Dzwoni...turbo?A może coś innego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Quest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 23:33
Lokalizacja: Poznań

Dzwoni...turbo?A może coś innego

Post autor: Quest » śr cze 24, 2009 23:14

witam Kolegów,

problem następujący:przy rozgrzanym silniku, na biegu jałowym spod maski wydobywa się delikatne "dzwonienie", metaliczny dźwięk, wydaje mi się, że dochodzi z turbiny, ale nie mam pewności. Jak dodaje gazu dźwięk ustępuje, jak silnik jest zimny również w ogóle go nie ma. Jak to usunąć bo to strasznie wkurzające, zauważyłem , że nasila się to jak pokonam dość długą trasę.


Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 25, 2009 02:16

Stetoskop lekarski i do roboty > nie chce straszyć > to może być pierwszy objaw ocierania wirnika > luzy będziesz musiał sprawdzić, jeżeli dźwięk pocodzi z turbo. Zrób to w miarę szybko > jeżeli wirnik się wytrze to będzie lipa > a jak zachaczy to......



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 25, 2009 07:26

Nie kojarzę jak jest w TDI,ale w TD lubi dzwonić blacha (izolator termiczny) między turbiną,a kolektorem ssącym,właśnie po nagrzaniu.Dlaczego?Nie wiem,ale chyba dlatego,że nagrzany materiał staje się miękki i wpada w wibracje.Po dodaniu gazu ustaje,tak jak u Ciebie.
Quest, spróbuj namierzyć tą blachę (w TDI też musi być) i jak zacznie dzwonić,to wciśnij między nią,a turbinę jakiś śrubokręt i napręż.Powinno przestać dzwonić :wink:
Oczywiście ten śrubokręt ma posłużyć tylko do zlokalizowania usterki,nie do jazdy :grin:
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 07:28 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw cze 25, 2009 07:38

fleshu pisze:nie chce straszyć > to może być pierwszy objaw ocierania wirnika
raczej nie.
kolego sprawdz jaki masz kąt i rozrząd.
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 07:39 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » czw cze 25, 2009 09:15

Michaś_1977,

w TDI nie ma tej blachy bo turbo jest posadzone znacznie niżej niż w naszych TD i tam nie jest to koniecze.
u Ciebie dzwoni bo nie masz założonej górnej części.
piter_s pisze:fleshu napisał/a:
nie chce straszyć > to może być pierwszy objaw ocierania wirnika


raczej nie.
kolego sprawdz jaki masz kąt i rozrząd.
myślę że to jednak może być turbo.
sprawdź czy nigdzie niema żadnej poluzowanej części.
jak nic nie znajdziesz to spróbuj podczas pracy złapać za wirnik turbiny UWAGA: robić to bardzo ostrożnie i tylko i wyłącznie na wolnych obrotach, nie wolnostosować żadnych narzędzi najlepiej do tego celu otworzyć WG lub zdjąć wężyk z gruszki jeśli turbo jest typu VNT
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 09:20 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Dzwoni...turbo?A może coś innego

Post autor: doggie » czw cze 25, 2009 10:20

Quest pisze:
problem następujący:przy rozgrzanym silniku, na biegu jałowym spod maski wydobywa się delikatne "dzwonienie", metaliczny dźwięk, wydaje mi się, że dochodzi z turbiny,.
podepnę się pod temat - podobną sytuację ma mój kumpel w Octawce tdi z 2003 roku, tylko o niego ewidentnie dzwoni a raczej słychać dźwięk jakby trzeć metal o metal, na zimnym silniku (oleju), jak się rozgrzeje to ów metaliczny dźwięk ustaje, dodam że ewidentnie słychać go z okolic turbo, po za tym po rozgrzaniu nie ma żadnych niezdrowych objawów (na razie), on sobie tłumaczy że na zimnym oleju to normalne :rotfl:



arwam

Post autor: arwam » czw cze 25, 2009 10:33

mettenos,

to nie jest normalne

najprawdopodbniej już wirnik nie ma wyważenia i niedługo turbo ducha wyzionie oby tylko tego nie zrobiło z wiekim chukiem bo biez chyba dobrze jak się kończy przygoda z olejem w dolocie



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw cze 25, 2009 10:36

arwam pisze:mettenos,

to nie jest normalne

najprawdopodbniej już wirnik nie ma wyważenia i niedługo turbo ducha wyzionie oby tylko tego nie zrobiło z wiekim chukiem bo biez chyba dobrze jak się kończy przygoda z olejem w dolocie
arwam ja wiem że to nie jest normalne tylko przytoczyłem jego tłumaczenie, w kwesti wirnika, to czy nie powinien dzwonić też na gorącym a nie tylko na zimnym do momentu rozgrzania?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 25, 2009 11:01

arwam pisze:u Ciebie dzwoni bo nie masz założonej górnej części.
arwam, ja akurat nie miałem na myśli swojego silnika :chytry: .
W moim nic nie dzwoni.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw cze 25, 2009 21:56

Michaś_1977 pisze:arwam, ja akurat nie miałem na myśli swojego silnika .
W moim nic nie dzwoni.
a ja już myślałem że u Ciebie silnik nareszcie tak chodzi że trzeba się bać czy aby napewno korbowody nie powybijają zębów.
przełożyłeś tą pompę już czy jeszcze nadal nie masz czasu?
mettenos pisze:arwam ja wiem że to nie jest normalne tylko przytoczyłem jego tłumaczenie, w kwesti wirnika, to czy nie powinien dzwonić też na gorącym a nie tylko na zimnym do momentu rozgrzania?

ja wiem że Ty wiesz ;rotfl:

nie powinno wogóle dzwonić ani na zimnym ani na gorącym .
ja po montażu przelotu zmagam się jeszcze z dzwoniącymi osłonami ale to jest o tyle dziwne że nigdzie nia doptuka rura do blach a mimo to dzwonią. :-k



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 25, 2009 22:37

arwam pisze:przełożyłeś tą pompę już czy jeszcze nadal nie masz czasu?
Heh,to drugie... :grrr:
Ale co się odwlecze,to nie uciecze,a wtedy...bój się :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » czw cze 25, 2009 23:00

Ale co się odwlecze,to nie uciecze,a wtedy...bój się

OOOOJJJJ bo tam pojadę :P



Quest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 23:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Quest » pt cze 26, 2009 00:04

Nie powiało optymizmem mówiąc szczerze...Jeśli chodzi o moc auta, to chodzi jak burza, muszę odczekać powiedzmy z 2-3 minuty po dłuższej jeździe i zobaczyć czy przestanie dzwonić. Czyli co, przygotowywać się na regenerację turbiny? Ile czasu mi zostało? ;)


Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 26, 2009 00:14

Wypnij wąż i odkręć 3 nakrętki nr 13 od wydechu > i sam zobacz w jakim stanie jest wałek i jak lata > będzie wiadomo co jest grane.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 194 gości