jaka funkcje pełni niebieski czujnik nad pedałem hamulca???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Adas1Z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:27
Lokalizacja: Podebłocie

jaka funkcje pełni niebieski czujnik nad pedałem hamulca???

Post autor: Adas1Z » ndz cze 14, 2009 20:56

witam ponownie, drążyłem temat z zapalaniem sie kontrolki swiec zarowych ale sytuacja była złozona, teraz wygjada to tak ze odlączylem kostke od niebieskiego czujnika nad pedałem hamulca i kontrolka w czassie jazdy sie nie pali( miga), a! kostke zwarłem czyli caly czas jes zamkniety obwód, Mam nastepujace pytanie jaka role pelni ten czujnik i czy jest on niezbedny? na moja głowe to daje sygnał jak sie wcisnie hamulec i zmniejszac sie moze dawka paliwa....????a jak go pomine to czy bedzie to miało ujemny wpływ na silnik (1Z-90KM, "94r). sam czujnik rozbierałem i powinien on działac poprawnie ale tak nie jest po jakims czasie wywala kontrolke, pod kompem tez wychodzi bład czujników nadzorujacych pedał hamulca.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz cze 14, 2009 21:33

Adas1Z pisze:drążyłem temat z zapalaniem sie kontrolki swiec zarowych ale sytuacja była złozona
Nie jest,wymień czujnik i tyle...



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz cze 14, 2009 22:24

Włącznik świateł hamowania F i
włącznik pedału hamulca F47
Włącznik świateł hamowania i włącznik pedału hamulca
znajduje się w jednej obudowie przy mechanizmie pedałów.
Obydwa włączniki dostarczają informacji modułowi
sterującemu o użyciu hamulców. W przypadku uszkodzenia
włączników podczas hamowania ze względów
bezpieczeństwa sygnały nie mają wpływu na sterowanie
silnikiem.
Brak sygnałów z obu czujników powoduje ograniczenie
dawki wtryskowej. Silnik ma zmniejszoną moc.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz cze 14, 2009 23:30

O panowie, ale cuda piszecie.

pierwszy czujnik (czarny) zapala światła STOP (i tyle, nic więcej)

drugi czujnik (niebieski) informuje ECU o rozpoczęciu hamowania. ten sygnał jest potrzebny w dwóch przypadkach:

1. gdy mamy tempomat i jedziemy używając go, to po naciśnięciu hamulca właśnie z tego czujnika ECU otrzymuje sygnał o rozpoczęciu hamowania i wyłącza tempomat.
2. w przypadku gdy hamujesz na biegu (nie skrzynią, a wciskasz hamulec przy włączonym biegu i nie naciśniętym sprzęgle) to na podstawie sygnału z tego czujnika ECU zamyka dawkę paliwa z pompy czyli auto przestaje ciągnąć.

[ Dodano: 14 Cze 2009 23:33 ]
I jeszcze jedno.
MK III ma dwa czujniki STOP (czarny i niebieski)
MK IV, MK V i MK VI ma jeden dwuobwodowy czujnik STOP

[ Dodano: 14 Cze 2009 23:38 ]
I jeszcze jedna ważna rzecz. Mój opis dotyczy tak jak w opisie autora tematu Golfa MK III.
W Golfie 4,5,6 jest to o wiele bardziej skomplikowane.
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 23:39 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn cze 15, 2009 11:03

a może ktoś podać numer tego czujnika (niebieskiego) ??

bo cholera cały czas mam problem z migającą kontrolką od świec i błędęm czujnika hamulca i nie mogę sobie z tym poradzić ://////

przewody od czarnego są ok bo światła stop sie palą przy każdym nacisnięciu
czarny czujnik tez ok bo nawet wymieniony :)

niebieski nie wiem czy to ten właściwy....
bo podobno jest jeszcze czujnik od sprzęgła ?? (numeru tez nie znam)

I jeszcze jedna ważna prośba czy ktoś byłby tak miły i powiedział jak idą przewody od niebieskiego czujnika ?? tzn z czujnik gdzie ? bo bym sprawdził miernikiem czy nie jest któryś czasem gdzieś przerwany :)) WIELKA PROŚBA :D



Adas1Z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:27
Lokalizacja: Podebłocie

Post autor: Adas1Z » pn cze 15, 2009 19:59

2. w przypadku gdy hamujesz na biegu (nie skrzynią, a wciskasz hamulec przy włączonym biegu i nie naciśniętym sprzęgle) to na podstawie sygnału z tego czujnika ECU zamyka dawkę paliwa z pompy czyli auto przestaje ciągnąć.

jak sadze to jest chyba najwlasciwsza podpowiedz i prawdziwe zadanie tego czujnika, czyli generalnie ten czujnik nie pełni waznej funkcji, tempomatu nie mam, jjednak jeszcze raz przeczyszcze go i wkrece, moze przestanie sie zapalac kontrolka,

