Strona 1 z 3

Wymiana turbiny POMOCY!

: czw cze 25, 2009 20:53
autor: mikoz
Witam zakupiłem sobie już nową "używaną" Turbinkę i mam problem nie wiem jakim cudem mam odkręcić kolektor? bo chyba musze go zdjąć żeby odkręcić turbinkę jest do kolektora przykręcona czterema śrubami ale dwie z nich mają tylko główki a dwie gwinty więc domyślam się ze dwie są schowane w kolektorze chłodnica oleju też przeszkadza ;/ jeśli ma ktoś jakiś patent na to to proszę o poradę!! błagam jakiś schemat sposób,cokolwiek

: czw cze 25, 2009 22:06
autor: arwam
tam idzie klucz nasadowy 12mm dwunastokątny
chyba że coś tam ktoś namodził.
ale i tak będziesz musiał się poszamotać z nią.

P.S. jakie turbo kupiłeś?

: czw cze 25, 2009 22:10
autor: mikoz
GARRETA T2 ,ale wracając do montażu:D to o jakie sruby Ci chodzi?? 12sto kątne?? od chlodnicy oleju??

: czw cze 25, 2009 22:21
autor: MaSa_Golf
ja zarowno w mkII jak i w audi 80 sciagalem caly kolektor razem z turbina

: czw cze 25, 2009 22:23
autor: Michał_1977
mikoz, turbo do kolektora jest przykręcone 4ma śrubami M10 z łbem 12stokątnym.
Natomiast ja nie rozumiem Cię z tą chłodnicą oleju,bo owa chłodnica znajduje się z przodu silnika nad filtrem.

: czw cze 25, 2009 22:34
autor: arwam
mikoz pisze:GARRETA T2

to nie zaszalałeś

mikoz pisze:ale wracając do montażu:D to o jakie sruby Ci chodzi?? 12sto kątne?? od chlodnicy oleju??
chodzi o te śruby którymi jest przykręcona turbina do kolektora.


MaSa_Golf,


nie iem jak jest w przupadku zamontowanego Garretta T2 lub K14 ale z T3 albo K24 ten myk Ci nie przejdzie.
w Audi ze względu na przekręconą muszlę zimną da radę zdjąć razem z kolektorem ale przy większych a w szczególności w MK2 ten myk raczej nie przejdzie choć nie mówię że to jest nie możliwe

: czw cze 25, 2009 23:09
autor: mikoz
ALE TYLKO DWA LEPKI WIDAC Z TYCH CZTERECH SRUB WIĘC O CO KAMAN?

[ Dodano: 25 Cze 2009 23:12 ]
boze nie chlodnica oleju :D porypalo mi sie chodzi mi o to coś co jest miedzy turbem a blokiem silnika

: czw cze 25, 2009 23:17
autor: To_mas
chodzi mi o to coś co jest miedzy turbem a blokiem silnika
chyba między turbem a głowicą czyli kolektory :)

: czw cze 25, 2009 23:44
autor: arwam
ALE TYLKO DWA LEPKI WIDAC Z TYCH CZTERECH SRUB WIĘC O CO KAMAN?

dwie są blisko głowicy i zobaczysz je dopiero od spodu.
ewentualnie możesz je wymacać

: pt cze 26, 2009 10:38
autor: Michał_1977
mikoz pisze:chodzi mi o to coś co jest miedzy turbem a blokiem silnika
A może Ci chodzi po prostu o powrót oleju,ale jest on przykręcony na dole do misy olejowej,nie do bloku.Jest na nim kawałek plecionki,którą ktoś kto nie miał z tym do czynienia,może mylić z chłodniczką :hmm:
Jeżeli tak,to wystarczy odkręcić go przy misce i wychodzi razem z turbo.Hmm,chyba,że w MK3 jest inaczej,bo nie zwróciłem uwagi,ale nie sądzę :P

: pt cze 26, 2009 13:32
autor: MaSa_Golf
zarowno T2 jak i K14 sciagalem w mk2 z kolektorem ;)

Michaś_1977, w AAZ-cie, przynajmniej w audi, splyw oleju idzie do bloku, a nie do miski jak w mk2

: pt cze 26, 2009 15:36
autor: anaba255
MaSa_Golf pisze:Michaś_1977, w AAZ-cie, przynajmniej w audi, splyw oleju idzie do bloku, a nie do miski jak w mk2
w mk3 tez
MaSa_Golf pisze:zarowno T2 jak i K14 sciagalem w mk2 z kolektorem
K14 z AAZ tez sciągałem z kolektorem :grin:

: sob cze 27, 2009 20:59
autor: mikoz
No dobra chlopaki problem z głowy ? a pupa turbina wymieniona i co ?? i pedal gazdu dalej drzy jestem pewien zze te wibracje są od pompy wtryskowej .pomozcie bo juz nie wiem co ropbic.

: sob cze 27, 2009 21:15
autor: Michał_1977
mikoz pisze:No dobra chlopaki problem z głowy ? a pupa turbina wymieniona i co ?? i pedal gazdu dalej drzy jestem pewien zze te wibracje są od pompy wtryskowej .pomozcie bo juz nie wiem co ropbic.
Zaraz,zaraz,nie tak szybko mikoz, .
Dopiero co miałeś problem z wyjęciem turbiny,a tu nagle piszesz o jakiś wibracjach...
O co chodzi,bo nie chwytam :kac: