Strona 1 z 2

Citroen Berlingo 1.9D Brak mocy

: czw cze 18, 2009 17:53
autor: carter19
Witam, problem nie dotyczy VW a citroena berlingo,
Ten silnik 1.9D 70KM nigdy nie był bardzo żwawy ale jako tako dało się jechać. Od kilku miesięcy stanowczo brak mocy, do rozpędzenia się do 100 potrzeba naprawdę dużo czasu, o ile nie braknie drogi...
Mechanik obejrzał i mówi że na pewno nie wtryski, mówi że może coś z pompą.
Dodam że czasami (ale rzadko) ma takie chwile że idzie lepiej niż aktualnie ale nie tak jak kiedyś. Aktualnie jeżdżone około 1000km miesięcznie.

Czekam na porady

pozdrawiam

: czw cze 18, 2009 18:09
autor: Gregano
pierwsze co podejrzewam to filtr paliwa do wymiany

: czw cze 18, 2009 18:19
autor: komaroz
Witam. Czy w ostatnim czasie sinik był przegrzany?
Jak zapala rano?
Czy ubywa oleju od wymiany do wymiany?
Najlepiej opisz dobrze objawy a postaram sie pomóc :)

: pt cze 26, 2009 07:51
autor: carter19
przegrzany...teoretycznie cięzko podniesc jego temperature ponad optimum, raczej nie, chyba że wskaznik pokazuje bzdury...
Zapala bez problemu, zimą zaczynał miec małe problemy z odpaleniem ale w tym wypadku stawiam raczej na swiece,
Oleju jak ubędzie 150ml od wymiany do wymiany to wszystko
Filtr paliwa wymieniłem
Filtr powietrza wyglada nieźle, po zapaleniu mocno "zasysa" powietrze
Kolektor dolotowy drożny chociaż cały grubo i tłusto osmolony
Przebieg...Niedługo stuknie 300k ale ludzie na tych silnikach robia po 800k....
Chodzi równiutko, Przez pierwsze 260k lane paliwo z orlenu, potem przez 20k auchan, teraz shell :D ale to już mu chyba nie pomoze. Niektórzy pewnie powiedzą że 300k to już najwyższy czas na remont, ale to na pewno nie ze zużycia bo to tak w zimie przez miesiąc stracił forme... Był wtedy na konserwacji ale to mu raczej nie zaszkodziło, chyba że konserwując koleś przestwaił coś??? istnieje taka możliwość??
Dodam że ten sam silnik był montowany w polonezach dieslach.

: pt cze 26, 2009 11:27
autor: Ceglarz
carter19, Sprawdź smok w zbiorniku, czy nie ma tam jakiegoś syfu, taty 206 z takim silnikiem i podobnym przebiegiem, miało taki objaw, przyczyną był niezbyt czysty smok.

: wt cze 30, 2009 21:35
autor: carter19
A czy w tym 206 można było sie dostać do smoka bez demontażu baku?? Bo w berlingo nie ma takiej opcji...ale będę się za to pewnie wnet zabierał...

: wt cze 30, 2009 22:42
autor: Ceglarz
carter19, W 206 da się dostać, ale już np, w Picasso nie, tak samo może być w tym przypadku.

: śr lip 01, 2009 10:53
autor: carter19
Aha, ale zanim ściągne bak myslałem jeszcze coś sprawdzic...
ominąć bak, i pompe podłączyć pod jakąs butelke,gdyby wtedy rzeczywiscie chodzil lepiej to juz nie mialbym wątpliwości... Tyle że jak włożyłem wężyk do butelki 0.7 to poziom w mgnieniu oka spada, więc nie ma szans żeby sprawdzić podczas jazdy... czy jakoś się reguluję odpływ?? albo nie wiem, wężyk odpływu ścisnąć??

: śr lip 01, 2009 13:30
autor: Ceglarz
carter19, Bańka "piątka" i podpinasz zasilanie i powrót.

: śr lip 01, 2009 16:50
autor: carter19
Oj, bańka piątka to nawet bym spod domu nie bardzo wyjechał, ale znalazłem powót :), niestety ominięcie smoka nie przyniosło oczekiwanych efektów...

: śr lip 01, 2009 17:37
autor: Tommi029
kiedy byly regulowane zawory??
pewnie nigdy-warto sprawdzic
potem wtryski do sprawdzenia
no i tam jest prawdopodobnie nieszczesna pompa lucasa-ona moze zle dawkowac

: śr lip 08, 2009 20:20
autor: carter19
Dzisiaj rano odpalam, jak nowy, aż zapomniałem że tak kiedyś jeździł.... (kończyło się paliwo) zatankowałem, odpalam, trochę gorzej idzie. Po kilku kilometrach i ponownym odpaleniu znowu muł jak ch**. Objaw pasuje trochę na zanieczyszczonego smoka, ale sprawdzone, podłączony na bańce nie chodził tak jak dziś rano... Czy taki objaw pasuje na rozregulowane zawory???chyba nie... co o tym myślicie???

: śr lip 08, 2009 20:26
autor: borat
a na postoju wkreca sie na obroty, czy tylko do 2000tys?

: śr lip 08, 2009 21:00
autor: carter19
wkręca