Strona 1 z 1
					
				[MK2 TD -JR]Wymiana pompy wody
				: czw cze 11, 2009 21:14
				autor: ricooo
				Witam.
Jak zabrać się do wymiany pompy wodnej w TD-ku? Z tego co widzę jest przykręcona chyba czterema śrubami z których dwie są nie do odkręcenia bez ściągania pompy wtryskowej. Przy rozrządzie nigdy sam nie robiłem więc tego się "boje". Czy jest inna możliwość????
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 21:33
				autor: Cinek
				nie ma potrzeby zdejmowania pompy wtryskowej, alternator i łape tak, jest lepsze dojście
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 21:36
				autor: 89Bartezz
				i nie na 4 śruby a chyba 9. z czego przygotuj się że się mogą urwać. mi tylko 1 się wykręciła a reszta poszła i zabawy w uj.
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 21:40
				autor: Cinek
				problem sie pojawia dopiero wtedy, jak sie jakas sruba urwie bo trzeba wyjmować obudowe i wtedy jest wesoło  

 połowe auta trza rozebrać
 
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 21:43
				autor: 89Bartezz
				Cinek pisze:, jak sie jakas sruba urwie bo trzeba wyjmować obudowe i wtedy jest wesoło 

 połowe auta trza rozebrać
 
ja sobie poradziłem bez takiej rozbiórki. Wiertarka zwykła. A na początek migomat, nakrętki i próby dospawania ich do urwanych śrub.  Jeden śruby tylko nie udało mi się rozwiercić ale w tym miejscu akurat są 2 blisko siebie więc skręciłem tak i nie cieknie 
[ Dodano: 11 Cze 2009 21:46 ]
ricooo pisze:Jak rozumie wymieniałeś połówkę pompy, tą z wirnikiem ?
tak tylko to

 
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 21:47
				autor: Cinek
				trzeba mieć migomat, to raz. a dwa że osobiście nie jestem zwolennikiem takich napraw, bo zawsze mi sie to potem mści w najbardziej kiepskim momencie
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 21:49
				autor: ricooo
				Czyli "łatwiej" wymienić tą połówkę z " wiatrakiem" niż całą z obudową. A przy zdejmowaniu osłon rozrządu są jakieś problemy? Trzeba zdejmować koło na pasek klinowy z wału głównego?
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 21:55
				autor: Cinek
				nie ma problemów jak sie nic nie urwie, obstukaj se srubki i jak sie odkręcą delikatnie wszystkie to zabawa nie robota
i to nie jest połówka, tylko własnie pompa.
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 22:04
				autor: ricooo
				Cinek pisze:nie ma problemów jak sie nic nie urwie, obstukaj se srubki i jak sie odkręcą delikatnie wszystkie to zabawa nie robota
i to nie jest połówka, tylko własnie pompa.
Rozumie.
DZIĘKI. Będę próbował.
 
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 22:49
				autor: Mieniu_69
				Witam, polecam wymiane calej pompy (wraz z obudowa), trzeba sie pomeczyc ale da rade wymienic, w moim tez chcialem wymienic sama polowke i tez tak zrobilem, mialem farta odkrecily sie srubki, ale po wymianie autko zaczelo sie przegrzewac i doszlem do tego ze obudowa byla wytarta, wymiana calej pompy zalatwila sprawe. pozdrawiam
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 23:33
				autor: ricooo
				Mieniu_69 pisze:Witam, polecam wymiane calej pompy (wraz z obudowa), trzeba sie pomeczyc ale da rade wymienic, w moim tez chcialem wymienic sama polowke i tez tak zrobilem, mialem farta odkrecily sie srubki, ale po wymianie autko zaczelo sie przegrzewac i doszlem do tego ze obudowa byla wytarta, wymiana calej pompy zalatwila sprawe. pozdrawiam
Ale wymiana pompy z obudową nie jest już taka łatwa. Chodzi mi o te dwie śruby pod pompą wtryskową. Jak je odkręcić??
 
			 
			
					
				
				: czw cze 11, 2009 23:57
				autor: Mieniu_69
				nie jest latwe, mozesz zrobic to tak (bez ruszania pompy wtryskowej) - rozebrac rozrzad, pasek, rolke i dwa kola, mianowicie kolo walka rozrzadu i pompy wtryskowej, potem odkrecasz blache oslonowa i masz srube na wierzchu, bo glownie chodzi Ci o te pierwsza gorna z lewej strony.
			 
			
					
				
				: pt cze 12, 2009 08:32
				autor: ricooo
				Mieniu_69 pisze:nie jest latwe, 
Dokładnie o to mi chodziło. I tego się właśnie obawiałem. A wolał bym wymienić pompę z obudową bo autko ma już parę  lat. Będzie musiał "ktoś" to zrobić za mnie. Dzięki  
Mieniu_69 za wyjaśnienie.
 
			 
			
					
				
				: pt cze 12, 2009 09:02
				autor: 89Bartezz
				ricooo pisze:A wolał bym wymienić pompę z obudową bo autko ma już parę lat.
moje ma już 20, przejechane ponad 500 tyś a dopiero raz wymieniłem samą pompę bez obudowy. Jednemu może się udać tyle przejechać tak jak mi, innemu nawet nowa z ubudową może strzelić szybko. Wszystko zależy od szczęścia. Na początek wyjmij samą pompę i zobacz jak wygląda obudowa, jak zła nie będzie to po co wymieniać reszte