Strona 1 z 1

[MK2 TD -JR]Wymiana pompy wody

: czw cze 11, 2009 21:14
autor: ricooo
Witam.
Jak zabrać się do wymiany pompy wodnej w TD-ku? Z tego co widzę jest przykręcona chyba czterema śrubami z których dwie są nie do odkręcenia bez ściągania pompy wtryskowej. Przy rozrządzie nigdy sam nie robiłem więc tego się "boje". Czy jest inna możliwość????

: czw cze 11, 2009 21:33
autor: Cinek
nie ma potrzeby zdejmowania pompy wtryskowej, alternator i łape tak, jest lepsze dojście

: czw cze 11, 2009 21:36
autor: 89Bartezz
i nie na 4 śruby a chyba 9. z czego przygotuj się że się mogą urwać. mi tylko 1 się wykręciła a reszta poszła i zabawy w uj.

: czw cze 11, 2009 21:40
autor: Cinek
problem sie pojawia dopiero wtedy, jak sie jakas sruba urwie bo trzeba wyjmować obudowe i wtedy jest wesoło :bigok: połowe auta trza rozebrać

: czw cze 11, 2009 21:43
autor: 89Bartezz
Cinek pisze:, jak sie jakas sruba urwie bo trzeba wyjmować obudowe i wtedy jest wesoło :bigok: połowe auta trza rozebrać
ja sobie poradziłem bez takiej rozbiórki. Wiertarka zwykła. A na początek migomat, nakrętki i próby dospawania ich do urwanych śrub. Jeden śruby tylko nie udało mi się rozwiercić ale w tym miejscu akurat są 2 blisko siebie więc skręciłem tak i nie cieknie

[ Dodano: 11 Cze 2009 21:46 ]
ricooo pisze:Jak rozumie wymieniałeś połówkę pompy, tą z wirnikiem ?
tak tylko to
Obrazek

: czw cze 11, 2009 21:47
autor: Cinek
trzeba mieć migomat, to raz. a dwa że osobiście nie jestem zwolennikiem takich napraw, bo zawsze mi sie to potem mści w najbardziej kiepskim momencie

: czw cze 11, 2009 21:49
autor: ricooo
Czyli "łatwiej" wymienić tą połówkę z " wiatrakiem" niż całą z obudową. A przy zdejmowaniu osłon rozrządu są jakieś problemy? Trzeba zdejmować koło na pasek klinowy z wału głównego?

: czw cze 11, 2009 21:55
autor: Cinek
nie ma problemów jak sie nic nie urwie, obstukaj se srubki i jak sie odkręcą delikatnie wszystkie to zabawa nie robota
i to nie jest połówka, tylko własnie pompa.

: czw cze 11, 2009 22:04
autor: ricooo
Cinek pisze:nie ma problemów jak sie nic nie urwie, obstukaj se srubki i jak sie odkręcą delikatnie wszystkie to zabawa nie robota
i to nie jest połówka, tylko własnie pompa.
Rozumie.
DZIĘKI. Będę próbował.

: czw cze 11, 2009 22:49
autor: Mieniu_69
Witam, polecam wymiane calej pompy (wraz z obudowa), trzeba sie pomeczyc ale da rade wymienic, w moim tez chcialem wymienic sama polowke i tez tak zrobilem, mialem farta odkrecily sie srubki, ale po wymianie autko zaczelo sie przegrzewac i doszlem do tego ze obudowa byla wytarta, wymiana calej pompy zalatwila sprawe. pozdrawiam

: czw cze 11, 2009 23:33
autor: ricooo
Mieniu_69 pisze:Witam, polecam wymiane calej pompy (wraz z obudowa), trzeba sie pomeczyc ale da rade wymienic, w moim tez chcialem wymienic sama polowke i tez tak zrobilem, mialem farta odkrecily sie srubki, ale po wymianie autko zaczelo sie przegrzewac i doszlem do tego ze obudowa byla wytarta, wymiana calej pompy zalatwila sprawe. pozdrawiam
Ale wymiana pompy z obudową nie jest już taka łatwa. Chodzi mi o te dwie śruby pod pompą wtryskową. Jak je odkręcić??

: czw cze 11, 2009 23:57
autor: Mieniu_69
nie jest latwe, mozesz zrobic to tak (bez ruszania pompy wtryskowej) - rozebrac rozrzad, pasek, rolke i dwa kola, mianowicie kolo walka rozrzadu i pompy wtryskowej, potem odkrecasz blache oslonowa i masz srube na wierzchu, bo glownie chodzi Ci o te pierwsza gorna z lewej strony.

: pt cze 12, 2009 08:32
autor: ricooo
Mieniu_69 pisze:nie jest latwe,
Dokładnie o to mi chodziło. I tego się właśnie obawiałem. A wolał bym wymienić pompę z obudową bo autko ma już parę lat. Będzie musiał "ktoś" to zrobić za mnie. Dzięki Mieniu_69 za wyjaśnienie.

: pt cze 12, 2009 09:02
autor: 89Bartezz
ricooo pisze:A wolał bym wymienić pompę z obudową bo autko ma już parę lat.
moje ma już 20, przejechane ponad 500 tyś a dopiero raz wymieniłem samą pompę bez obudowy. Jednemu może się udać tyle przejechać tak jak mi, innemu nawet nowa z ubudową może strzelić szybko. Wszystko zależy od szczęścia. Na początek wyjmij samą pompę i zobacz jak wygląda obudowa, jak zła nie będzie to po co wymieniać reszte