Olej w Intercoolerze...Audi A3 1.9

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Głogo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 17:41
Lokalizacja: Zielona Góra

Olej w Intercoolerze...Audi A3 1.9

Post autor: Głogo » ndz cze 14, 2009 19:22

Witam :) Mam poważny problem.Mianowicie...Kupilem jakis miesiąc temu Audike A3 z 90-konnym tdikiem. Silnik wygladal bardzo dobrze, zadnych przedmuchów. Olej ok, 15w-40 bo autko ma zrobione 230 tys. Przebieg orginalny bo potwierdzony ksiązka. Ale do rzeczy..jakis tydzien temu zauważyłem ze zaczyne ubywa oleju, ale nie widzialem zadnych wycieków. Wczoraj zauwazyłe(po kolejnej dolewce zreszta, ze jest spora ilośc IC) na dole kolo nadkola, jest tego tyle ze mokry jest tez zderzak z przodu. Oleju ubywa, prędzej ubywało wiecej, teraz jakby troszke ustało. Konsultowałem się z dwoma mechanikami cieszącymi sie dobra opinią i jeden powiedział, że może to byc nieszczelny układ dolotowy do ic, a drugi stwierdził ,ze jest walnięta przepływka...Dodam , ze turbo jest suche na zewnątrz, przy odmie tez sucho. Mechanicy stwierdzili, że turbo prcuje dobrze. W rurze od EGR do IC jest olej, a ja nie wiem co z tym zrobic z ktorej strony sie do tego zabrac..Prosze o pomoc i pozdrawiam uzytkowników..



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz cze 14, 2009 19:38

Głogo pisze:Olej ok, 15w-40
to nie najlepsze rozwiązanie jesli chodzi o silniki TDI
pewno turbo brało i wymianili na gęstszy....



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » ndz cze 14, 2009 20:34

Mysle ze moze byc problem z turbina poniewaz olej moze sie przedostwac przez łozysko slizgowe w turbie do czesci zimnej(sprezarki) a ta pcha powietrze w raz z olejem do IC a dalej do koloekora ssacego. Autko powwinno przy tym podymiac.
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 20:35 przez scols11, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz cze 14, 2009 23:08

teoria z przeplywka bez komentarza:P jak masz nieszczelny uklad( a raczej masz skoro olej widac na zderzaku :chytry: ) to jak najbardziej moze miec to wplyw na zuzycie oleju, turbo musi sie mocniej rozkrecac zeby lapac cisnienie
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 23:08 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » pn cze 15, 2009 07:59

Sprawa wygląda na cieknące turbo! A jeśli tak, to należałoby oczyścić ten olej z intercoolera, ale jak?? tego to ja nie wiem, bo tego nie robiłem jeszcze. Chyba nie pozostaje nic innego jak przy wymianie turbiny (lub regeneracji) rozbierać układ intercool. i np. jakimś słabszym rozpuszczalnikiem go potraktować!
Może ktoś inny jeszcze podpowie!
Powodzonka



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn cze 15, 2009 10:17

zdejmij najpierw obydwie klamry zaciskowe z karbowanej rury powietrza - tę od strony filtra powietrza i tę od strony plastikowej gładkiej rury powietrza idącej do turbosprężarki a następnie zobacz ile w karbowanej rurze jest oleju - na bank będzie w niej olej i dodatkowo również ślady oleju w rurze do turbiny bo zaciąga go z odmy silnika, jeśli chcesz się przekonać czy samo turbo również puszcza olej przez uszczelnienia wałka to musisz zaślepić wlot odmy w karbowanej rurze, wężyk odmy puścić pod silnik (po jego przedłużeniu) lub do plastikowej butelki a następnie dokładnie wypłukać cały dolot z pozostałości oleju (począwszy od karbowanej rury przed turbiną aż do kolektora ssącego włącznie z płukaniem intercoolera) i zrobić wtedy jakieś 300 km i zobaczyć czy przed ickiem znów pojawi się olej i w jakiej ilości -jeśli się pojawi to będzie to oznaką puszczania oleum przez uszczelnienie wałka turbosprężarki.
Jest z tym trochę zabawy przy demontażu dolotu ale lepsze to niż oddawać w ciemno turbo do regeneracji (zwłaszcza, że nie mamy pewności czy się do niej kwalifikuje) - minimalne koszta mają tu chyba dla Ciebie znaczenie.
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 10:19 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn cze 15, 2009 18:13

