Strona 1 z 2

Co obejmuje regeneracja pompy wtryskowej?

: czw cze 25, 2009 19:19
autor: kilert
Witam

Mam taki problem z pompą wtryskową mianowicie leje się ropa z okolic koła zębatego. Jest tam też luz który ściąga mi pasek rozrządu tzn nie chodzi całą powierzchnią na kole zębatym.
Ropa leje się z tamtych okolic po zgaszeniu silnika przez ok 10 (leniwie kapie). Czy jak dam pompę do pompiarza to regeneracja obejmuje takie usterki? I jaki jest kosz takiej regeneracji?

: czw cze 25, 2009 19:55
autor: Michał_1977
Heh,przerabiałem to ostatnio.
Trzeba zrobić tulejowanie,czyli wywalić stare tulejki,wstawić nowe i rozwiercić do wymiaru wałka.
W moim przypadku sprawa się trochę skomplikowała,bo wałek był tak podchodzony,że kwalifikował się do wymiany.Luz wynosił ok.4-5mm.
Pompiarz powiedział-wymiana tulejek+rozwiercenie ich+używany wałek=250zeta
Dodam jeszcze,że podałem mu wszystko jak na tacy,bo pompa była rozebrana.

: czw cze 25, 2009 20:42
autor: kilert
To ładnie. U mnie pewnie będzie to samo. Hmm a może lepiej byłoby kupić używaną pompę
widziałem na allegro że kupiłby w tych pieniądzach nawet taniej by wyszło. Jak myślisz?
A oprócz tego że lało się tam to miałeś jakieś problemy z silnikiem bo u mnie nic się nie dzieje tylko wkurza mnie to lanie się ropy. Na kostkę nie wjadę bo od razu plama:)

: czw cze 25, 2009 21:39
autor: Michał_1977
Na Allegro możesz kupić przysłowiowego "kota w worku"-ładna z zewnątrz,w środku szrot...
Ja to rozegrałem tak:pompiarzowi powiedziałem-nie,kupiłem w sklepie z częściami do wózków widłowych tulejki od jakiejś tam pompy wtryskowej i zawiozłem wszystko do tokarza.Tokarz zajechany wałek zebrał z 17mm na 16,75mm i tulejki rozwiercił też na 16,75mm.Śmiga :bigok:
Jak nie chcesz zjechać reszty pompy,to lepiej nie jeździj tak,bo jak opiłki dojdą do głowiczki to bida.W mojej niestety padła
kilert pisze:A oprócz tego że lało się tam to miałeś jakieś problemy z silnikiem bo u mnie nic się nie dzieje tylko wkurza mnie to lanie się ropy.
Jakikolwiek olej na pasku rozrządu,to potencjalny wyrok dla silnika :chytry:

: czw cze 25, 2009 23:18
autor: kilert
Dzięki kolego punkt dla Ciebie.

: pt cze 26, 2009 09:35
autor: J.B.S.
Kurcze dobra cena u was za taką naprawe.U mnie 350 zyla wołają

: pt cze 26, 2009 10:17
autor: Michał_1977
jbs-78 pisze:Kurcze dobra cena u was za taką naprawe.U mnie 350 zyla wołają
Tak,ale ja mu chciałem dać sam kadłub i wałek.
Z rozebraniem i złożeniem całej pompy,wolę nie myśleć ile by zaśpiewał :P

: pt cze 26, 2009 15:43
autor: anaba255
Ostatnio za regeneracje, tz, wymiana wszystkich uszczelek-uszczelniaczy + ustawienie zapłaciłem 260 zł, minimalna cena za samo wstawienie pompy na stól to 150 zł
jbs-78,
poszukaj niesprawnej pompy bez luzu, niech pompiarz przełozy wałek

: pt cze 26, 2009 23:27
autor: kilert
Jeszcze jedno pytanie. Czy do mojego jp-eka moge założyć pompę z tzw. grzybkiem od TD czy to mi da cokolwiek czy nic?

: sob cze 27, 2009 07:26
autor: Michał_1977
kilert pisze:Jeszcze jedno pytanie. Czy do mojego jp-eka moge założyć pompę z tzw. grzybkiem od TD czy to mi da cokolwiek czy nic?
Możesz założyć,jedynie LDA nie będzie sobie działać.
Jak chcesz,to mam ori pompę bez grzybka w bardzo dobrym stanie (możliwa zamiana),jakby co to wal na PW

: sob lut 06, 2010 12:44
autor: Krakulec
a ile kosztuje kompletna regeneracja pompy 1.6 td z grzybkiem

: sob lut 06, 2010 12:57
autor: anaba255
Krakulec, wszystko zależy w jakim stanie jest pompa, jak dawałem swoją pompiarz powiedział tak;
-Rozłożenie, wyczyszczenie, złożenie, ustawienie na stole-150zł
-Wymiana uszczelniaczy+j.w.-zapłaciłem-260zł
-Niekture pompy sa tak zuzyte, że nie opłaci się robić, koszt do 2000zł, tylko poszukać innej,
Na Allegro rużnie mozna trafic, ja kupiłem jakiś czas temu pompe z paska td za 40zł z przesyłką, ma tylko do wyniany uszczelniacz dzwigni gazu, koszt 1zł, mam ja w zapasie

: ndz lut 07, 2010 03:43
autor: Krakulec
bo została mi pompa do zrobienia . bo zrobilem cały silnik razem z turbo. A rano dalej rano zapalac niechce . Wtryski sprawdzilem i sa dobre swiece tez. Wogole po tym remoncie nic sie nie zmieniło dalej nie ma mocy i przy przyspieszaniu kopci. Nawet widze ze nie ma mocy tej turbiny nakrecic bo zachouje sie tak jakby wogole ona sie nie właczała nooo ledwo co tam sfiszczy. Juz nie mam pojecia co tu robic :kac:

: ndz lut 07, 2010 11:21
autor: t0mal
kilert pisze:Jeszcze jedno pytanie. Czy do mojego jp-eka moge założyć pompę z tzw. grzybkiem od TD czy to mi da cokolwiek czy nic?
Da, silnik będzie słabszy i głośniejszy.

Krakulec, może turbo masz zajechane?