Strona 1 z 1
Przekaznik 106
: pt cze 26, 2009 14:31
autor: kolton
Witam mam problem z przekaźnikiem nr 106, otóż bardzo się grzeje. Wymieniłem go na nowy i dalej to samo, po paru minutach jazdy jest gorący!!!
Autko to golf 3 96r silnik 1Z
: pt cze 26, 2009 14:45
autor: arturkw
spróbuj wymienić przekaźnik na innego typu albo poszukaj gdzieś przepięć , bo może sie gdzieś zwarcie robi i sie dlatego tak grzeje albo porostu ten typ tak ma.
: pt cze 26, 2009 14:47
autor: Byku21
A masz foto skrzynki???W którym miejscu masz ten przekaźnik??????
: pt cze 26, 2009 15:28
autor: kolton
przekaźnik jest na miejscu R3
: pt cze 26, 2009 15:36
autor: Byku21
Nie wiem czy 106 to zamiennik,czy rzeczywiście jakieś zwarcie się nie robi,ale ja mam włożone 109...
[ Dodano: 26 Cze 2009 15:39 ]
Nie jest żaden styk przypalony????
: pt cze 26, 2009 15:41
autor: kolton
sorki wielkie namieszałem
, mam 109
: pt cze 26, 2009 15:44
autor: Byku21
Cewka przekaźnika musi się grzać bo podczas pracy pobiera pewien prąd żeby wytworzyć pole magnetyczne,a bardzo się grzeje????W sumie patrzyłem u mnie to ten 109 też się grzeje,więc bez obaw,jeżeli nie ma śladów przypalenia styków.
[ Dodano: 26 Cze 2009 15:47 ]
Teraz się należy
: pt cze 26, 2009 15:54
autor: kolton
styki są oki, ale płytka drukowana w środku jest aż przyciemniona od temp no i śmierdzi spalenizna
: pt cze 26, 2009 16:06
autor: Byku21
A spróbuj przelutować na nowo połączenia
[ Dodano: 26 Cze 2009 16:16 ]
Przekaźnik który jest stale włączony wydziela ciepło. Prąd podtrzymania dla przekaźnika to najmniej 0,1A co przy napięciu dajmy te 13V powoduje wydzielanie mocy przynajmniej 1,3W. Skrzynka bezpieczników nie jest przewietrzana, więc temperatura przekaźnika cały czas rośnie. Całkiem realne jest to 60°C.Powodem wysokiej temperatury jest cewka elektromagnesu i prawie 14V jej zasilanie.Generalnie nie ma się chyba co łamać tą temperaturą. Podobno temperatura graniczna izolacji w dobrych drutach nawojowych sięga 120 st.C,więc nic na to nie poradzisz...Takie urojenie w tych autkach.