[mk2] turbosprężarka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pajki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 01:00
Lokalizacja: (VW)arszawa
Kontakt:

[mk2] turbosprężarka

Post autor: Pajki » czw cze 11, 2009 13:37

Jestem szczęśliwym posiadaczem golfa mk2 1.6 TD...

Ostatnio mam z nim mały problem, a objawy są następujące:

- Wyraźny spadek mocy,
- Kopci jak lokomotywa (granatowa chmura dymu za autem)
- Bierze olej,
- Hałasuje jakby nie miał tłumika

Na co wskazują te objawy?

Nie bardzo się znam, więc, czy podpowie ktoś czy to może być trak, że turbinę szlag mi trafił?

Gdzie na warszawskim Tarchominie znajdę dobrego magika, który mi to naprawi za w miarę ludzkie pieniądze?

Pozdrawiam!

Pajki



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw cze 11, 2009 14:12

Na poczatek sprawdz czy nie masz jakiejs okropnej dziury w dolocie do kolektora ssacego , ale ten olej to niezbyt pomyslny znak :chytry: ??


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » czw cze 11, 2009 16:44

zdejmij tez waz turbo-kolektor i zobacz czy niema czasem wyraznego luzu na osce - poprzecznego



arwam

Post autor: arwam » czw cze 11, 2009 16:52

Pajki pisze:Nie bardzo się znam, więc, czy podpowie ktoś czy to może być trak, że turbinę szlag mi trafił?
może tak być i sprawdź przy okazji czy nie maz dziurawego wydechu



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » czw cze 11, 2009 23:32

Pajki pisze:zdejmij tez waz turbo-kolektor i zobacz czy niema czasem wyraznego luzu na osce - poprzecznego
<<-- a nie wzdłużnego ?? :)

olej no to głowica i uszczelniacze zaworowe ......


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » pt cze 12, 2009 00:26

w sprezarce moze byc zbyt duzy luz promieniowy, a jak pojawi sie poosiowy to juz tylko inna sprezara ;)
a branie oleju to nie tylko glowica i uszczelniacze - nowy uszczelniacz nie utrzyma oleju jak prowadnice martwe, a zupełnie nie przyniesie efektu gdy cylindry marne a pierscieni niema...



Pajki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 01:00
Lokalizacja: (VW)arszawa
Kontakt:

Post autor: Pajki » pt cze 12, 2009 17:36

arwam pisze:może tak być i sprawdź przy okazji czy nie maz dziurawego wydechu

masz rację z tym wydechem... Mam dziurę
nikusss pisze:zdejmij tez waz turbo-kolektor i zobacz czy niema czasem wyraznego luzu na osce
nikusss pisze:w sprezarce moze byc zbyt duzy luz promieniowy, a jak pojawi sie poosiowy to juz tylko inna sprezara a branie oleju to nie tylko glowica i uszczelniacze

Generalnie się nie znam więc nie chcę sam grzebać w turbinie żeby czegoś nie zepsuć (bardziej). raczej oddam do jakiegoś magika żeby spojrzał fachowym okiem...
scols11 pisze:Na poczatek sprawdz czy nie masz jakiejs okropnej dziury w dolocie do kolektora ssacego
Dziury nie ma... to musi być coś innego

Dzięki wielkie za pomoc :bigok:

Pozdrawiam serdecznie!


Karol Pajka

Awatar użytkownika
PePeNiEbKo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 04:17
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: PePeNiEbKo » sob cze 13, 2009 00:01

niech ci magik całą pompą paliwową porusza, czasem po przestawieniu mniej kopci i trzeba potem zobaczyć czy więcej pali ;). Niech zdejmie pokrywe zaworów i sprawdzi jak tam szklanki wyglądają (takie krążki pod wałem). A najlepszym wyjściem bedzie sprawdzenie całej głowicy i wymiana części w niej sie znajdujących za które jak zapłacisz to sie uśmiejesz z ceny


Prawdziwy programista wiesza się razem z programem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 200 gości