz TDi jak Ci potem zacznie brakować to przy SDI zeby coś z tego wyciągnąć to masa zmian itd itp a pzry TDi zawsze masz jakąś możliwość.
jak nie da rady 1.9tdi to z tego co slyszałem te 1.4 tez nie najgorzej sobie radzą
Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 23:32 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » sob cze 27, 2009 00:28

Witam, 1,4 TDI pali mało, ale to jest na pompkach, 1,9 sdi jest może trwalszy, wolał bym 1,9 TDI. Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob cze 27, 2009 01:22

unimil pisze:1.4tdi czy 1.9 sdi.
jeśli kulturę pracy silnika masz gdzieś i chcesz się zwyczajnie przemieszać po mieście to 1.4TDI jest oki. Dynamika niezła, pali mało.. kultury brak
1.9SDI bierz tylko wtedy, jeśli w ogóle nie patrzysz na moc w aucie. To auto nie jeździ tylko się toczy, ale za to jego żywotność i bezawaryjność jest niesamowita. Spalaniem wiele się nie różni od jednostek turbodoładowanych, jakieś pół litra na korzyść SDI
1.9TDI.. moc, wytrzymałość, podatność na modyfikacje, małe spalanie, kultura pracy.. ja bym brał coś takiego, tak jak już wspominali przedmówcy.
Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz od auta, jakie trasy chcesz nim pokonywać, ile ma Ci służyć i przede wszystkim jak ;)



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob cze 27, 2009 02:14

EnJoy pisze:To auto nie jeździ tylko się toczy,
Eeee, przesada, miałem 1.9 SDI i w lekkiej Polówce całkiem dobrze sobie radzi, praktycznie w dynamice nie ma różnicy pomiędzy 1.4 TDI, z dołu ciągnie wiele lepiej od 1.4 a powyżej 3.500 rpm wiadomo, dostaje zadyszki, ale generalnie aż z tym "toczeniem" nie jest tak źle



unimil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 15:19
Lokalizacja: zza rogu

Post autor: unimil » sob cze 27, 2009 09:33

z tego co słyszalem silniczki 1.4 tdi na jałowym biegu strasznie głośno pracują, dla mnie priorytetem przy wybieraniu autka bedzie małe spalanie i dynamika, przy kupnie sprawdze i SDI i TDI jak klekoczą jak nie bedzie przeszkadzał zbyt głośny klekot to chyba skusze sie na 1.4 zawsze te 10KM wiecej i moment troszke większy, jeszcze mam pytanie do tych co znają sie na VAGU, bo posiadam kabelek i laptopa, jesli mógłby ktoś mi napisać co najlepiej sprawdzic przy kupnie jak podepne sie? jakie bloki? na jakim bloku np, można pompowtryskiwacze sprawdzic czy wszystko ok? słyszalem ze chyba 023 a jakie muszą byc wartosci prawidłowe? co jeszcze oprócz pompowtrysk. mozna na VAGU sprawdzic? poduszek raczej nie bede sparwdzał bo juz sprawdzałem w golfie IV i sensor padł.



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » sob cze 27, 2009 09:56

unimil pisze:1.4 tdi na jałowym biegu strasznie głośno pracują
jeździłem trochę takim i powiem że trochę nierówno chodzą, takie jest dziwne odczucie..a co do spalania to palą mało ale tylko jak jeździsz jak emeryt, tego się nie przeskoczy, jak już przyciśniesz potrafi dużo wciągnąć. po mieście wychodził 6-7 l, a jak siedziało już kilka osób to mały smok...może po prostu ten egzemplarz był jakiś dupowaty... zdecydowanie bierz 1.9TDI :helm:



unimil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 15:19
Lokalizacja: zza rogu

Post autor: unimil » sob cze 27, 2009 10:19

a wogóle wychodziły 6n2 w 1.9 TDI? z danych technicznych na vwgolf.pl nie ma podanego takiego silniczka dopiero w polo IV FL okularnikach(9n) są 1.9tdi, no chyba ze chodzi o polo classic i variant
Ostatnio zmieniony sob cze 27, 2009 10:21 przez unimil, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob cze 27, 2009 11:11

mettenos pisze:Eeee, przesada, miałem 1.9 SDI i w lekkiej Polówce całkiem dobrze sobie radzi,
no w sumie możliwe, zapomniałem, że chodzi tu o polówkę a nie golfa :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 146 gości