Olej w Intercoolerze...Audi A3 1.9
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Olej w Intercoolerze...Audi A3 1.9
Witam Mam poważny problem.Mianowicie...Kupilem jakis miesiąc temu Audike A3 z 90-konnym tdikiem. Silnik wygladal bardzo dobrze, zadnych przedmuchów. Olej ok, 15w-40 bo autko ma zrobione 230 tys. Przebieg orginalny bo potwierdzony ksiązka. Ale do rzeczy..jakis tydzien temu zauważyłem ze zaczyne ubywa oleju, ale nie widzialem zadnych wycieków. Wczoraj zauwazyłe(po kolejnej dolewce zreszta, ze jest spora ilośc IC) na dole kolo nadkola, jest tego tyle ze mokry jest tez zderzak z przodu. Oleju ubywa, prędzej ubywało wiecej, teraz jakby troszke ustało. Konsultowałem się z dwoma mechanikami cieszącymi sie dobra opinią i jeden powiedział, że może to byc nieszczelny układ dolotowy do ic, a drugi stwierdził ,ze jest walnięta przepływka...Dodam , ze turbo jest suche na zewnątrz, przy odmie tez sucho. Mechanicy stwierdzili, że turbo prcuje dobrze. W rurze od EGR do IC jest olej, a ja nie wiem co z tym zrobic z ktorej strony sie do tego zabrac..Prosze o pomoc i pozdrawiam uzytkowników..
Mysle ze moze byc problem z turbina poniewaz olej moze sie przedostwac przez łozysko slizgowe w turbie do czesci zimnej(sprezarki) a ta pcha powietrze w raz z olejem do IC a dalej do koloekora ssacego. Autko powwinno przy tym podymiac.
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 20:35 przez scols11, łącznie zmieniany 1 raz.
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
teoria z przeplywka bez komentarza:P jak masz nieszczelny uklad( a raczej masz skoro olej widac na zderzaku ) to jak najbardziej moze miec to wplyw na zuzycie oleju, turbo musi sie mocniej rozkrecac zeby lapac cisnienie
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 23:08 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawa wygląda na cieknące turbo! A jeśli tak, to należałoby oczyścić ten olej z intercoolera, ale jak?? tego to ja nie wiem, bo tego nie robiłem jeszcze. Chyba nie pozostaje nic innego jak przy wymianie turbiny (lub regeneracji) rozbierać układ intercool. i np. jakimś słabszym rozpuszczalnikiem go potraktować!
Może ktoś inny jeszcze podpowie!
Powodzonka
Może ktoś inny jeszcze podpowie!
Powodzonka
zdejmij najpierw obydwie klamry zaciskowe z karbowanej rury powietrza - tę od strony filtra powietrza i tę od strony plastikowej gładkiej rury powietrza idącej do turbosprężarki a następnie zobacz ile w karbowanej rurze jest oleju - na bank będzie w niej olej i dodatkowo również ślady oleju w rurze do turbiny bo zaciąga go z odmy silnika, jeśli chcesz się przekonać czy samo turbo również puszcza olej przez uszczelnienia wałka to musisz zaślepić wlot odmy w karbowanej rurze, wężyk odmy puścić pod silnik (po jego przedłużeniu) lub do plastikowej butelki a następnie dokładnie wypłukać cały dolot z pozostałości oleju (począwszy od karbowanej rury przed turbiną aż do kolektora ssącego włącznie z płukaniem intercoolera) i zrobić wtedy jakieś 300 km i zobaczyć czy przed ickiem znów pojawi się olej i w jakiej ilości -jeśli się pojawi to będzie to oznaką puszczania oleum przez uszczelnienie wałka turbosprężarki.
Jest z tym trochę zabawy przy demontażu dolotu ale lepsze to niż oddawać w ciemno turbo do regeneracji (zwłaszcza, że nie mamy pewności czy się do niej kwalifikuje) - minimalne koszta mają tu chyba dla Ciebie znaczenie.
Jest z tym trochę zabawy przy demontażu dolotu ale lepsze to niż oddawać w ciemno turbo do regeneracji (zwłaszcza, że nie mamy pewności czy się do niej kwalifikuje) - minimalne koszta mają tu chyba dla Ciebie znaczenie.
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 10:19 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Po
1. Jak się kupuje auto sprawdza się czy w wężach nie ma oleju - kolega pewnie był zielony
turbina mówi dość.
