"Przypadkowo" zalany regenerator STP do diesla
: pn cze 22, 2009 22:52
Witam,
ponieważ wyjechałem z miasta to kolega pojechał na wymianę oleju w moim samochodzie. Ponieważ po wymianie oleju zaczął dochodzić hałas z okolicy silnika(okazało się, że to pompa wody) mechanik zalecił zalanie dodatku STP. Takie coś jak tutaj : http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... SD&lang=pl
Kolega nie dodzwonił się do mnie i zezwolił na zalanie tego do silnika. No i teraz pytanie, czy to jest bezpieczne dla silnika?
Olej został zalany Motul 5W40 8100 X-Cess, także z wysokiej półki. Żal mi by było go teraz zlewać, ale nie chce zajechać silnika..
Przyjechałem na tym oleju i dodatku łącznie 400 km.
Posiadam Seata Ibizę z 1998 roku z silnikiem 1.9 TDI(seria 110KM) podkręcony na 150KM i 350 Nm. Silnik ma przejechane 270 tyś. km i zrobiony mały remont pół roku temu, bo plan jest na 200KM..
Proszę o porady..
Rozważam kilka opcji :
1. Zostawić tak jak jest i przy wymianie oleju za 10 000km zalać sam olej.
2. Zostawić tak jak jest i przy wymianie oleju za 10 000km zalać olej + ten sam dodatek.
3. Zlać to i zalać sam olej.
Nie wiem czy po przejechanie 400km dałoby cokolwiek zlanie tego.. no i czy teraz muszę do końca eksploatacji lać ten dodatek..
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
ponieważ wyjechałem z miasta to kolega pojechał na wymianę oleju w moim samochodzie. Ponieważ po wymianie oleju zaczął dochodzić hałas z okolicy silnika(okazało się, że to pompa wody) mechanik zalecił zalanie dodatku STP. Takie coś jak tutaj : http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... SD&lang=pl
Kolega nie dodzwonił się do mnie i zezwolił na zalanie tego do silnika. No i teraz pytanie, czy to jest bezpieczne dla silnika?
Olej został zalany Motul 5W40 8100 X-Cess, także z wysokiej półki. Żal mi by było go teraz zlewać, ale nie chce zajechać silnika..
Przyjechałem na tym oleju i dodatku łącznie 400 km.
Posiadam Seata Ibizę z 1998 roku z silnikiem 1.9 TDI(seria 110KM) podkręcony na 150KM i 350 Nm. Silnik ma przejechane 270 tyś. km i zrobiony mały remont pół roku temu, bo plan jest na 200KM..
Proszę o porady..
Rozważam kilka opcji :
1. Zostawić tak jak jest i przy wymianie oleju za 10 000km zalać sam olej.
2. Zostawić tak jak jest i przy wymianie oleju za 10 000km zalać olej + ten sam dodatek.
3. Zlać to i zalać sam olej.
Nie wiem czy po przejechanie 400km dałoby cokolwiek zlanie tego.. no i czy teraz muszę do końca eksploatacji lać ten dodatek..
Z góry wielkie dzięki za pomoc.