Wzrosło spalanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

calbaleth
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: czw paź 18, 2007 14:18
Lokalizacja: Powiat Radomszczański

Wzrosło spalanie

Post autor: calbaleth » ndz cze 14, 2009 22:59

Witam po dłuższej nieobecności. Posiadam diesla od 3 miesięcy i mam pytanie. Mam 1.9td 75PS i zauważyłem że pali mi więcej niż powinien. Może to jest wina tego jak eksploatuje to auto. Jeżdżę nim zazwyczaj 12km w jedną stronę (na przystanek bo jeżdżę na uczelnie busem bo taniej) i potem znów wracam 12km, jeżdżę spokojnie 90km/h równiutka droga. A spalanie mam 7l /100km to dużo jak na TD powianiem się mieścić w 5l. Mam też brudny filtr powietrza który jutro wymienię. Powiedzcie mi czy taki tryb eksploatacji 24km dziennie doprowadza do takiego spalania. Dodam że ssanie wyłączam po przejechaniu jakiegoś kilometra. W aucie wymieniona była uszczelka pod głowicą. Poci się przy turbinie ale turbo załącza się normalnie moc jest taka jaka była.



Awatar użytkownika
Azz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn sie 11, 2008 19:50
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: Azz » ndz cze 14, 2009 23:16

Taki tryb eksploatacji raczej nie ale ten "brudny" filtr powietrza owszem ;).


MK3 Variant GT - 1.9 TDI 1Z + Chip
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=237308

_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » pn cze 15, 2009 08:11

To jest niestety normalne spalanie na takich odcinkach. Przez 12 km to dopiero co sie silnik porządnie rozgrzeje. A jak wiadomo silnik AAZ nie należy do oszczędnych. Wiem bo sam mam. W mieście palił mi zimą 7 litrów, a teraz latem ok. 6,5. NA trasie da rede zejść do 5 litrów, ale przy spokojnej jeździe.



Awatar użytkownika
Pająk_ddz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:53
Lokalizacja: Dzierżoniów / Crewe
Kontakt:

Post autor: Pająk_ddz » pn cze 15, 2009 11:44

u mnie tak samo jest ze spalaniem (tez w wprawdzie liczyłem na mniejsze spalanie w końcu to diesel ) ale przy silniku AAZ spalanie w miescie na poziomie 6,5 - 7 litrów trzeba przyjąć za standard. Tyle ze u mnie jeszcze boost pin jest. Możesz sprawdzic ile bedzie ci palił jezeli bedziesz jeździł nim nie przekraczając obrotów w ktorych włącza sie turbina ( ok 2000 obr )
chociaz wydaje mi sie ze lepiej dac mu spalic te 1-2 litry wiecej a miec jakąs przyjemność z jazdy :)

pozdro


byl GTI :)

Jest TDI :)

calbaleth
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: czw paź 18, 2007 14:18
Lokalizacja: Powiat Radomszczański

Post autor: calbaleth » pn cze 15, 2009 11:44

Dziś wymieniłem filtr. Czyli jest normalnie spalanie, przez to że jeżdżę na takiej trasie. Ok dzięki.



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » pn cze 15, 2009 12:24

calbaleth pisze:Dziś wymieniłem filtr. Czyli jest normalnie spalanie, przez to że jeżdżę na takiej trasie. Ok dzięki.
No dokładnie to jest jak najbardziej normalne spalanie w silniku AAZ. One niestety nie są ekonomiczne (zwykły klekot i TDI spalają dobry litr mniej). Tylko że ten silnik daję większa radość z jazdy niż zwykłym dieslem, i nie ma żadnej elektroniki w porówaniu do TDI (czyli generalnie mniej problemów, jednak jest dużo bardziej mułowaty od TDI'ka). Jeżeli chcesz się bawić, to w sumie niedużymi kosztami (wymiana pinu, zwiększenie dawki i ciśnienia doładowania, plus jakiś IC) można zrobić już niezłego ściganta, któremu TDI 90KM może jedynie powąchać dymek spod świateł.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn cze 15, 2009 17:40

Nie ma co płakać, moje 1V to nawet czasem spali 10-11 litrów na 100 :)

No ale to widać, że sie coś pali, czasami też czuć :)



Awatar użytkownika
Pająk_ddz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:53
Lokalizacja: Dzierżoniów / Crewe
Kontakt:

Post autor: Pająk_ddz » pn cze 15, 2009 17:53

calbaleth, zmień boost pina, wiecej mocy mniej butowania przy przyspieszaniu, wymień filtry, sprawdz czy termostat trzyma ci 90 stopni, auto musi byc dogrzane :) jak nie odłącz wężyk od grzybka pompy LDA :) nie bedzie doładowania nie bedzie mocy ale spalanie bedzie małe :P:P:P


byl GTI :)

Jest TDI :)

maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » pn cze 15, 2009 20:32

jak miałem walnięty termostat to w zimie potrafił mi zeżreć nawet 10 litrów, wymieniłem i teraz pali tak gdzieś 8



calbaleth
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: czw paź 18, 2007 14:18
Lokalizacja: Powiat Radomszczański

Post autor: calbaleth » śr cze 17, 2009 21:13

Ok dziękuje wszystkim za wskazówki. Ja również liczyłem na to że 5l to będzie norma a tu niestety 6-7litórw norma. Ale i tak jest taniej niż na benzynie choć to marne pocieszenie he he he.



Awatar użytkownika
wojtek gtd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob cze 13, 2009 10:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: wojtek gtd » śr cze 17, 2009 22:20

Witam. Mam pytanie pewnie głupie.... PAJĄK DDZ jestem ciemny w tych sprawach możesz mi wytłumaczyć co to jest BOOST PINA????? jak to zrobić i jakie są z tebo korzyści a jakie wady....Pająk_ddz,


wojtek GTD

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr cze 17, 2009 22:45

Proszę bardzo jest co czytać http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=lda wszystko pięknie opisane ,mi również pali w miescie ok 7,5litra ,na trasie przy szybkosci ok 100km/h ok 5,5 litra ...ale po zmianie boost pina przynajmniej jest czym depnąc bo wczesniej to mozna było deptać a muł i tak nie jechał ...
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 22:48 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Pająk_ddz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:53
Lokalizacja: Dzierżoniów / Crewe
Kontakt:

Post autor: Pająk_ddz » czw cze 18, 2009 10:20

wojtek gtd pisze:BOOST PINA
tak jak napisał munior, czytaj w tamtym linku ;) krotko mowiąc tuning aaz-ta za 30 zł ;) odezwij sie do munior, kup pina przeczytaj temat i nie bedziesz ( przez krotki okrez czasu- az zachcesz wiecej mocy) załował :)


byl GTI :)

Jest TDI :)

Awatar użytkownika
wojtek gtd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob cze 13, 2009 10:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: wojtek gtd » czw cze 18, 2009 15:05

Pająk_ddz a ile mocy więcej otrzymam??

[ Dodano: 18 Cze 2009 15:25 ]
Pająk ddz czy ten boost pin jest razem z membraną czy trzeba to rozbierać na drobniejsze elementy????


wojtek GTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości