Dzwoni...turbo?A może coś innego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dzwoni...turbo?A może coś innego
witam Kolegów,
problem następujący:przy rozgrzanym silniku, na biegu jałowym spod maski wydobywa się delikatne "dzwonienie", metaliczny dźwięk, wydaje mi się, że dochodzi z turbiny, ale nie mam pewności. Jak dodaje gazu dźwięk ustępuje, jak silnik jest zimny również w ogóle go nie ma. Jak to usunąć bo to strasznie wkurzające, zauważyłem , że nasila się to jak pokonam dość długą trasę.
problem następujący:przy rozgrzanym silniku, na biegu jałowym spod maski wydobywa się delikatne "dzwonienie", metaliczny dźwięk, wydaje mi się, że dochodzi z turbiny, ale nie mam pewności. Jak dodaje gazu dźwięk ustępuje, jak silnik jest zimny również w ogóle go nie ma. Jak to usunąć bo to strasznie wkurzające, zauważyłem , że nasila się to jak pokonam dość długą trasę.
Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327
- Michał_1977
- _
- Posty: 14142
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nie kojarzę jak jest w TDI,ale w TD lubi dzwonić blacha (izolator termiczny) między turbiną,a kolektorem ssącym,właśnie po nagrzaniu.Dlaczego?Nie wiem,ale chyba dlatego,że nagrzany materiał staje się miękki i wpada w wibracje.Po dodaniu gazu ustaje,tak jak u Ciebie.
Quest, spróbuj namierzyć tą blachę (w TDI też musi być) i jak zacznie dzwonić,to wciśnij między nią,a turbinę jakiś śrubokręt i napręż.Powinno przestać dzwonić![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Oczywiście ten śrubokręt ma posłużyć tylko do zlokalizowania usterki,nie do jazdy![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Quest, spróbuj namierzyć tą blachę (w TDI też musi być) i jak zacznie dzwonić,to wciśnij między nią,a turbinę jakiś śrubokręt i napręż.Powinno przestać dzwonić
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Oczywiście ten śrubokręt ma posłużyć tylko do zlokalizowania usterki,nie do jazdy
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 07:28 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
raczej nie.fleshu pisze:nie chce straszyć > to może być pierwszy objaw ocierania wirnika
kolego sprawdz jaki masz kąt i rozrząd.
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 07:39 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.
Michaś_1977,
w TDI nie ma tej blachy bo turbo jest posadzone znacznie niżej niż w naszych TD i tam nie jest to koniecze.
u Ciebie dzwoni bo nie masz założonej górnej części.
sprawdź czy nigdzie niema żadnej poluzowanej części.
jak nic nie znajdziesz to spróbuj podczas pracy złapać za wirnik turbiny UWAGA: robić to bardzo ostrożnie i tylko i wyłącznie na wolnych obrotach, nie wolnostosować żadnych narzędzi najlepiej do tego celu otworzyć WG lub zdjąć wężyk z gruszki jeśli turbo jest typu VNT
w TDI nie ma tej blachy bo turbo jest posadzone znacznie niżej niż w naszych TD i tam nie jest to koniecze.
u Ciebie dzwoni bo nie masz założonej górnej części.
myślę że to jednak może być turbo.piter_s pisze:fleshu napisał/a:
nie chce straszyć > to może być pierwszy objaw ocierania wirnika
raczej nie.
kolego sprawdz jaki masz kąt i rozrząd.
sprawdź czy nigdzie niema żadnej poluzowanej części.
jak nic nie znajdziesz to spróbuj podczas pracy złapać za wirnik turbiny UWAGA: robić to bardzo ostrożnie i tylko i wyłącznie na wolnych obrotach, nie wolnostosować żadnych narzędzi najlepiej do tego celu otworzyć WG lub zdjąć wężyk z gruszki jeśli turbo jest typu VNT
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 09:20 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10545
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Dzwoni...turbo?A może coś innego
podepnę się pod temat - podobną sytuację ma mój kumpel w Octawce tdi z 2003 roku, tylko o niego ewidentnie dzwoni a raczej słychać dźwięk jakby trzeć metal o metal, na zimnym silniku (oleju), jak się rozgrzeje to ów metaliczny dźwięk ustaje, dodam że ewidentnie słychać go z okolic turbo, po za tym po rozgrzaniu nie ma żadnych niezdrowych objawów (na razie), on sobie tłumaczy że na zimnym oleju to normalneQuest pisze:
problem następujący:przy rozgrzanym silniku, na biegu jałowym spod maski wydobywa się delikatne "dzwonienie", metaliczny dźwięk, wydaje mi się, że dochodzi z turbiny,.
![rotfl :rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10545
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
arwam ja wiem że to nie jest normalne tylko przytoczyłem jego tłumaczenie, w kwesti wirnika, to czy nie powinien dzwonić też na gorącym a nie tylko na zimnym do momentu rozgrzania?arwam pisze:mettenos,
to nie jest normalne
najprawdopodbniej już wirnik nie ma wyważenia i niedługo turbo ducha wyzionie oby tylko tego nie zrobiło z wiekim chukiem bo biez chyba dobrze jak się kończy przygoda z olejem w dolocie
- Michał_1977
- _
- Posty: 14142
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
a ja już myślałem że u Ciebie silnik nareszcie tak chodzi że trzeba się bać czy aby napewno korbowody nie powybijają zębów.Michaś_1977 pisze:arwam, ja akurat nie miałem na myśli swojego silnika .
W moim nic nie dzwoni.
przełożyłeś tą pompę już czy jeszcze nadal nie masz czasu?
mettenos pisze:arwam ja wiem że to nie jest normalne tylko przytoczyłem jego tłumaczenie, w kwesti wirnika, to czy nie powinien dzwonić też na gorącym a nie tylko na zimnym do momentu rozgrzania?
ja wiem że Ty wiesz ;rotfl:
nie powinno wogóle dzwonić ani na zimnym ani na gorącym .
ja po montażu przelotu zmagam się jeszcze z dzwoniącymi osłonami ale to jest o tyle dziwne że nigdzie nia doptuka rura do blach a mimo to dzwonią.
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
- Michał_1977
- _
- Posty: 14142
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nie powiało optymizmem mówiąc szczerze...Jeśli chodzi o moc auta, to chodzi jak burza, muszę odczekać powiedzmy z 2-3 minuty po dłuższej jeździe i zobaczyć czy przestanie dzwonić. Czyli co, przygotowywać się na regenerację turbiny? Ile czasu mi zostało? ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Obecny projekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=598327
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 194 gości