Problem z przeladowaniem turbiny -notlauf
: sob cze 20, 2009 17:57
Witam, ostatnio w moim golfiaczu pojawilo sie kilka problemow, ktore postanowilem teraz rozwiazac. Glowny problem to tryb awaryjny, w jaki przechodzi autko na 3 tys. obrotow na 4 biegu. Problem na forum jest dosc znany i czesto o nim czytalem. Juz mialem kupowac nowy N75, ale po dzisiejszych testach nie jestem pewien co jest przyczyna wystepowania trybu awaryjnego.
Na wstępie przedstawie logi z dzisiejszych testow.
Jak widac wystepuje za duze cisnienie doladowania. Zbytnio nie wiem, co jest tego przyczyna. Za pomoca VAG zostal wykonany test na dzialanie sztangi turbiny, sztanga opuszcza sie i podnosi bez problemu. Sztanga reaguje rowniez na odlaczenie/podlaczenie od zaworu N75. Z logow niby wynika, ze zawor N75 dziala poprawnie- stara sie zbic cisnienie. Zamienilem miejscami zawor od EGR z zaworem od turbiny...Turbinka troche wolniej sie wkrecala i reagowala na pedal gazu, lecz powyzej 2,5 tys obrotow szlo tak jak trzeba do momentu az znowu zlapal Notlauf;/ Pozniej postanowilem calkowicie odpiac zawor sterowania turbina i ruszylem w trase... O dziwo samoch przyspieszal bardzo ladnie, wkrecal sie na obroty bez problemu! Uzyskalem 120 km/h i wiecej juz nie probowalem, nie chcialem za bardzo rozkrecic turbinki, w koncu byla bez zaworu;] Kolega tez ma golfa, gdy i niego odpielismy N75 to auto w przeciwienstwie do mojego bylo mulowate i wiecej niz 100km/h nie dalo rady pojechac.
A teraz kilka innych problemow, ktore wystepuja w moim aucie. Pisze, zeby bylo wszystko wiadomo.
1. Czasami przy rozruchu silnika wskakuja wysokie obroty. Nastepnie obroty te powroca szybko do normy lub zostana na poziome 1,2 tys obrotów przez kilka minut...Czasami jak staje na swiatlach obroty wzrosna na kilka minut do poziomu 1- 1,2 tys.
2. Awaria czujnika chyba G62 ( ten od temperatury plynu chlodzacego w silniku)...Wskazuje zla temperature w VAGu, na licznku temperature mam OK. Np. na VAGu pokazuje temp 51C a na liczniku 90C.
3. Niby bledu czyjnika nie pokazywalo, ale kolega zwrocil mi uwage, ze temperatura paliwa jest za wysoka. Po przejechaniu 20 km, oczywiscie silnik juz byl zagrzany, temperatura paliwa wynosila 74C.
4.Wyciek oleju z tylu silnika. Juz nie wiem skad ten olej sie bierze, czy przypadkiem nie z turbo...Calkiem niedawno czyscilem kolektor dolotowy i zatkalem zawor EGR. Widoczne slady oleju mam na zaworze EGR, na rurce laczacej odme z rura dolotu powietrza. A jak z dolu popatrze to cala turbina jest uswiniona olejem, wlasciwie caly tyl silnika jest uswionny olejem.
Prosze o jakies wskazowki co do rozwiazania problemu. Oczywiscie mile widzianie informacje co do wszystkich usterek. Pozdrawiam
Dodam, ze silnik to ATD bez zadnych modyfikacji z przebiegiem niekreconym 250 tys.
Na wstępie przedstawie logi z dzisiejszych testow.
Jak widac wystepuje za duze cisnienie doladowania. Zbytnio nie wiem, co jest tego przyczyna. Za pomoca VAG zostal wykonany test na dzialanie sztangi turbiny, sztanga opuszcza sie i podnosi bez problemu. Sztanga reaguje rowniez na odlaczenie/podlaczenie od zaworu N75. Z logow niby wynika, ze zawor N75 dziala poprawnie- stara sie zbic cisnienie. Zamienilem miejscami zawor od EGR z zaworem od turbiny...Turbinka troche wolniej sie wkrecala i reagowala na pedal gazu, lecz powyzej 2,5 tys obrotow szlo tak jak trzeba do momentu az znowu zlapal Notlauf;/ Pozniej postanowilem calkowicie odpiac zawor sterowania turbina i ruszylem w trase... O dziwo samoch przyspieszal bardzo ladnie, wkrecal sie na obroty bez problemu! Uzyskalem 120 km/h i wiecej juz nie probowalem, nie chcialem za bardzo rozkrecic turbinki, w koncu byla bez zaworu;] Kolega tez ma golfa, gdy i niego odpielismy N75 to auto w przeciwienstwie do mojego bylo mulowate i wiecej niz 100km/h nie dalo rady pojechac.
A teraz kilka innych problemow, ktore wystepuja w moim aucie. Pisze, zeby bylo wszystko wiadomo.
1. Czasami przy rozruchu silnika wskakuja wysokie obroty. Nastepnie obroty te powroca szybko do normy lub zostana na poziome 1,2 tys obrotów przez kilka minut...Czasami jak staje na swiatlach obroty wzrosna na kilka minut do poziomu 1- 1,2 tys.
2. Awaria czujnika chyba G62 ( ten od temperatury plynu chlodzacego w silniku)...Wskazuje zla temperature w VAGu, na licznku temperature mam OK. Np. na VAGu pokazuje temp 51C a na liczniku 90C.
3. Niby bledu czyjnika nie pokazywalo, ale kolega zwrocil mi uwage, ze temperatura paliwa jest za wysoka. Po przejechaniu 20 km, oczywiscie silnik juz byl zagrzany, temperatura paliwa wynosila 74C.
4.Wyciek oleju z tylu silnika. Juz nie wiem skad ten olej sie bierze, czy przypadkiem nie z turbo...Calkiem niedawno czyscilem kolektor dolotowy i zatkalem zawor EGR. Widoczne slady oleju mam na zaworze EGR, na rurce laczacej odme z rura dolotu powietrza. A jak z dolu popatrze to cala turbina jest uswiniona olejem, wlasciwie caly tyl silnika jest uswionny olejem.
Prosze o jakies wskazowki co do rozwiazania problemu. Oczywiscie mile widzianie informacje co do wszystkich usterek. Pozdrawiam
Dodam, ze silnik to ATD bez zadnych modyfikacji z przebiegiem niekreconym 250 tys.