2 Po 2 jaki gł... leje 15w40 w takim silniku z takim przebiegiem pogratulować
Silnik wygląda bardzo dobrze - na jakiej podstawie to stwierziłeś miał robiony pomiar kompresji ? nie był dobrze umyty
1. Jak się kupuje auto sprawdza się czy w wężach nie ma oleju - kolega pewnie był zielony
turbina mówi dość.
2 Po 2 jaki gł... leje 15w40 w takim silniku z takim przebiegiem pogratulować
Silnik wygląda bardzo dobrze - na jakiej podstawie to stwierziłeś miał robiony pomiar kompresji ? nie był dobrze umyty
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 18:15 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Sztomel, Brawo!!! A pisałem mu w kilku postach > uparta bestyjka z niego! heheeh
[ Dodano: 16 Cze 2009 02:00 ]
No niech mu będzie - jeszcze jeden i jeszcze raz... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072
[ Dodano: 16 Cze 2009 02:05 ]
Ps Samo się nie naprawi! http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
[ Dodano: 16 Cze 2009 02:00 ]
No niech mu będzie - jeszcze jeden i jeszcze raz... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072
[ Dodano: 16 Cze 2009 02:05 ]
Ps Samo się nie naprawi! http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
Spoko panowie...zielony w kwesti TDI moze i jestem ale silnik zajechany raczej nie jest..kompresji badane nie mial, ale podstawowe sprawy takie jak..kopcenie, brak mocy, jakies zajebiste wycieki,czy też sama praca nie wchodziły w rachube, pozatym ja nie lałem tego oleju tylko poprzedni właściciel który był kompletnie zielony i nalali mu tego co pewnie mieli pod ręką. Audi ma ksiażke serwisowa do kwietnie tego roku był serwisowany w Dekra. W maju przyjechał tu a ja na początku czerwca go kupiłem. Dwa tygodnie wszystko było ok, a olej zaczał leciec i ubywac nagle. Ale po kolei. Rozebrałem cały układ zgodnie z radami kolegi, i okazało sie że oleju jest sporo. Po sciągnięci osłon na dole okazało się, ze poprzedni właściciel miał chyba bliskie spotkanie z jakim kotem, psem czy zającem, bo cały IC jest od spodu połamany i poklejony na poxipol prawdopodobnie.... no nie tylko ic bo osłony też już nie mam do czego przykrecic. A wracajac do odmy..w dolocie powietrza od filtra do kolektora, jest olej od miejsca gdzie przychodzi rurka od odmy.. w druga strone sucho...auto nie kopci i nie traci mocy...Mechanior powiedział że przez dziure w ic, turbina ssie przez odme wszystko co sie nawinie niestety też z olejem, wiec jeśli któryś z was moglby sie ustosunkowac do tego to byłbym wdzięczny...Aha wlalem 10w-40 Mobil Super, a mechanik zaradzi wymiane IC i odpiecie odmy>> Fleshu co ty na to?? Poradz. Pozdrawiam
Sztomel & fleshu pytanko do Was: Zaślepiłem dolot w moim ALH a odmę puściłem chwilowo swobodnie długim wężem na płytę pod silnikiem - w wolnej chwili będzie trzeba jakiś patent opracować gdzie by tam ulokować jakąś butelczynę do łapania kropel oleju (bo silnik z klimą i tak napierdzielone pod tą maską że dosłownie nie ma gdzie upchać nawet małej buteleczki...
Powiedźcie mi czy wolno puszczona odma nie będzie mi zasysać np kurzu do silnika ?? No bo jak pracuje silnik to czuć ze tam pulsuje powietrze ale nie wiem czy ta odma tylko dmucha czy też zasysać potrafi ???
Powiedźcie mi czy wolno puszczona odma nie będzie mi zasysać np kurzu do silnika ?? No bo jak pracuje silnik to czuć ze tam pulsuje powietrze ale nie wiem czy ta odma tylko dmucha czy też zasysać potrafi ???
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
też mam ALH z klimą i miejsce zawsze się znajdzie o choćby tak jak na foto poniżej - idealnie pasuje tam butelka po Neste Tea :Piasek pisze:trzeba jakiś patent opracować gdzie by tam ulokować jakąś butelczynę do łapania kropel oleju (bo silnik z klimą i tak napierdzielone pod tą maską że dosłownie nie ma gdzie upchać nawet małej buteleczki...
a odma nie będzie Ci piachu zasysać, odma tylko *#cenzura#* nadmierne ciśnienie gazów ze skrzyni korbowej przez zawór regulacyjny - ten czarny dysk umieszczony na pokrywie zaworów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 155 gości