Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych
Witam.Kupiłem autko kilka dni temu i zauważyłem że na ciepłym silniku np zatrzymując sie na światłach auto ma dziwne dgrawki raz mniejsze raz wieksze.Wskazówka z obrotów nie widac zeby sie ruszała. Jest to wkurzające i zarazem niepokojące. Vag nie pokazuje zadnych błędów, na wysokich obrotach ciągnie dobrze,odpala też od strzału.Wiem tylko tyle ze podobno był zmieniany program w sterowniku bo auto widać ze lepiej sie zbiera niż seryjne 90KM. Jak sie go rano odpali to nie da sie tego odczuć,najbardziej jak sie jedzie jakiś czas i po zatrzymaniu chwile sie czeka na wolnych obrotach.Przejechane ma 190 tyś.Czy ktoś może spotkał sie z czymś takim i mógłby zasugerować co to może być? Filtr paliwa, powietrza i olej z filtrem wymieniłem,nic to nie zmieniło.Dziękuje i pozdrawiam.
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
Re: Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych
Czy sprzedający ci zasugerował, że po wymianie w/w drgawki ustąpią?kurakk pisze:Witam.Kupiłem autko kilka dni temu i zauważyłem że na ciepłym silniku np zatrzymując sie na światłach auto ma dziwne dgrawki raz mniejsze raz wieksze.Wskazówka z obrotów nie widac zeby sie ruszała. Jest to wkurzające i zarazem niepokojące. Vag nie pokazuje zadnych błędów, na wysokich obrotach ciągnie dobrze,odpala też od strzału.Wiem tylko tyle ze podobno był zmieniany program w sterowniku bo auto widać ze lepiej sie zbiera niż seryjne 90KM. Jak sie go rano odpali to nie da sie tego odczuć,najbardziej jak sie jedzie jakiś czas i po zatrzymaniu chwile sie czeka na wolnych obrotach.Przejechane ma 190 tyś.Czy ktoś może spotkał sie z czymś takim i mógłby zasugerować co to może być? Filtr paliwa, powietrza i olej z filtrem wymieniłem,nic to nie zmieniło.Dziękuje i pozdrawiam.
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
Sa na forum juz 2 grubsze tematy, gdzie poruszono problem drgawek przy dojezdzaniu do swiatel, wiec moze juz nie zaczynajmy 3-ciego.
Proponuje przestudiowac poprzednie
Proponuje przestudiowac poprzednie
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 14:52 przez MaciusieK, łącznie zmieniany 2 razy.
- cashtetzky
- semper fidelis
- Posty: 168
- Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
- Kontakt:
kurakk, jest coś takiego jak test na padające kolo dwumasowe.
Przy prędkości ok. 50 km/h wrzuć 5 bieg i wciśnij pedał na maxa. Jesli będzie nim szarpać, trząśc itd. to będzie oznaczać, ze to dwumas.
Generalnie, sprawa nie wygląda tak prosto. Żeby mieć 100% pewnośc trzeba by było rzucic na niego okiem.
ps. a tu masz te tematy:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241555
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140155 - ten link dotyczy AHF'ow, czyli taki jak siedzi u mnie pod maską.
pzdr!
Przy prędkości ok. 50 km/h wrzuć 5 bieg i wciśnij pedał na maxa. Jesli będzie nim szarpać, trząśc itd. to będzie oznaczać, ze to dwumas.
Generalnie, sprawa nie wygląda tak prosto. Żeby mieć 100% pewnośc trzeba by było rzucic na niego okiem.
Mam ten sam problem i po przeczytaniu opinii innych kierowców widać, że wymiana dwumasu to nie wszystko.MaciusieK pisze:Sa na forum juz 2 grubsze tematy, gdzie poroszono problem drgawek przy dojezdzaniu do swiatel, wiec moze juz nie zaczynajmy 3-ciego.
ps. a tu masz te tematy:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241555
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140155 - ten link dotyczy AHF'ow, czyli taki jak siedzi u mnie pod maską.
pzdr!
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
Re: Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych
Niedawno założyłem podobny temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246370
Ja jeżdżę V 1.9 TDI 105KM, auto ma przejechane 20.000 km i mam to samo od początku. Spójrz na temat, który wkleiłem. Kilku forumowiczów też to ma.
Z lektury forum wynika, że dwumas pada gdy auto telepie podczas przyśpieszania i zwalniania. Podczas postoju to chyba inna historia.
Pozdrawiam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246370
Ja jeżdżę V 1.9 TDI 105KM, auto ma przejechane 20.000 km i mam to samo od początku. Spójrz na temat, który wkleiłem. Kilku forumowiczów też to ma.
