Box - śrubka i doładowanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Box - śrubka i doładowanie

Post autor: bartiboro » pt cze 19, 2009 12:30

Autko 110km + box wpięty przy pompie paliwa. Wcześniej kolega na hamowni z tym boxem miał w granicach 135/285 ze 110/235. Autko nie dymi, przy butowaniu rzuci bączką i tyle. W boxie jest regulacja śrubką - do czego ona służy? Czyżby do regulacji dawki? Można samemu przeprowadzać regulację czy lepiej się nie dotykać?
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 22:40 przez bartiboro, łącznie zmieniany 2 razy.



woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » pt cze 19, 2009 13:02

zmniejsza sie lub zwieksza opornosc opornika



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » pt cze 19, 2009 13:16

woojas25 pisze:zmniejsza sie lub zwieksza opornosc opornika
:D Zapewne tak. Z tego co podejrzałem to są też jakieś kondensatory i układ scalony, ale muszę obudowę zdjąć to będę pewny co tam siedzi.
Rozumiem, że poprzez zmianę oporności zmienia się dawka ile więcej pompa ma zapodać?



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » pt cze 19, 2009 13:25

Poprzez zmiane opornosci oszukujesz kompa!! ECU widzi ze nie ma paliwa i daje sygnal zeby wstrzyknac wiecej a tak na prawde tego paliwa jest ile byc powinno i silnik dostaje jakby dodatkowa dawke!! Nie weim czy zrozumiale napisalem.
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2009 13:27 przez scols11, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 19, 2009 15:39

Nie rozbieraj > http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2884817#2884817
Możesz przekręcać > ale spalanie wzrasta lub maleje > pełna kontrola ma być > większa dawka = więcej sadzy > zabijanie kierowniczek.



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » pt cze 19, 2009 17:10

tu lepiej widać ;)

http://home.versatel.nl/leeoscar/volkswagen_TDI.htm

jest też PDF z pełnym schematem więc można sobie samemu zrobić ....
Ciekawy jest ten wykres AFNa na 150 koni box+ diode mod + LMM diode - co to takiego ?
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2009 17:19 przez Tobi80, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt cze 19, 2009 20:27

no ciekawe jak takie ustrojstwo się sprawuje???, no chyba na pewno nie działa jak rezystor, jakiś układ jest tam zastosowany, może ktoś z was robił już coś takiego z tego schematu??.



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » pt cze 19, 2009 21:35

wygląda dość konkretnie co nie ? na elektronice się nie znam ale czy takich scalaków się nie programuje jakoś ?? , i widać że przy maksymalnym ustawieniu podnosi ciśnienie do 1,15 bara od 3tyś


AFN+ 137/305 & 1.8t

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt cze 19, 2009 22:32

nic innego jak zwykły opornik



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 19, 2009 22:47

Tylko pewnie w tym różnica że o zmiennej programowo opornośći. Tak się domyślam po słowach kolegi edzio, .



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt cze 19, 2009 22:57

wystarczy popatrzec na schemat i widac.



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » pt cze 19, 2009 23:03

edzio pisze:nic innego jak zwykły opornik
to dlaczego jest tak łudząco podobny do tych BOXów co chodzą po 1,5 - 2 tyś zł czyżby one też były zwykłymi opornikami ? opornik nie podnosi doładowania a to ustrojstwo niby tak .


AFN+ 137/305 & 1.8t

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 19, 2009 23:08

Szkoda że mój jest zalany > może dało by się coś wywnioskować.
Ja tylko nie wiem dalej od czego jest ten przełącznik suwakowy w moim. Może od zwłoki czasowej w załączeniu. Mam 30 s. Musze kiedyś obadać.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt cze 19, 2009 23:29

Tobi80 pisze:to dlaczego jest tak łudząco podobny do tych BOXów co chodzą po 1,5 - 2 tyś zł
chyba obudowa



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 213 gości