Strona 1 z 2

Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych

: wt cze 16, 2009 11:54
autor: kurakk
Witam.Kupiłem autko kilka dni temu i zauważyłem że na ciepłym silniku np zatrzymując sie na światłach auto ma dziwne dgrawki raz mniejsze raz wieksze.Wskazówka z obrotów nie widac zeby sie ruszała. Jest to wkurzające i zarazem niepokojące. Vag nie pokazuje zadnych błędów, na wysokich obrotach ciągnie dobrze,odpala też od strzału.Wiem tylko tyle ze podobno był zmieniany program w sterowniku bo auto widać ze lepiej sie zbiera niż seryjne 90KM. Jak sie go rano odpali to nie da sie tego odczuć,najbardziej jak sie jedzie jakiś czas i po zatrzymaniu chwile sie czeka na wolnych obrotach.Przejechane ma 190 tyś.Czy ktoś może spotkał sie z czymś takim i mógłby zasugerować co to może być? Filtr paliwa, powietrza i olej z filtrem wymieniłem,nic to nie zmieniło.Dziękuje i pozdrawiam.

: wt cze 16, 2009 11:58
autor: 21Golfista21
koło dwu masowe :bajer:

Re: Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych

: wt cze 16, 2009 12:52
autor: Bronco
kurakk pisze:Witam.Kupiłem autko kilka dni temu i zauważyłem że na ciepłym silniku np zatrzymując sie na światłach auto ma dziwne dgrawki raz mniejsze raz wieksze.Wskazówka z obrotów nie widac zeby sie ruszała. Jest to wkurzające i zarazem niepokojące. Vag nie pokazuje zadnych błędów, na wysokich obrotach ciągnie dobrze,odpala też od strzału.Wiem tylko tyle ze podobno był zmieniany program w sterowniku bo auto widać ze lepiej sie zbiera niż seryjne 90KM. Jak sie go rano odpali to nie da sie tego odczuć,najbardziej jak sie jedzie jakiś czas i po zatrzymaniu chwile sie czeka na wolnych obrotach.Przejechane ma 190 tyś.Czy ktoś może spotkał sie z czymś takim i mógłby zasugerować co to może być? Filtr paliwa, powietrza i olej z filtrem wymieniłem,nic to nie zmieniło.Dziękuje i pozdrawiam.
:gora: Czy sprzedający ci zasugerował, że po wymianie w/w drgawki ustąpią?

: wt cze 16, 2009 13:06
autor: kurakk
Nic nie sugerował a ja nie zauwazyłem tego. Wymieniłem wszystko bo zawsze tak robie jak kupuje samochód.

: wt cze 16, 2009 13:16
autor: MaciusieK
Sa na forum juz 2 grubsze tematy, gdzie poruszono problem drgawek przy dojezdzaniu do swiatel, wiec moze juz nie zaczynajmy 3-ciego.

Proponuje przestudiowac poprzednie :)

: wt cze 16, 2009 14:12
autor: cashtetzky
kurakk, jest coś takiego jak test na padające kolo dwumasowe.
Przy prędkości ok. 50 km/h wrzuć 5 bieg i wciśnij pedał na maxa. Jesli będzie nim szarpać, trząśc itd. to będzie oznaczać, ze to dwumas.

Generalnie, sprawa nie wygląda tak prosto. Żeby mieć 100% pewnośc trzeba by było rzucic na niego okiem.
MaciusieK pisze:Sa na forum juz 2 grubsze tematy, gdzie poroszono problem drgawek przy dojezdzaniu do swiatel, wiec moze juz nie zaczynajmy 3-ciego.
Mam ten sam problem i po przeczytaniu opinii innych kierowców widać, że wymiana dwumasu to nie wszystko.

ps. a tu masz te tematy:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241555
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140155 - ten link dotyczy AHF'ow, czyli taki jak siedzi u mnie pod maską.

pzdr!

