Strona 1 z 3

gwizd podczas przyspiesznaia oraz zwiększania obrotów

: pt cze 19, 2009 21:39
autor: szymonglapski
Witam Panowie i Panie:)
Jestem tutaj nowy i mam pewien problem,
podczas jazdy tj. przyspieszania, zwiększania obrotów słysze charakterystyczny gwizd,
niestety nie potrafię zlokalizować prawdopodobnej usterki,
czy może to być problem z turbiną, intercoolerem czy jest to związane z dolotem????
podczas pracy na wolnych obrotach nie słychać nic i silnik pracuje ok.
gdy nasłuchiwałem gwizdu to słychać go od tylnej strony silnika-z okolic turbiny.
czy ktos spotkał się już z czyms takim...??

wakacje się zbliżają....wiec błagam...POMOCY!!!

: pt cze 19, 2009 21:50
autor: Byku21
Tak...To oznacza,że czas turbiny dobiega końca...Jaki masz silnik i regenerowałeś już ją???

: pt cze 19, 2009 21:58
autor: damcio151
może nieszczelność za turbiną ... na łączniku elastycznym

: pt cze 19, 2009 23:33
autor: fleshu
A może kolega ma tdi pierwszy raz i nie słyszał nigdy jak turbo działa? Może jeszcze ma kata wywalonego i turbo głośniej świszcze.

: pt cze 19, 2009 23:58
autor: To_mas
Byku21 pisze:To oznacza,że czas turbiny dobiega końca
aaa pupa
jak kolega damcio151, sprawdź ten łącznik. albo poproś kogoś kto ma dieselka niech sie przejedzie tym autem :)

: sob cze 20, 2009 00:51
autor: montwa9
fleshu pisze:Może jeszcze ma kata wywalonego i turbo głośniej świszcze.
U mnie jest właśnie taki efekt po wywaleniu kata,na początku się przeraziłam,ale faktycznie lepiej sprawdzić.

: sob cze 20, 2009 01:12
autor: IV
cześć, a ja miałem kiedyś pęknięty wąż ten elastyczny , fdajnie chodziło, spadku nie odczuwałem mocy ale podczas przyspieszania było takie coś jak bym blache ciągnoł pod autem, a to powietrze cieło ten elastyczny wąż ( i coraz bardziej pękał), starsznei swistało, posprawdzaj łączenie i węże

: sob cze 20, 2009 01:20
autor: fleshu
Utrata ciśnienia powoduje automatyczny spadek mocy i kopcenie z niedoładowania > no ale dalej nie posiadamy żadnej wiedzy z zakresu słuchu kolegi szymonglapski, > zaczekajmy na niego .

: sob cze 20, 2009 09:07
autor: IV
fleshu pisze:Utrata ciśnienia powoduje automatyczny spadek mocy i kopcenie z niedoładowania > no ale dalej nie posiadamy żadnej wiedzy z zakresu słuchu kolegi szymonglapski, > zaczekajmy na niego .
No zgadza sięjak miało 0,5cm to jeszcze Ok, ale dopiero jak pęknięcie sie powiększało to tacił moc , kopcił i wytedy był okropny gwizd :pub:

: sob cze 20, 2009 13:28
autor: szymonglapski
Spadku mocy nie odczułem...wszystko chodzi oki tylko ten głupi gwizd.
silnik to 1.9 TDi (90KM) dislem jeżdże od ponad 2 lat i wcześniej czegoś takiego nie spotkałem,a prawo jazdy mam już troszke:)
Wcześniej takie coś się nie zdarzało i turbina przeze mnie nie była robiona-od poprzedniego własiciela nie miałem takiego info.
Posprawdzam te wszystkie węże i łączenia.

Tymczasem dziękuję za pomoc i jesli ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły to proszę PISZCIE:)

pozdrawiam

: sob cze 20, 2009 13:39
autor: Robertuss
Jak to się stało? Tak nagle z dnia na dzień pojawił się ten gwizd?
Ja stawiam na łącznik elastyczny.

: sob cze 20, 2009 13:39
autor: fleshu
No to teraz wiemy > sprawdzić węże > wypiąć odmę > wymyć dolną rure od IC i sprawdzać stan oleju wniej i w silniku > jeżeli posiadasz trochę zdolnośći i sprytu to możesz sprawdzić jeszcze luzy wirnika turbiny > A dla samego określenia stanu rzeczy możesz zrobić logi dynamiczne i dać je do działu Diagnostyka.

: sob cze 20, 2009 13:50
autor: robertsobol1983
Słuchaj kolego!!! Ja miałem podobny problem i sam doszedłem do tego skąd dobiega ten charakterystyczny gwizd choć mechanicy sugerowali na turbo a tak nie było. Mi to się zrobiło z powodu zaślepienia EGR-a. Poszła mi po prostu w nim membrana. Jak popatrzysz na EGR to zauważysz że ma on po dwóch stronach dziurki przez które delikatnie nieraz cieknie jakby olej a na górze EGR jest podpięty wąż który jak odepniesz to zauważysz że przy uruchomionym silniku zasysa on powietrze. Nie wiem do czego on tak naprawdę służy jest to chyba jakiś wrotny wąż powietrza który zasysa powietrze( spaliny) z egra-a jeśli masz zaślepiony EGR to nie ma recylkuaklacji spalin i szczela najczęściej membrana w EGR przez co zaciągane powietrze przez ten wąż szuka jakiejś drogi i rozwala membranę przez co powietrze zasysane przez te dwie dziurki w EGR i przy okreslonych obrotach silnika i określonym obciążeniu słychac gwizd który może mocno niepokoić a jest to pierdoła. Zrób sobie test. Albo odepnij przewód z EGR ten na górze taki gumowy albo zaślep te dwie dziurki w EGR i powinno to pomóc albo wymień EGR na nowy po upewnieniu sie ze to faktycznie z niego ten gwizd pochodzi a myślę ze raczej tak bo miałem identyczne objawy.

: sob cze 20, 2009 13:54
autor: szymonglapski
gwizd pojawił się z dnia na dzień...niestety:(
posprawdzałem juz wszystkie elastyczne węże i nie widać peknięć i przetarć,
a czym najlepiej wymyc ta rure??