Strona 1 z 1

Dymienie zimnego golfika, Rozwiązane!

: pn cze 15, 2009 21:02
autor: hijacker4
.

: pn cze 15, 2009 21:45
autor: fleshu
Cieknie z kolektorów > olej pochodzi z odmy > kolektory mają nieszczelność na uszczelkach albo są za słabo dokręcone > ktoś czyścił turbo > rada jest taka :
Kolektory i ich dokręcenie do sprawdzenia idzie > bo brak doładowania = kopcenie > jak kolektor zimny to wywala bokiem ale jak się ciepły zrobi to nieszczelność znika.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nie+dolotu

Co do miski > jest do wymiany > nic raczej z tym nie zrobisz.

Na końcu logi vag-iem > zobaczymy ile oliwki posło i co narobiła.

[ Dodano: 16 Cze 2009 01:27 ]
No i zapomniałem jeszcze napisać o sprawdzeniu kąta wtrysku > tdi timing.

: wt cze 16, 2009 19:13
autor: hijacker4
.

: wt cze 16, 2009 19:40
autor: fleshu
A sam wyraźny świst będzie słyszalny na 3-cim biegu w granicy 1700rpm > pewnie turbo oberwało trochę oliwką > prydało by się złapać kogoś la laptopikiem i vagiem > zrobić logi dynamiczne > wszystko na nich wyjdzie > grupy 003, 008, 011.
Na końcu, jeżeli turbina sama nie zacznie łapać niżej - będzie ją trzeba wyczyścić > jeżeli oliwka leciała od pewnego czasu to będziesz musiał wybić wkład katalizatora > będzie on dusił silnik. Ale po uszczelnieniu logi! > Dopiero po sprawdzeniu będzie wiadomo.

: śr cze 17, 2009 10:49
autor: hijacker4
...

: śr cze 17, 2009 15:17
autor: fleshu
Przepływkę to sprawdza się robiąc logi dynamiczne > inaczej nie da radę >> zmień majstra > może stary mechanik zna się na starszych autkach ale jak widać co to logi 003 i 008 to on mnie ma pojęcia.

: śr cze 17, 2009 20:41
autor: hijacker4
....

: śr cze 17, 2009 23:44
autor: fleshu
Czyli jeżeli było wszystko zakitowane> to nie koniec roboty dla ciebie:
1. Czytasz to : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899794#2899794
2. Wypinasz odmę tak jak opisałem > czy sobie zrobisz catcha-> to twój biznes > byle odma nie trafiała do dolotu.
3. Czyścisz to wszystko > dokładnie > wylewając olej który nazbierał się w wężu dolnym przy Intercollerku > tam tak samo czyścimy.
4. Turbina > jeżeli nie słychać gwizdu na granicy 1700 rpm > (bo szkoda żę nie masz Vag-a > po logach by wszyscy zobaczyli czy to jeszcze pracuje sztanga przy turbince)
turbinka na stół i czyszczenie części gorącej.
5. Do wybicia > pewnie zatkany katalizator > to było twoje dymienie poranne > wkład jeszcze opchniesz za sporo kasioki.

Twój samochód będzie śmigał przez długie lata.
Wszystko co napisałem i dowody na to możesz znaleść na tym forum.
Napisz tylko jeszcze jakie oznaczenie silniczka siedzi w twoim nowym MK4.
Można cię dokładnie za rękę pokierować co i jak robić > im więcej zrobisz sam tym będzie taniej! Wszystko to praktycznie drobne zabiegi > może tylko turbo sprawi trochę kłopotu > ale przy drobnej chęci i pewnej ilości czasu dasz radę.
Na pytanie czy to jest konieczne odpowiem : TAK
Bo to pozwoli na pełne odzyskanie mocy twojego autka i da gwarancje że będziesz się nim cieszył przez parę latek a nie walczył z ciągłymi problemami.

Przepływki nie odpinamy > nawet jak jesteś ciekawy to ci napisze co się stanie:

Komp zapisze błąd w ECU > auto nie będzie po odpaleniu chciało jechać > po przekroczeniu 3000rpm wejdzie w tryb awaryjny > efekt: moc mała, spalanie min 15% większe i będzie robiło tak przy każdym zapalaniu > a na temat przepływki nic nie będziesz dalej wiedział.

Log dynamiczny pokazuje zapisy podawanego paliwka co do zasysanego powietrza, którego pomier robi przepływomierz > i tam widać czy przepływka kuleje, czy tylko trochę tnie i wystarcz wyczyścić ją specjalnym płynem.
(grupy 003 i 008)

Grupa 011 przy logowaniu pokazuje jak turbina zwiększa i zmniejsza doładowanie > wszystko działa na zasadzie podciśnienia w wężykach > ich sprawność (wszelkie pęknięcia i przetarcia) jest bardzo istotna i wpływa na sterowanie całego silnika.

To takie proste objaśnienie sprawy.
Vaga jak masz laptopa to się bardzo opłaca kupić > będzie on konieczny przy pawie każdej naprawie tego autka i do sprawdzania jego stanu np raz na 2 miesiące.
Koszt (ja mam taki za 130 zł) zwraca się po pierwszych 2 podpięciach.

Przemyśl to co napisałem.
Jak masz jakieś pytania to napisz.
Pozdrawiam!

: czw cze 18, 2009 19:13
autor: hijacker4
v

: czw cze 18, 2009 23:07
autor: fleshu
Zrobiłeś logi dynamiczne na drodze? Tak to nie stwierdzisz co jest i czy coś działa dobrze. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91005
W dziale Diagnostyka masz przykłady logów > i jak znający się na rzeczy potrafią wywnioskować do dolega autku. Można ze stacjonary zczytać błędy albo zrobić loga statycznego > można posprawdzać parametry przacy silnika > ale loga dynamicznego nie zrobisz.
Jaki zapach wydobywa się z rury wydechowej jak silnik jest ciepły? Śmierdzi PKS-em, czy racaej nie jest to taki zapach? > będzie wiadome ile oliwki kat widział.
Ja mam taki fejs > http://www.allegro.pl/item664682068_pol ... t_f_v.html
i jestem z niego zadowolony > tylko program inny.

: pt cze 19, 2009 14:36
autor: hijacker4
,,,

: pt cze 19, 2009 14:50
autor: fleshu
Wygląda to jak przekaźnik hehe > takie oszukiwanie przepływki to rodem jak z allegro > zwiększona dawka paliwowa = kopcenie > no ale moc większa > ale silnik zabijany równo> masz racje > "pozdrów gościa".

: pt cze 19, 2009 15:01
autor: hijacker4
,.

: pt cze 19, 2009 15:12
autor: fleshu
No właśnie o to mi chodzi > dawka jest większa gdy jest zimny > następnie jak tem skoczy to ecu zaczyna sterować samoczynnie > a ty miałeś ciągle na max > pewnie jeszcze było fajne spalanie na blacie! Fajny sprzedawca i dobry znawca tematu! Jak się chce podnosić moc to się nowy program pisze a jak się chce poprawić zapalanie autka to się rozrząd ustawia i kąt! Pewnie byś sobie tak dalej śmigał > a sadze by robiło w sporych ilościach > teraz log dynamiczny i będzie wiadomo czy coś jeszcze do poprawki jest czy jest cacy! Pozdrowionka dla ciebie i mechanika.

[ Dodano: 19 Cze 2009 15:15 ]
No i tak jeszcze dodam że po logu zaraz by było widać że dawka jest taka.