Po

1. Jak się kupuje auto sprawdza się czy w wężach nie ma oleju - kolega pewnie był zielony
turbina mówi dość.
2 Po 2 jaki gł... leje 15w40 w takim silniku z takim przebiegiem pogratulować

Silnik wygląda bardzo dobrze - na jakiej podstawie to stwierziłeś miał robiony pomiar kompresji ? nie był dobrze umyty
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 18:15 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt cze 16, 2009 01:49

Sztomel, Brawo!!! A pisałem mu w kilku postach > uparta bestyjka z niego! heheeh

[ Dodano: 16 Cze 2009 02:00 ]
No niech mu będzie - jeszcze jeden i jeszcze raz... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072

[ Dodano: 16 Cze 2009 02:05 ]
Ps Samo się nie naprawi! http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15



Głogo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 17:41
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Głogo » sob cze 27, 2009 11:26

Spoko panowie...zielony w kwesti TDI moze i jestem ale silnik zajechany raczej nie jest..kompresji badane nie mial, ale podstawowe sprawy takie jak..kopcenie, brak mocy, jakies zajebiste wycieki,czy też sama praca nie wchodziły w rachube, pozatym ja nie lałem tego oleju tylko poprzedni właściciel który był kompletnie zielony i nalali mu tego co pewnie mieli pod ręką. Audi ma ksiażke serwisowa do kwietnie tego roku był serwisowany w Dekra. W maju przyjechał tu a ja na początku czerwca go kupiłem. Dwa tygodnie wszystko było ok, a olej zaczał leciec i ubywac nagle. Ale po kolei. Rozebrałem cały układ zgodnie z radami kolegi, i okazało sie że oleju jest sporo. Po sciągnięci osłon na dole okazało się, ze poprzedni właściciel miał chyba bliskie spotkanie z jakim kotem, psem czy zającem, bo cały IC jest od spodu połamany i poklejony na poxipol prawdopodobnie.... no nie tylko ic bo osłony też już nie mam do czego przykrecic. A wracajac do odmy..w dolocie powietrza od filtra do kolektora, jest olej od miejsca gdzie przychodzi rurka od odmy.. w druga strone sucho...auto nie kopci i nie traci mocy...Mechanior powiedział że przez dziure w ic, turbina ssie przez odme wszystko co sie nawinie niestety też z olejem, wiec jeśli któryś z was moglby sie ustosunkowac do tego to byłbym wdzięczny...Aha wlalem 10w-40 Mobil Super, a mechanik zaradzi wymiane IC i odpiecie odmy>> Fleshu co ty na to?? Poradz. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob cze 27, 2009 11:56

Napisałem ci na pw kolego Głogo, Odma, turbo = oliwka. Teraz ty powalcz! Masz czarno na białym co i jak robić.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » sob cze 27, 2009 12:41

Sztomel & fleshu pytanko do Was: Zaślepiłem dolot w moim ALH a odmę puściłem chwilowo swobodnie długim wężem na płytę pod silnikiem - w wolnej chwili będzie trzeba jakiś patent opracować gdzie by tam ulokować jakąś butelczynę do łapania kropel oleju (bo silnik z klimą i tak napierdzielone pod tą maską że dosłownie nie ma gdzie upchać nawet małej buteleczki...
Powiedźcie mi czy wolno puszczona odma nie będzie mi zasysać np kurzu do silnika ?? No bo jak pracuje silnik to czuć ze tam pulsuje powietrze ale nie wiem czy ta odma tylko dmucha czy też zasysać potrafi ???


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 27, 2009 13:01

Piasek pisze:trzeba jakiś patent opracować gdzie by tam ulokować jakąś butelczynę do łapania kropel oleju (bo silnik z klimą i tak napierdzielone pod tą maską że dosłownie nie ma gdzie upchać nawet małej buteleczki...
też mam ALH z klimą i miejsce zawsze się znajdzie o choćby tak jak na foto poniżej - idealnie pasuje tam butelka po Neste Tea :
Obrazek

a odma nie będzie Ci piachu zasysać, odma tylko *#cenzura#* nadmierne ciśnienie gazów ze skrzyni korbowej przez zawór regulacyjny - ten czarny dysk umieszczony na pokrywie zaworów.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 155 gości