Strona 1 z 2

ciężko pali mk3 td GTD

: śr cze 24, 2009 07:14
autor: wojtek gtd
Witam. mam mk3 gtd i ostatnio ciężko mi palił.... wczoraj wieczorem u mechanika wymieniłem świece i dziś rano okazało się że nic to nie dało :grrr: dalej trzeba kilka razy kręcić a jak już odpali to głośno klekotnie kilka razy i zrobi dużo dymu za sobą... co to może być??? dodam że przy okazji delikatnie zwiększyłem dawke paliwa. :okej:

: śr cze 24, 2009 08:02
autor: brynol
sprawdzales czy dochodzi napiecie do swiec?

: śr cze 24, 2009 08:18
autor: zyggy
Kąt wtrysku ??? Wiem wiem, w AAZ pozostaje tylko czujnik zegarowy.

pzdr
zyggy

: śr cze 24, 2009 10:34
autor: wojtek gtd
brynol, napięci dochodzi do świec

: śr cze 24, 2009 10:39
autor: jaku89
sprawdź przekaźnik świec żarowych, czujnik temp wody(nie pamiętam z którego idzie sygnał) bezpiecznik od świec, i ew kable, jak kopci? czuć nieprzepaloną ropę?

jezeli jest prąd to może za krótko? spróbuj podmienić przekaźnik od kogoś

: śr cze 24, 2009 11:16
autor: munior
Jak dochodzi ci prąd do świeć ,przekażnik jest ok.Odkręć listwę łączącą świece (przynajmniej od tych dobrze dostępnych )i sprawdz świece pojedynczo jakąś lampką:jeden kabel do plusa aku drugi do świecy ,kiepskiej jakości świece potrafią paść po pierwszym grzaniu.Jak na ciepło pali normalnie i tylko pierwszy rozruch jest ciężki to typowy objaw niegrzejących świec ,a klekocze po odpaleniu bo niemoże przepalić napompowanej przez kilka kręceń ropki, dużo dymu z tego samego powodu...

: śr cze 24, 2009 11:50
autor: _model_
Może przestawiony rozrząd. Sprawdź czy koło na wale się nie giba. Ale jeżeli nowe świece i nie pali łatwo, to pozostaje przestawiony rozrząd.

: śr cze 24, 2009 13:37
autor: wojtek gtd
munior, świece firmy bosch wię może przez noc nie padły...

: śr cze 24, 2009 13:39
autor: zyggy
Większość świec Bosch z alle.... i innych szemranych źródeł to podróby :grin:

pzdr
zyggy

: śr cze 24, 2009 14:12
autor: brynol
kup najlepiej NGK albo BERU, komplet ok 140 zł.

sprawdz jak pisza pojedynczo kazda ze swiec. wykrec swiece i do koncowki przyloz plus z aku, a do gwintu minus.

: śr cze 24, 2009 15:23
autor: wojtek gtd
brynol, zyggy, munior, więc świece mam nowe jak mówiłem boscha. dalem za nie ok 140 zł w sklepie AD STACHURA więc może nie podrobki??? _model_, a które to koło

[ Dodano: 24 Cze 2009 20:46 ]
no i co z tym zrobić??? :grrr:

: śr cze 24, 2009 22:39
autor: brynol
wkręć stare świece i zobacz czy będzie jaka kolwiek różnica, a jak masz możliwość to te Twoje nowe co kopiłeś załóż do innego auta i zobacz czy odpali normalnie.
no i jeszcze ten kąt wtrysku sprawdź jak pisali wcześniej

: czw cze 25, 2009 06:43
autor: wojtek gtd
Koledzy dałem mu rady!!!! w komorze silnika jest taki bezpiecznik od świec właśnie i on się przepalił... dałem cienki drucik zamiast niego a jak będe miał czas to kupie orginalny i zamontuje.... kurde i niecałe 200PLN nie moje... ale świece i tak zimy by nie wytrzymały... dzięki Wam za sugestie.. powiedzcie jeśli zwiększyłem dawke paliwa to moge podkręcić TURBO???? w jaki sposób??? Turbo K14. :helm:

: czw cze 25, 2009 08:20
autor: jaku89
"sprawdź przekaźnik świec żarowych, czujnik temp wody(nie pamiętam z którego idzie sygnał) bezpiecznik od świec, i ew kable, jak kopci? czuć nieprzepaloną ropę? "
;pp
co do turbiny zdejmujesz przewód powietrzny miedzy filtrem powietrza a turbina(połączony z odmą) i od strony nadkola na turbinie bedzie cos w ksztalcie gruszki?- zawor upustowy, (pod wlotem powietzra do turbiny) na samym srodku bedzie nakretka na kluczyk 10-to kontra, musisz ja poluzowac a potem imbusem czy torksem wkrecac wlasciwa śrubkę, moze opis niezbyt plastyczny, ale jak zobaczysz jak to wygląda to znajdziesz.
masz wskaznik doladowania? lepiej bez niego nie bawic sie przy turbinie zeby nie przedobrzyc;]