Strona 1 z 1
Modyfikacja dolotu - czy moge tak zrobic?
: czw cze 18, 2009 17:28
autor: Roggi
Zalezy mi na tym zeby wyeliminowac ewentualnosc nieszczelnosci na odcinku turbina-intercooler-kolektor ssacy.Chce skrocic ta droge powietrza i polaczyc elastyczna rurka plastikowa ryre wychodzaca z turbiny bezposrednio z wlotem do kolektora ssacego.
Czy moge tak polaczyc i przejechac sie kawalek zeby zobaczyc,czy bedzie jakas zmiana na plus.Nie narobie jakiejs kaszany w ten sposob?
: pt cze 19, 2009 00:02
autor: Sztomel
chcesz pominąć intercooler, a gdzie będzie wtedy chłodzenie powietrza doładowanego ?
Zmiany na plus nie będzie z całą pewnością - raczej na minus
: pt cze 19, 2009 00:10
autor: mivhal_f
popieram Kolege wyzej...a pozatym jesli mozna to dodam takie pytanie czy wiesz po co jest IC w ukladzie dolotowym..bo skoto chcesz go "usunac" to znaczy ze nie wiesz...
P.S. w zimym powietrzu jest wiecej tlenu niz w cieplym(bardzo cieplym)
: pt cze 19, 2009 03:54
autor: Roggi
Zle mnie zrozumieliscie.Nic nie chce usuwac,a juz bynajmniej IC!.Mam gdzies w dolocie nieszczelnosc (byc moze winny jest IC) i laczac w ten sposob zrobie krotki odcinek drogi i bede wiedzial jak jest faktycznie.Pozniej polacze wszystko jak bylo.
Chce tylko wiedziec,czy komp nie nalapie jakichs bledow i czy czegos nie spieprze.
: pt cze 19, 2009 06:48
autor: Sztomel
to trzeba było od razu tak napisać ale to i tak nie rozwiąże problemu bo sterownik wejdzie w stan pracy awaryjnej gdyż nie będzie odczytu ciśnienia powietrza doładowanego z czujnika G71;
jeśli chcesz sprawdzić szczelność rur i połączeń na drodze turbo-kol. ssący to albo wjedź na kanał albo podnośnik i zdemontuj dolot metodą tradycyjną bez takich kombinacji alpejskich.
: pt cze 19, 2009 08:14
autor: zaprzal
to trzeba było od razu tak napisać ale to i tak nie rozwiąże problemu bo sterownik wejdzie w stan pracy awaryjnej gdyż nie będzie odczytu ciśnienia powietrza doładowanego z czujnika G71
ale w tym aucie map sensor jest bezposrednio w sterowniku silnika i cisnienie jest oddzielnym wezykiem do niego prowadzone
nie bedzie tego bledu jezeli wezyk bedzie podlaczony gdziekolwiek do dolotu i do sterownika
: pt cze 19, 2009 09:34
autor: Sztomel
zaprzal pisze:ale w tym aucie map sensor jest bezposrednio w sterowniku silnika i cisnienie jest oddzielnym wezykiem do niego prowadzone
nie bedzie tego bledu jezeli wezyk bedzie podlaczony gdziekolwiek do dolotu i do sterownika
ja o tym wiem, Ty wiesz ale nie wiem czy kolega zdaje sobie z tego sprawę;
zadając pytanie :
Roggi pisze:Chce tylko wiedziec,czy komp nie nalapie jakichs bledow i czy czegos nie spieprze
domyślam się, że raczej był tego nieświadomy bo inaczej by o to nie pytał.
: pt cze 19, 2009 10:03
autor: damcio151
Nie wiadomo jaki to silnik ... jeżeli 1z to nic nie będzie trzeba więcej robić, gdyż wężyk od MAP wychodzi bezpośrednio z kolektora ssącego
jeżeli to AFN to trzeba będzie gdzieś ten wężyk podłączyć, ponieważ oryginalnie wychodzi z jednej z rur IC
: pt cze 19, 2009 10:18
autor: Sztomel
teraz sprawdziłem i widzę, że Roggi ma 1Z więc opcja z podłączaniem wężyka odpada.
: pt cze 19, 2009 10:19
autor: damcio151
Sztomel pisze:teraz sprawdziłem i widzę, że Roggi ma 1Z więc opcja z podłączaniem wężyka odpada.
czyli nie trzeba robić nic dodatkowego
wystarczy ominąć węże i IC ... tylko po co skoro wiadomo, że ta nieszczelność jest
bardziej skupiłbym się na jej zlokalizowaniu
: pt cze 19, 2009 13:37
autor: Roggi
Mam 1z.
Jakis czujnik temperatury jest w plastikowej rurze biegnacej od IC do kolektora ssacego.
Chce "zmostkowac" dolot z czystego lenistwa.Wole to niz zdejmowac zderzak i wyciagac IC.Bede wiedzial dzieki temu jaki faktyczny wplyw na moc auta ma ta nieszczelnosc.Jezeli zmiana bedzie na plus to wtedy wszystko rozbiore i bede probowal uszczelnic.
: pt cze 19, 2009 14:18
autor: t0mal
I przy okazji dowiesz się jaki wpływ ma intercooler na dymienie i stan katalizatora,
szkoda motor gotować nagrzanym powietrzem.