Swap silnika 1.9td
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Swap silnika 1.9td
Witam, prosze o pomoc, bo mam maly problem z moim autkiem.
Padl mi silnik 1.9td i mam taka opcje aby wstawic 1.9d z toledo i tu moje pytanie czy turbine mozna przelozyc i czy przelozenia na skrzyni beda odpowiednie. Z gory dziekuje i pozdrwaiam.
Padl mi silnik 1.9td i mam taka opcje aby wstawic 1.9d z toledo i tu moje pytanie czy turbine mozna przelozyc i czy przelozenia na skrzyni beda odpowiednie. Z gory dziekuje i pozdrwaiam.
skrzynia bedzie ok, tyle ze zwykly d bedzie slabszy;] problemy z uturbianiem to:
1.powrot oleju-u ciebie jest nawiercany w bloku a w zwyklym d tego nie ma, ale z tym sie uporasz prowadzac powrot do miski
2. wiekszy problem- w td sa szersze panewki korbowe niz w d, bedzie sobie jezdzic ale niie bedzie juz tak jak powinno byc;p
osprzet przelozysz od siebie i bedzie dobrze
1.powrot oleju-u ciebie jest nawiercany w bloku a w zwyklym d tego nie ma, ale z tym sie uporasz prowadzac powrot do miski
2. wiekszy problem- w td sa szersze panewki korbowe niz w d, bedzie sobie jezdzic ale niie bedzie juz tak jak powinno byc;p
osprzet przelozysz od siebie i bedzie dobrze
seks, drugs, rock'n'roll!
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
- Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
- Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
- Silnik: DKRC
- Kontakt:
A co konkretnie padło. Myślałeś nad remontem?? Ja niedawno miałem ten sam dylemat remont czy kupno silnika i jednak zdecydowałem się na remont. Wiem co mam teraz. Remont mnie wyniósł ok. 2500, a kupno silnika ok. 1500-2000, do tego musisz liczyć rozrząd, oleje, jakieś inne pierdoły, przekładka osprzętu (chyba że kupisz z osprzętem), robocizna, więc przy kupnie silnika za jakieś 1700 i to co wymieniłem wychodzi dosłownie pare złoty taniej niż remont. Przynajmniej u mnie tak było. A nigdy nie masz pewności co kupisz za silnik. A nie daj boże będzie pęknięty blok, pierścienie będą puszczać, albo będzie przegrzany, przytarty lub coś podobnego. Zastanów się dobrze, przelicz, bo ja nie żałuje wydanej kasy na remont. Silnik chodzi ładnie, dużo ciszej, mniej wibracji, zalałem go Motulem 10w-40, nie kopci, zero brania oleju, do tego zmieniam mu PINA i będzie dalej się kulał. Aha remont robiłem przy 350000 km i robiony był cały dół (wymiana kompletu tłoków, pompy oleju, panewek i innych pierdół)
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
_model_, dobrze mówisz (piszesz ),ale to jeszcze zależy co padło ._model_ pisze:A co konkretnie padło. Myślałeś nad remontem?? Ja niedawno miałem ten sam dylemat remont czy kupno silnika i jednak zdecydowałem się na remont. Wiem co mam teraz. Remont mnie wyniósł ok. 2500, a kupno silnika ok. 1500-2000, do tego musisz liczyć rozrząd, oleje, jakieś inne pierdoły, przekładka osprzętu (chyba że kupisz z osprzętem), robocizna, więc przy kupnie silnika za jakieś 1700 i to co wymieniłem wychodzi dosłownie pare złoty taniej niż remont. Przynajmniej u mnie tak było. A nigdy nie masz pewności co kupisz za silnik. A nie daj boże będzie pęknięty blok, pierścienie będą puszczać, albo będzie przegrzany, przytarty lub coś podobnego. Zastanów się dobrze, przelicz, bo ja nie żałuje wydanej kasy na remont. Silnik chodzi ładnie, dużo ciszej, mniej wibracji, zalałem go Motulem 10w-40, nie kopci, zero brania oleju, do tego zmieniam mu PINA i będzie dalej się kulał. Aha remont robiłem przy 350000 km i robiony był cały dół (wymiana kompletu tłoków, pompy oleju, panewek i innych pierdół)
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 14:52 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
- Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
- Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
- Silnik: DKRC
- Kontakt:
No dlatego się zapytowywałem co konkretnie padło. No chyba, że strzelił klin na wale i zawory spotkały się z tłokami i konkretnie go zmieliło (zawory, tłoki itp.). Wtedy to kupno silnika będzie lepszym rozwiązaniem, niż totalny remont dołu i góry. No ale jeżeli sam dól lub sama góra to remont jest bardziej opłacalnyMichaś_1977 pisze:_model_, dobrze mówisz (piszesz ),ale to jeszcze zależy co padło .
