Strona 1 z 1

bierze olej

: wt cze 23, 2009 21:56
autor: pinoklas
Witam

Golfik od wymiany oleju przejechał 5000 km i postanowiłem sprawdzic stan oleju w silniku .Okazało sie że trzeba dolać , wyszło że wlałem 0.5l do zgiecia górnego na bagnecie czyli do stanu po wymianie oleju.Czy jest to juz powód do paniki ,dzwoniłem do mechanika powiedział że jest w normie tdi na pompkach biorą olej .Wycieku oleju nigdzie nie stwierdziłem silnik suchutki jak pieprz.

: wt cze 23, 2009 21:58
autor: Byku21
Jak turbinka???Także suchutka???IC????

: wt cze 23, 2009 22:00
autor: Michał_1977
Jak 0,5l,to jeszcze nie ma co panikować,ale może już się zacząć.
Ile silnik ma nalatane?
Jakby co,to pierścienie i uszczelniacze zaworowe pod lupę.

: wt cze 23, 2009 22:01
autor: pinoklas
Byku21 pisze:Jak turbinka???Także suchutka???IC????
po odpieciu weża od ic było tam troche oleju, silnik ma przejechane niby 150 tys

: wt cze 23, 2009 22:01
autor: Byku21
Przewód od odmy zobacz,bo u mnie pękło i powolutku sobie uciekał na dole po bloku...

: wt cze 23, 2009 22:09
autor: Michał_1977
Byku21 pisze:Przewód od odmy zobacz,bo u mnie pękło i powolutku sobie uciekał na dole po bloku...
Byku21, kolega pisze,że silnik ma suchy,a przez odmę do suszary zawsze coś tam pociągnie.W/g mnie nie jest źle.
pinoklas, czasami jak auto krzywo stoi-wystarczy lekkie przechylenie,a pomiar bagnetem może wyjść "fałszywy".

: wt cze 23, 2009 22:15
autor: pinoklas
Michaś_1977 pisze:
Byku21 pisze:Przewód od odmy zobacz,bo u mnie pękło i powolutku sobie uciekał na dole po bloku...
Byku21, kolega pisze,że silnik ma suchy,a przez odmę do suszary zawsze coś tam pociągnie.W/g mnie nie jest źle.
pinoklas, czasami jak auto krzywo stoi-wystarczy lekkie przechylenie,a pomiar bagnetem może wyjść "fałszywy".
pomiar oleju zawsze robie w tym samym miejscu pod blokiem.jest to moje pierwsze tdi dlatego troche panikuje z tym olejem.

: wt cze 23, 2009 22:17
autor: Byku21
W sumie to masz rację...Zobaczymy jak to dalej będzie.

: wt cze 23, 2009 22:35
autor: Michał_1977
pinoklas, tak profilaktycznie możesz rano,zaraz po odpaleniu zerknąć jak zakopci.Jak walnie niebieską chmurę,to mogą popuszczać uszczelniacze na zaworach.
Możesz także,jak silnik złapie temperaturę,zdjąć odmę i luknąć,czy nie wali z niej za dużo dymu,bo jeśli tak,to przedmuchy na baniakach,ale piszesz,że ma raptem 150kkm,więc to bym raczej wykluczył,no chyba,że jeździł nim jakiś diesel-killer :grin:

: wt cze 23, 2009 22:55
autor: Piasek
Jak przejechałeś te 5 tyś km ??
W jakich warunkach ??
Jeżeli była to głównie jazda miejska
Jeżeli sporo na niedogrzanym silniku
Jeżeli masz dość ciężką nogę i często wykorzystujesz cały potencjał silnika
... to całkiem normalne zjawisko...
Fakt posiadania młodego samochodu nie zwalnia jego właściciela z obowiązku zaglądania co jakiś czas pod maskę w celu kontroli i uzupełnienia płynów eksploatacyjnych... W każdej instrukcji obsługi pojazdy masz to napisane WIELKIMI BYKAMI NA PIERWSZEJ STRONIE :grin:
Powody do paniki to 2-3 litry oleju na ten dystans...

: wt cze 23, 2009 23:00
autor: pudel_łdz
Każde TDI, przy bucie weźmie trochę oleju, więc uważam że nie masz co panikować, wszystko też zależy jak jeździsz czyli czy często go butujesz, czy go chłodzisz, i czy butujesz na zimnym? Zobacz tak jak koledzy mówili jeżeli auto kopci na niebiesko przy odpalaniu, albo przy bucie to w tedy masz objawy do paniki, jeżeli nie to wszystko jest w normie.

: wt cze 23, 2009 23:07
autor: Piasek