Problem z przeladowaniem turbiny -notlauf

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

manieczek111
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
Lokalizacja: Legionowo

Problem z przeladowaniem turbiny -notlauf

Post autor: manieczek111 » sob cze 20, 2009 17:57

Witam, ostatnio w moim golfiaczu pojawilo sie kilka problemow, ktore postanowilem teraz rozwiazac. Glowny problem to tryb awaryjny, w jaki przechodzi autko na 3 tys. obrotow na 4 biegu. Problem na forum jest dosc znany i czesto o nim czytalem. Juz mialem kupowac nowy N75, ale po dzisiejszych testach nie jestem pewien co jest przyczyna wystepowania trybu awaryjnego.

Na wstępie przedstawie logi z dzisiejszych testow.

Obrazek

Obrazek


Jak widac wystepuje za duze cisnienie doladowania. Zbytnio nie wiem, co jest tego przyczyna. Za pomoca VAG zostal wykonany test na dzialanie sztangi turbiny, sztanga opuszcza sie i podnosi bez problemu. Sztanga reaguje rowniez na odlaczenie/podlaczenie od zaworu N75. Z logow niby wynika, ze zawor N75 dziala poprawnie- stara sie zbic cisnienie. Zamienilem miejscami zawor od EGR z zaworem od turbiny...Turbinka troche wolniej sie wkrecala i reagowala na pedal gazu, lecz powyzej 2,5 tys obrotow szlo tak jak trzeba do momentu az znowu zlapal Notlauf;/ Pozniej postanowilem calkowicie odpiac zawor sterowania turbina i ruszylem w trase... O dziwo samoch przyspieszal bardzo ladnie, wkrecal sie na obroty bez problemu! Uzyskalem 120 km/h i wiecej juz nie probowalem, nie chcialem za bardzo rozkrecic turbinki, w koncu byla bez zaworu;] Kolega tez ma golfa, gdy i niego odpielismy N75 to auto w przeciwienstwie do mojego bylo mulowate i wiecej niz 100km/h nie dalo rady pojechac.


A teraz kilka innych problemow, ktore wystepuja w moim aucie. Pisze, zeby bylo wszystko wiadomo.

1. Czasami przy rozruchu silnika wskakuja wysokie obroty. Nastepnie obroty te powroca szybko do normy lub zostana na poziome 1,2 tys obrotów przez kilka minut...Czasami jak staje na swiatlach obroty wzrosna na kilka minut do poziomu 1- 1,2 tys.

2. Awaria czujnika chyba G62 ( ten od temperatury plynu chlodzacego w silniku)...Wskazuje zla temperature w VAGu, na licznku temperature mam OK. Np. na VAGu pokazuje temp 51C a na liczniku 90C.

3. Niby bledu czyjnika nie pokazywalo, ale kolega zwrocil mi uwage, ze temperatura paliwa jest za wysoka. Po przejechaniu 20 km, oczywiscie silnik juz byl zagrzany, temperatura paliwa wynosila 74C.

4.Wyciek oleju z tylu silnika. Juz nie wiem skad ten olej sie bierze, czy przypadkiem nie z turbo...Calkiem niedawno czyscilem kolektor dolotowy i zatkalem zawor EGR. Widoczne slady oleju mam na zaworze EGR, na rurce laczacej odme z rura dolotu powietrza. A jak z dolu popatrze to cala turbina jest uswiniona olejem, wlasciwie caly tyl silnika jest uswionny olejem.



Prosze o jakies wskazowki co do rozwiazania problemu. Oczywiscie mile widzianie informacje co do wszystkich usterek. Pozdrawiam


Dodam, ze silnik to ATD bez zadnych modyfikacji z przebiegiem niekreconym 250 tys.
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 18:06 przez manieczek111, łącznie zmieniany 1 raz.



knap222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw maja 28, 2009 14:57
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: knap222 » sob cze 20, 2009 20:46

Od niedawna spoglądam na te logi więc jak dla mnie przepływka siedzi, spróbuj podmienić z kimś i daj znać.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob cze 20, 2009 21:20

knap222 pisze:Od niedawna spoglądam na te logi więc jak dla mnie przepływka siedzi, spróbuj podmienić z kimś i daj znać.
nie ma to jak oceniać przepływomierz przy takim przeładowaniu :helm:
manieczek111 pisze:1. Czasami przy rozruchu silnika wskakuja wysokie obroty. Nastepnie obroty te powroca szybko do normy lub zostana na poziome 1,2 tys obrotów przez kilka minut...Czasami jak staje na swiatlach obroty wzrosna na kilka minut do poziomu 1- 1,2 tys.

2. Awaria czujnika chyba G62 ( ten od temperatury plynu chlodzacego w silniku)...Wskazuje zla temperature w VAGu, na licznku temperature mam OK. Np. na VAGu pokazuje temp 51C a na liczniku 90C.
te problemy mogą być ze sobą powiązane



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz cze 21, 2009 02:53

Kolejny zabieg > "wywal odmę" - nawet na razie do butelki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899794#2899794
Czy egr był odpinany programowo czy tylko blaszę zakręciłeś na rurce od wydechu?
Wężyk nadal jest na egr pozakładany?
Przy okazji ściągania do czyszczenia kolektora dolotowego - bo go zasyfiło jeszcze raz > zdejmij wydechowy i wyczyść VNT >>> Duuuużooo roboty maszzzz.
A czyściłeś zawory?????? > bo tam to tak samo nabite pewnie jest.

[ Dodano: 21 Cze 2009 02:56 ]
No i ten czujnik zespolony do wymiany > razem z płynem nowym i termostatem!

[ Dodano: 21 Cze 2009 03:08 ]
No i jak bez wężyka nadal turbo śmiga super > to sztanga wisi > ma mieć 1,8 cm skoku > a nie 0,5 cm
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 03:07 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



manieczek111
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: manieczek111 » pt cze 26, 2009 18:28

Sprawdzilem skok sztangi, wynosi ok. 0,5 cm. Co w takim przypadku?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 26, 2009 22:00

manieczek111 pisze:Sprawdzilem skok sztangi, wynosi ok. 0,5 cm. Co w takim przypadku?
zapieczone kierownice



manieczek111
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: manieczek111 » pn lip 06, 2009 08:51

Problem rozwiazany. Dwa 2 roboty, turbo wyczyszczone. Wszystko smiga jak nalezy;] dziekuje za odp i pozdr.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości