Strona 1 z 1

Czy wymiana uczszelniaczy zaworów wystarczy?

: pt cze 12, 2009 22:17
autor: kilert
Witam

Mam taki problem w golfie 1.6D że bierze mi olej średnio 1l na 3000 km. Silnik ma przejechane (przyjanmniej na liczniku jest tyle) 280 tys. Oleju w płynie nie ma. Specjalnie nie kopci na siwo przy zapalaniu jedynie przez chwile troche. Pali bez problemu. Przedmuchy lekkie są takie że korka nie zrzuci i "czystym" powietrzem dmucha. I nie wiem co robić czy wystarczy wymiana samych uszczelniaczy czy trzeba poczynić powazniejsze badania? Aha olej jaki wlewam to Lotos Diesel 15W40.

: pt cze 12, 2009 23:02
autor: Piasek
Na pewno nie zaszkodzi a nie kosztuje jakichś tam astronomicznych pieniędzy aby się nad nią zastanawiać... Org. ELRING`a to wydatek rzędu 2,80 zł za sztukę o ile dobrze pamiętam... Nieco "sposobiku" trzeba aby je wymienić bez zwalania głowicy... Jeżeli natomiast zamierzasz trochę więcej kasy włożyć żeby mieć zrobione to raz a dobrze i na lata to:
- uszczelka głowicy ELRING ok 80 zł
- planowanie głowicy ok 50 zł (w tym sprawdzenie szczelności i dotarcie gniazd)
- wymiana uszczelniaczy prowadnic j.w
- wymiana pierścieni tłokowych (GOETZE ok 40 zł na jeden tłok)

: pt cze 12, 2009 23:56
autor: Michał_1977
Kolega Piasek, dobrze radzi,więc jeśli auto jest godne zainwestowania pewnej kwoty,to nie ma się co zastanawiać.Koszt części do takiego zabiegu z wymianą oleju,rozrządu,wszystkich uszczelek i uszczelniaczy wyniósł mnie coś w granicach 500-600zeta.
Dodać jeszcze mogę,że jeśli głowica jest prosta,beż wżerów i zarysowań,to planowanie należy sobie odpuścić.

: sob cze 13, 2009 11:47
autor: kilert
Dzieki chłopaki. Myśle że na razie wymienie mu tylko uszczelniacze i zobacze co to zmieni. Co do uszczelki i innych rzeczy to juz jest grubsza robota i co za tym idzie większe koszty na które mnie na razie nie stać. A powiedzcie mi jeszcze czy szklanki tez od razu wymieniać czy zostawić stare? Silnik troche klekocze ale równomiernie.

: sob cze 13, 2009 12:34
autor: Piasek
kilert pisze:czy szklanki tez od razu wymieniać czy zostawić stare?
Wypadałoby wymienić jak i tak już rozebrane będzie - ale to kolejne 2 stówki...

: sob cze 13, 2009 12:39
autor: sagon
kilert pisze:Myśle że na razie wymienie mu tylko uszczelniacze i zobacze co to zmieni
Szkoda tylko czasu i pieniędzy(choć te w takim przypadku niewielkie) na takie niby remonty.Przy takich ilościach pobieranego oleju,to na bank pierścienie do wymiany.
Wiem co piszę,bo ojciec ma golfa z takim samym sinikiem.
Jak nie będziesz umiał wymienić uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy,to będziesz musiał tak czy inaczej ją zdjąć.
A wtedy warto zrobić wszystko kompleksowo.Raz,a porządnie.
Dodam tylko,że można też wymienić prowadnice zaworów,chyba,że nie ma zbyt dużych luzów bocznych.

: pn lip 20, 2009 14:05
autor: Alumka
Mam Golfa IV 1.4 silnik benzyna i mam pytanko jak wymienie pierscienie tlokowe to okolo ile kilometrow moge przejechac???

: pn lip 20, 2009 16:30
autor: munior
To jest dział diesel,ale skoro pytasz o benzynkę to o ile w dieslu wymiana samych pierścieni bez szlifu nie zawsze daje oczekiwany efekt na dłużej , to w benzynie efekt bywa bardziej zadowalający.Zdarza się jednak że po wymianie samych pierścieni wskutek dużego zużycia cylindrów po wymianie są przedmuchy na skutek niedopasowania powierzchni pierścień -cylinder .Podsumowując :wymiana samych pierścieni bez szlifu cylindrów daje mniej zadowalający efekt .A ile na tym pojeżdzisz ?No cóż nikt nie odpowie jednoznacznie .Efekt może utrzymywać się i kilkanaście i kilkadziesiąt tysięcy...