Strona 1 z 2
Dziwny problem z płynem chłodniczym
: czw cze 11, 2009 13:25
autor: xxKOLOMBOxx
Witam wszystkich
chciałbym opisać mój problem:
a mianowicie dziwnie ubywa płynu chłodniczego...
jadąc ostatnio na trasie (170km/h) nic się nie działo.. temp stała jak wryta i wogóle... na drugi dzień rano zapaliła się kontrolka że nie ma płynu... trochę się załamałem i oczywiście uzupełniłem stan...
na drugi dzień mały wypad... droga 30 km jadać 160 km/h.... na miejscu patrze nic nie ubyło... ucieszyłem się.. wracając tą samą drogą 2 godziny w korkach tempem spacerowym... po powrocie do domu jeszcze raz profilaktycznie zerknąłem... stan ten sam. ucieszyłem się i przestałem się przejmować... jednak wieczorem jadąc do kolegi (droga 7km miasto) na miejscu znowu zapaliła się kontrolka a w zbiorniku pusto...
ktoś mi wytłumaczy o co chodzi??
rozumiem problem jakby płynu uciekało równomiernie albo przy dużym obciążeniu a tu jakieś czary... dodam że nie ma oleju w zbiorniczku ani na odwrót i oleju nic nie przybywa...
czytałem już kilka podobnych tematów ale zazwyczaj wszystkim uciekało równomiernie..
proszę o pomoc
: czw cze 11, 2009 13:32
autor: Marioprestiz
moze korkiem Ci wywala go? cieplo jest pod macha to szybko odparowywuje, albo jakims wezykiem przecieka
no uszczelka pod glowica to chyba jednak nie jest
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: czw cze 11, 2009 13:40
autor: xxKOLOMBOxx
Marioprestiz pisze:moze korkiem Ci wywala go? cieplo jest pod macha to szybko odparowywuje, albo jakims wezykiem przecieka
no uszczelka pod glowica to chyba jednak nie jest
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
no tylko dlaczego potrafiło przez 60 km nic nie wyciec w dodatku przy ostrej jezdzie a przy 7 km i to wolnej jazdy wylało wszystko?
: pt cze 12, 2009 01:41
autor: fleshu
Ciekawa sprawa! Termostat się ścina w pozycji zamknięty na max???? Czujnik jest na chłodnicy a ty nie widzisz że silnik się podpieka i wywala płyn. Jak jedziesz ostro to i ostro pompa wody tłoczy - ciśnienie duże i termostat otwarty > jaki masz czas do 90 stopni z rana przy normalnej jeździe? Tylko taki pomysł mi do głowy przychodzi.
: pt cze 12, 2009 13:37
autor: xxKOLOMBOxx
fleshu pisze:jaki masz czas do 90 stopni z rana przy normalnej jeździe?
nie wiem ile czasu ale coś około 3km drogi...
może być tak że paruje przez korek?? bo wydaje mi się że tak jakoś lekko chodzi i przy odkręcaniu nie czuje ciśnienia...
: pt cze 12, 2009 13:41
autor: Sztomel
skoro nie czujesz ciśnienia przy odkręcaniu korka to musisz mieć gdzieś nieszczelność - trzeba dokładnie przejrzeć cały układ a zwłaszcza węże i króćce oraz chłodnicę.
: pt cze 12, 2009 13:46
autor: fleshu
Tulko 3 kilosy? Szybko bardzo > u mnie jest to 8km > a płyn i termostat ma może z 0,5 roku. Zobacz jakie ciśnienie bije z tego wężyka, który jest podczepiony do góry zbiorniczka wyrównawczego - na zapalonym silniku - powinno cały czas pompować - po skończonej jeździe dak karton duży pod silnik - woda powinna kapać tylko z klimy > jak cieknie jeszcze w innym miejscu to będzie wiadomo. Na koniec zrobił bym zmianę termostatu i płynu > bo cały zbiornik płynu nagle nie zniknie > nie ma bata!
: pt cze 12, 2009 13:53
autor: PELE
2 miesiące temu przechodziłem przez podobny problem. Na wstępie wymieniłem korek dla pewności. Płyn dalej uciekał, diagnostyka płynu chłodniczego i okazało się, że spaliny dostają się przy większych obciążeniach do układu chłodzenia. Wzrost ciśnienia w obiegu i płyn ucieka przez korek. Diagnoza: uszkodzona uszczelka pod głowicą
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
wymieniłem i wszystko ok. Uszczelka przepuszczała na 2 i 3 garze, tamtędy spaliny dostawały się do układu chłodzenia.
Sam możesz sobie sprawdzić tak. Niech ktoś wejdzie do auta i przygazuje go mocniej ( na rozgrzanym of cors
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobacz co się dzieje w środku. Jeśli będzie sie pieniło i bomblowało to uszczelka. Jak pod korkiem od oleju? Zrobiło sie takie "masło" ? U mnie dodatkowo zbiorniczek zaszedł cały sadzą, więc możesz też kontrolować to
Sprawdz wąż od chłodnicy? Powinien być mieki.