[ Dodano: 15 Cze 2009 20:05 ]
hej To_mas wiesz jak zrób zeby zobaczyc czy to to ustrojstwo? tak jak ja-odlacz kostke i połacz ja na krótko czyli zamknie sie obwód i bez wzgledu na polozenie pedału hamulca nie powinina sie kontrolka zapalicc, chyba ze to nie to, ja sie zastanawiam czy jesli go nie zrobie to czy inwestowac w drugi. czy warto

[ Dodano: 15 Cze 2009 20:07 ]
a kable ida od tego czujnika do sterownika z tego co pamietam, bezposrednio przez przegrode.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn cze 15, 2009 20:31

Adas1Z pisze:a kable ida od tego czujnika do sterownika z tego co pamietam, bezposrednio przez przegrode.
czyli teoretycznie szukać po kolorach ... no to już coś :) tylko jakby ktoś jeszcze podał który pin we wtyczce ECU było by łatwiej :D

Adas1Z, czyli co ? wziąść wtyczke co sie wpina w czujnik i z jednego pinu do drugiegi podłączyć kabelek ??? a nie zewrze mi sie coś i nie spali przy takim zabiegu ?? bo wiesz ECU jest drogi :P

jak będziesz sie tam zapuszczał by czyścić ten czujnik to spisz z niego numer jak mozesz !!
i z tego od sprzęgła tez :)



Adas1Z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:27
Lokalizacja: Podebłocie

Post autor: Adas1Z » wt cze 16, 2009 18:42

Spoko TO_mas, jak zewrzesz to sie nic nie stanie bo przeciez ten czujnik na tej zasadzie działa, jak puscisz sprzegło to tak jakbys połączył te dwa piny, ale w kostce która sie podłącza oczywiscie do czujnika, dzis wyjmuje ten czujnik bo działa na pewno dobrze a mimo to widac poprzez jego rozłączanie przy hamowaniu wkrada sie jakis błąd, mostkuje kabelkiem wtyczke i jezdze bez niego, zbyt długo jest goła blacha pod kierownica. a kupic nowy i liczyc ze cudem bedzie dobrze to dziekuje, chyba ze kos wie dlaczego pomimo prawidłowej pracy czujnika po pewnym czasie sie zapala lampka swiec????? a gdy na stałe obwód jest zamkniety jest oki. niedługo napisze ci To_mas nr tego badziewia. wyjmowałem go juz z 5 razy!!!!!!

[ Dodano: 16 Cze 2009 18:55 ]
Oto numery
1, Czujnik niebieski nad pedałem hamulca -HLO 1HO 907343
2, Czujnik nad pedałem sprzegła - 811907343B

Czujnik nad pedałem hamulca rozłacza obwód po wcisnieciu tegoż pedału a czujnik nad pedałem sprzegła odwrotnie załącza. Powodzenia, mi sie nie udało rozwiażac zagadki.:-(



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr cze 17, 2009 11:41

Adas1Z pisze:Oto numery
1, Czujnik niebieski nad pedałem hamulca -HLO 1HO 907343
2, Czujnik nad pedałem sprzegła - 811907343B
o dzięki :pub: sprawdzę który mam i dam znać co poczyniłem ale to najwcześniej jutro moze piątek

więc tak:
wyciągnąłem niebieski czujnik rozłożyłem i wszystko wydaje sie być ok :) ale zmostkowałem piny we wtyczce na krótko i teraz wydaje sie ze chyba szystko jest dobrze :) kontrolka nie miga (choć jeszcze dłuższych tras nie robilem by sprawdzić) na razie na krótkich odcinkach 3km nic :D a zazwyczaj zdążyłą migać zanim dojechalem na miejsce.

[ Dodano: Wto Cze 23, 2009 01:16 ]
kontrolka przestała migać :D
dzięki Adas1Z, za pomoc :pub:
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 23:35 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » pn cze 29, 2009 00:27

mariusz75 pisze:drugi czujnik (niebieski) informuje ECU o rozpoczęciu hamowania. ten sygnał jest potrzebny w dwóch przypadkach:

1. gdy mamy tempomat i jedziemy używając go, to po naciśnięciu hamulca właśnie z tego czujnika ECU otrzymuje sygnał o rozpoczęciu hamowania i wyłącza tempomat.
2. w przypadku gdy hamujesz na biegu (nie skrzynią, a wciskasz hamulec przy włączonym biegu i nie naciśniętym sprzęgle) to na podstawie sygnału z tego czujnika ECU zamyka dawkę paliwa z pompy czyli auto przestaje ciągnąć.
Pierwszy przypadek jasna sprawa.
Drugi przypadek: myślałem, że jak hamuje silnikiem (bez użycia hamulca) to już wtedy dawka jest na 0, a ewentualne wciśnięcie hamulca nic nie zmieni. Poprawcie mnie jeśli źle rozumuję. Ciekawi mnie jeszcze to jak zachowa się auto gdy przy wrzuconym biegu zacznę hamować, a następnie wcisnę pedał gazu. Będzie przyśpieszał? Aż sobie sprawdzę jutro.

Pozdrawiam
yoobi
Ostatnio zmieniony pn cze 29, 2009 00:28 przez yoobi, łącznie zmieniany 1 raz.


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości