Czyli jeżeli było wszystko zakitowane> to nie koniec roboty dla ciebie:
1. Czytasz to :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899794#2899794
2. Wypinasz odmę tak jak opisałem > czy sobie zrobisz catcha-> to twój biznes > byle odma nie trafiała do dolotu.
3. Czyścisz to wszystko > dokładnie > wylewając olej który nazbierał się w wężu dolnym przy Intercollerku > tam tak samo czyścimy.
4. Turbina > jeżeli nie słychać gwizdu na granicy 1700 rpm > (bo szkoda żę nie masz Vag-a > po logach by wszyscy zobaczyli czy to jeszcze pracuje sztanga przy turbince)
turbinka na stół i czyszczenie części gorącej.
5. Do wybicia > pewnie zatkany katalizator > to było twoje dymienie poranne > wkład jeszcze opchniesz za sporo kasioki.
Twój samochód będzie śmigał przez długie lata.
Wszystko co napisałem i dowody na to możesz znaleść na tym forum.
Napisz tylko jeszcze jakie oznaczenie silniczka siedzi w twoim nowym MK4.
Można cię dokładnie za rękę pokierować co i jak robić > im więcej zrobisz sam tym będzie taniej! Wszystko to praktycznie drobne zabiegi > może tylko turbo sprawi trochę kłopotu > ale przy drobnej chęci i pewnej ilości czasu dasz radę.
Na pytanie czy to jest konieczne odpowiem : TAK
Bo to pozwoli na pełne odzyskanie mocy twojego autka i da gwarancje że będziesz się nim cieszył przez parę latek a nie walczył z ciągłymi problemami.
Przepływki nie odpinamy > nawet jak jesteś ciekawy to ci napisze co się stanie:
Komp zapisze błąd w ECU > auto nie będzie po odpaleniu chciało jechać > po przekroczeniu 3000rpm wejdzie w tryb awaryjny > efekt: moc mała, spalanie min 15% większe i będzie robiło tak przy każdym zapalaniu > a na temat przepływki nic nie będziesz dalej wiedział.
Log dynamiczny pokazuje zapisy podawanego paliwka co do zasysanego powietrza, którego pomier robi przepływomierz > i tam widać czy przepływka kuleje, czy tylko trochę tnie i wystarcz wyczyścić ją specjalnym płynem.
(grupy 003 i 008)
Grupa 011 przy logowaniu pokazuje jak turbina zwiększa i zmniejsza doładowanie > wszystko działa na zasadzie podciśnienia w wężykach > ich sprawność (wszelkie pęknięcia i przetarcia) jest bardzo istotna i wpływa na sterowanie całego silnika.
To takie proste objaśnienie sprawy.
Vaga jak masz laptopa to się bardzo opłaca kupić > będzie on konieczny przy pawie każdej naprawie tego autka i do sprawdzania jego stanu np raz na 2 miesiące.
Koszt (ja mam taki za 130 zł) zwraca się po pierwszych 2 podpięciach.
Przemyśl to co napisałem.
Jak masz jakieś pytania to napisz.
Pozdrawiam!