_model_,
ewentualnie jak chcesz to ja mogę Ci swój sprzedać jest w stanie idealnym prawie po remoncie w tamtym roku i po przygotowaniu pod większą moc między innymi ma wał od TDI bo mi wcześniej też zaczynało się kolebać koło pasowe na wale i woałem nie czekać aż padnie bo bym silnika nie miał.
ale odrazu piszę że taniutki to on nie będzie i cena odzwierciedla koszta które ja w niego włożyłem
możesz się kolegi Michaś_1977, zapytać jak on jeździ choć z tą turbiną co teraz mam to idzie dopiero powyżej 2700rpm już naprawdę szybko bo poniżej tych obrotów turbo wolno wstaje ale na brak mocy byś nie narzekał
ewentualnie jak chcesz to ja mogę Ci swój sprzedać jest w stanie idealnym prawie po remoncie w tamtym roku i po przygotowaniu pod większą moc między innymi ma wał od TDI bo mi wcześniej też zaczynało się kolebać koło pasowe na wale i woałem nie czekać aż padnie bo bym silnika nie miał.
ale odrazu piszę że taniutki to on nie będzie i cena odzwierciedla koszta które ja w niego włożyłem
możesz się kolegi Michaś_1977, zapytać jak on jeździ choć z tą turbiną co teraz mam to idzie dopiero powyżej 2700rpm już naprawdę szybko bo poniżej tych obrotów turbo wolno wstaje ale na brak mocy byś nie narzekał
Witam, remont niestety odpada, tak jak kolega przewidzial klina na wale, rozrzad o jakies 3 zabki przeskoczyl i tloki uszkodzily glowice, tj wszystkie szklanki, chyba jeden zawor zostal, a krzykneli za regeneracje 850zl. Co do kupna slinika, to znajomy rozbil swoje toledo, takze silnika moge byc w pewien, tyle ze jest to zwykly diesel, ale trudno z moimi funduszami nic lepszego nie znajde. Dzieki za porady i pozdrawiam
slimakto,
jeśli tak śie sprawa przedstawia to możesz przełożyć osprzęt ze swojego silnika ale wtedy na co dzień nie powinno się go butować choć można go i to dość mocno wysilić ale od czasu do czasu wskazane dość mocno go przedmuchać i wtedy jeśli będziesz dbał o terminową wymianę pasków i olejów dobrej jakości wtedy czekają Cię długie lata bezawaryjnej eksploatacji choć w silnikach 1Y też jest właśnie ten wadliwy klin na wale
ja u siebie zastąpiłen cały wał od TD wałem od TDI AFN gdzie już mamy problem z głowy
jeśli tak śie sprawa przedstawia to możesz przełożyć osprzęt ze swojego silnika ale wtedy na co dzień nie powinno się go butować choć można go i to dość mocno wysilić ale od czasu do czasu wskazane dość mocno go przedmuchać i wtedy jeśli będziesz dbał o terminową wymianę pasków i olejów dobrej jakości wtedy czekają Cię długie lata bezawaryjnej eksploatacji choć w silnikach 1Y też jest właśnie ten wadliwy klin na wale
ja u siebie zastąpiłen cały wał od TD wałem od TDI AFN gdzie już mamy problem z głowy
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 11:19 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
- Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
- Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
- Silnik: DKRC
- Kontakt:
Ale czy rozrząd jest taki sam w D jak w TD??
Według mnie remont przy koszcie 850 będzie lepszym rozwiązaniem. 1000 za zwykłego klekota to nie jest dużo, ale czy masz pewność że ten silnik jest w dobrym stanie?? Bo się okaże po miesiącu, że bierze wiecej oleju jak ropy, albo że głowica ma przedmuch i będzie problem
Według mnie remont przy koszcie 850 będzie lepszym rozwiązaniem. 1000 za zwykłego klekota to nie jest dużo, ale czy masz pewność że ten silnik jest w dobrym stanie?? Bo się okaże po miesiącu, że bierze wiecej oleju jak ropy, albo że głowica ma przedmuch i będzie problem
_model_ pisze:Ale czy rozrząd jest taki sam w D jak w TD??
Według mnie remont przy koszcie 850 będzie lepszym rozwiązaniem. 1000 za zwykłego klekota to nie jest dużo, ale czy masz pewność że ten silnik jest w dobrym stanie?? Bo się okaże po miesiącu, że bierze wiecej oleju jak ropy, albo że głowica ma przedmuch i będzie problem
jak na 1,9 to cena nie jest duża a swojego silnika to ja jestem pewien bo sam go osobiście robiłem i ma jeszcze nawet ślady honowania fabrycznego.
rozrząd w D i TD się nie różnią nawet wałki rozrządu są te same.
ale D ma mniejsze sworznie tłokowe w związku z czym nie będzie zdolne do przenoszenia naprawdę dużych obciążeń.
a skoro jeździ tak to nie nie może być w złym stanie:
[youtube][/youtube]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 202 gości