Z lektury forum wynika, że dwumas pada gdy auto telepie podczas przyśpieszania i zwalniania. Podczas postoju to chyba inna historia.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 21:59 przez windman, łącznie zmieniany 1 raz.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Po pierwsze ściągnij sobie CSVConv.exe żeby zamieniać magiczne dane tabelkowe:
http://rapidshare.com/files/120808942/CSVConv.exe.html
Poprzeglądałem tego loga > widać tam ładnie skoki z 903 prawidłowego na 882 rpm.
Zaraz po skoku świr drobny wtrysku >>> W związku z tym mam propozycję > Sprawdź kolego czy czasami ci powietrze z paliwkiem nie zasówa.
Do reszty tych postów:
Był wybity dwumas.
Były złe mapy paliwowe.
Impulsator siadał.
Mechanizm impulsatora wymieniali.
Były garby na asfalcie przed światłami > bo ktoś zbyt wiele postów przeczytał.
Było hamowanie silnikiem do granic jego zgaśnięcia i drgawki.
Była ochrona zmniejszająca dawki przez naciśnięcie sprzegła > chroni dwumas podczas zmiany biegów.
Były poduszki.
I tak naprawdę w każdym było coś innego.
A ja mam AHF-a i jeszcze drgawek nie miałem - uff - całe szczęście!
Tylko zostaje jeszcze wada puchy pływaka > zasysa powietrze jeżeli mamy mniej niż połowę zbiornika ropki. Ponoć taka kicha jest w rocznikach od 97-2001. I ja bym obstawiał właśnie to na celownik. Jak hamujemy to paliwko w baku się rusza.
Dajcie jeszcze jakieś opinie > macie tak samo bąbelki i czasami lekkie drgnięcia .
http://rapidshare.com/files/120808942/CSVConv.exe.html
Poprzeglądałem tego loga > widać tam ładnie skoki z 903 prawidłowego na 882 rpm.
Zaraz po skoku świr drobny wtrysku >>> W związku z tym mam propozycję > Sprawdź kolego czy czasami ci powietrze z paliwkiem nie zasówa.
Do reszty tych postów:
Był wybity dwumas.
Były złe mapy paliwowe.
Impulsator siadał.
Mechanizm impulsatora wymieniali.
Były garby na asfalcie przed światłami > bo ktoś zbyt wiele postów przeczytał.
Było hamowanie silnikiem do granic jego zgaśnięcia i drgawki.
Była ochrona zmniejszająca dawki przez naciśnięcie sprzegła > chroni dwumas podczas zmiany biegów.
Były poduszki.
I tak naprawdę w każdym było coś innego.
A ja mam AHF-a i jeszcze drgawek nie miałem - uff - całe szczęście!
Tylko zostaje jeszcze wada puchy pływaka > zasysa powietrze jeżeli mamy mniej niż połowę zbiornika ropki. Ponoć taka kicha jest w rocznikach od 97-2001. I ja bym obstawiał właśnie to na celownik. Jak hamujemy to paliwko w baku się rusza.
Dajcie jeszcze jakieś opinie > macie tak samo bąbelki i czasami lekkie drgnięcia .
zmniejsz Ty tą dawkę boxa nie masz ?
daj jeszcze log 013 statyczny
daj jeszcze log 013 statyczny
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 07:27 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy mieliście racje, przyjrzałem sie dokładnie przed chwilą i był box, właśnie go wymontowałem. Silnik pracuje równiej, ale minimalne drgawki jeszcze ma ale to już w porównaniu dzień i noc z tym co było. Przyjade do domu zrobie logi na 001 i 013 i wyśle. Nie wiem tylko długo koleś tak jeździł bo to chyba dosyć bardzo katuje motor co? Spadku mocy po wyjęciu jakoś nie zauwazyłem wiec nie wiem po co to wogóle...czy możliwe że teraz dawka paliwa bedzie rozregulowana przed to coś co tam było?
[ Dodano: 17 Cze 2009 10:34 ]
Mi powiedział mechanik jak wczoraj byłem ze to napewno nie dwumas tylko coś z motorem,wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy ze jest box. Podobno jak jest dwumas do wymiany to czuć to i na sprzęgle że gorzej chodzi i nie tylko na wolnych są drgania.
[ Dodano: 17 Cze 2009 10:34 ]
Mi powiedział mechanik jak wczoraj byłem ze to napewno nie dwumas tylko coś z motorem,wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy ze jest box. Podobno jak jest dwumas do wymiany to czuć to i na sprzęgle że gorzej chodzi i nie tylko na wolnych są drgania.
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 10:25 przez kurakk, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 135 gości