: wt cze 16, 2009 21:15
autor: 21Golfista21
jak nie dwu mas to poduszki od silnika

Re: Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych

: wt cze 16, 2009 21:58
autor: windman
Niedawno założyłem podobny temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246370

Ja jeżdżę V 1.9 TDI 105KM, auto ma przejechane 20.000 km i mam to samo od początku. Spójrz na temat, który wkleiłem. Kilku forumowiczów też to ma.

Z lektury forum wynika, że dwumas pada gdy auto telepie podczas przyśpieszania i zwalniania. Podczas postoju to chyba inna historia.

Pozdrawiam

: wt cze 16, 2009 23:52
autor: kurakk
Zrobiłem loga dziś na wolnych obrotach na kanale 1, jest w załączniku. Może ktoś mądry potrafi coś z tego odczytać. Ktoś juz mi zsugerował na podstawie tego pliku ze jest zła dawka paliwa lub trzeba przyspieszyc zapłon.

: śr cze 17, 2009 01:57
autor: fleshu
Po pierwsze ściągnij sobie CSVConv.exe żeby zamieniać magiczne dane tabelkowe:
http://rapidshare.com/files/120808942/CSVConv.exe.html
Poprzeglądałem tego loga > widać tam ładnie skoki z 903 prawidłowego na 882 rpm.
Zaraz po skoku świr drobny wtrysku >>> W związku z tym mam propozycję > Sprawdź kolego czy czasami ci powietrze z paliwkiem nie zasówa.

Do reszty tych postów:
Był wybity dwumas.
Były złe mapy paliwowe.
Impulsator siadał.
Mechanizm impulsatora wymieniali.
Były garby na asfalcie przed światłami > bo ktoś zbyt wiele postów przeczytał.
Było hamowanie silnikiem do granic jego zgaśnięcia i drgawki.
Była ochrona zmniejszająca dawki przez naciśnięcie sprzegła > chroni dwumas podczas zmiany biegów.
Były poduszki.

I tak naprawdę w każdym było coś innego.
A ja mam AHF-a i jeszcze drgawek nie miałem - uff - całe szczęście!
Tylko zostaje jeszcze wada puchy pływaka > zasysa powietrze jeżeli mamy mniej niż połowę zbiornika ropki. Ponoć taka kicha jest w rocznikach od 97-2001. I ja bym obstawiał właśnie to na celownik. Jak hamujemy to paliwko w baku się rusza.
Dajcie jeszcze jakieś opinie > macie tak samo bąbelki i czasami lekkie drgnięcia .

: śr cze 17, 2009 07:26
autor: damcio151
zmniejsz Ty tą dawkę :panna: boxa nie masz ?
daj jeszcze log 013 statyczny

: śr cze 17, 2009 07:41
autor: komaroz
Mógłbyś jeszcze sprawdzić czy nie ma naprężeń w mocowaniu silnika i skrzyni. Chyba że absolutnie wykluczasz wypadkowość samochodu:) Kiedyś miałem taki przypadek w sdi po prostu było zle wyprostowane nadwozie silnik upchany łomem i efekt podobny. Pozdrawiam

: śr cze 17, 2009 10:07
autor: Sztomel
damcio151 pisze:boxa nie masz ?
to samo sugerowałem koledze na forum elektrody.

: śr cze 17, 2009 10:23
autor: kurakk
Koledzy mieliście racje, przyjrzałem sie dokładnie przed chwilą i był box, właśnie go wymontowałem. Silnik pracuje równiej, ale minimalne drgawki jeszcze ma ale to już w porównaniu dzień i noc z tym co było. Przyjade do domu zrobie logi na 001 i 013 i wyśle. Nie wiem tylko długo koleś tak jeździł bo to chyba dosyć bardzo katuje motor co? Spadku mocy po wyjęciu jakoś nie zauwazyłem wiec nie wiem po co to wogóle...czy możliwe że teraz dawka paliwa bedzie rozregulowana przed to coś co tam było?

[ Dodano: 17 Cze 2009 10:34 ]
Mi powiedział mechanik jak wczoraj byłem ze to napewno nie dwumas tylko coś z motorem,wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy ze jest box. Podobno jak jest dwumas do wymiany to czuć to i na sprzęgle że gorzej chodzi i nie tylko na wolnych są drgania.