Ja na samym początku obstawiałem, że to nie uszczelka a jednak okazało sie że to ona. Jedz na diagnostykę i sprawdz co jest w układzie chłodzenia. Często zdarza się tak, że płyn z uwagi na wysoką temp. w komorze silnika od razu paruje więc ciężko może być to przyobserwować, moze jakaś tektura pod silnik o obserwujemy
mam nadzieje ze pomogłem
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
powodzenia i daj znać co jest
: pt cze 12, 2009 17:32
autor: xxKOLOMBOxx
Sztomel pisze:skoro nie czujesz ciśnienia przy odkręcaniu korka to musisz mieć gdzieś nieszczelność
sprawdziłem dzisiaj znowu po jeździe ubyło mi pól zbiornik i przy odkręcaniu zbiornika wogóle nie ma ciśnienia...
fleshu pisze:Tulko 3 kilosy? Szybko bardzo > u mnie jest to 8km > a płyn i termostat ma może z 0,5 roku. Zobacz jakie ciśnienie bije z tego wężyka, który jest podczepiony do góry zbiorniczka wyrównawczego - na zapalonym silniku - powinno cały czas pompować - po skończonej jeździe dak karton duży pod silnik - woda powinna kapać tylko z klimy > jak cieknie jeszcze w innym miejscu to będzie wiadomo. Na koniec zrobił bym zmianę termostatu i płynu > bo cały zbiornik płynu nagle nie zniknie > nie ma bata!
do tego wężyka u góry zbiorniczka cały czas jest pompowany płyn widać normalnie przez zbiorniczek
a co do kartonu to raczej nic nie da bo na postoju mi nie ubywa tylko podczas jazdy :/
pelton1985 pisze:
Sam możesz sobie sprawdzić tak. Niech ktoś wejdzie do auta i przygazuje go mocniej ( na rozgrzanym of cors
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobacz co się dzieje w środku. Jeśli będzie sie pieniło i bomblowało to uszczelka. Jak pod korkiem od oleju? Zrobiło sie takie "masło" ? U mnie dodatkowo zbiorniczek zaszedł cały sadzą, więc możesz też kontrolować to
Sprawdz wąż od chłodnicy? Powinien być mieki.
Ja na samym początku obstawiałem, że to nie uszczelka a jednak okazało sie że to ona. Jedz na diagnostykę i sprawdz co jest w układzie chłodzenia. Często zdarza się tak, że płyn z uwagi na wysoką temp. w komorze silnika od razu paruje więc ciężko może być to przyobserwować, moze jakaś tektura pod silnik o obserwujemy
mam nadzieje ze pomogłem
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
powodzenia i daj znać co jest
wąż od chłodnicy jest miękki....
i to raczej napewno nie uszczelka bo nie przybywa mi oleju a na korku czyściutko....
w dodatku przy gazowaniu w zbiorniczku nie ma żadnych bąbelków ani piany...
obserwowałem każdy wąż i nic nie widać... wszędzie sucho... załamka...
: pt cze 12, 2009 17:37
autor: fleshu
No jeszcze pompa zostaje - schowana pod osłonami pasków - przecie nie znika tyle płynu!
: pt cze 12, 2009 17:48
autor: xxKOLOMBOxx
fleshu pisze:No jeszcze pompa zostaje - schowana pod osłonami pasków - przecie nie znika tyle płynu!
chyba ze tak... a może chłodnica... na postoju nic a w trakcie jazdy sobie kapie.... nie mam pojęcia już..
: pt cze 12, 2009 18:09
autor: PELE
xxKOLOMBOxx, nie musi przybywać oleju jeśli jest strzelona uszczelka ( raczej czy na pewno? )
podjedz na stacje i sprawdź co jest w zbiorniczku wyrównanwczym, ja bym tak zrobił
sprawdź wszystkie węże, podłóż tą tekturę pod silnik i zerkaj czy nic nie kapie
może pompa? kolega wcześniej o tym pisze, warto sprawdzić
: pt cze 12, 2009 18:15
autor: xxKOLOMBOxx
jutro to zrobię dokładnie jeszcze pojeżdze chwile a potem dam tekturę pod auto i dodatkowo będę go chwilkę trzymał na gazie i zobaczymy czy coś kapnie... jak nic nie zobaczę to dam do serwisu i niech onni się z tym męczą... bo ja się już poddaje
dzięki wielkie wszystkim za pomoc jutro będę pisał co i jak..
: pt cze 12, 2009 19:01
autor: PELE
xxKOLOMBOxx, przed odstawieniem autka do serwisu jedz na diagnostyke płynu chłodniczego, będziesz miał pewność. Chyba lepiej wiedzieć na czy się stoi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)