Dziwny problem z płynem chłodniczym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xxKOLOMBOxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
Lokalizacja: [ŚLĄSK]

Dziwny problem z płynem chłodniczym

Post autor: xxKOLOMBOxx » czw cze 11, 2009 13:25

Witam wszystkich

chciałbym opisać mój problem:
a mianowicie dziwnie ubywa płynu chłodniczego...
jadąc ostatnio na trasie (170km/h) nic się nie działo.. temp stała jak wryta i wogóle... na drugi dzień rano zapaliła się kontrolka że nie ma płynu... trochę się załamałem i oczywiście uzupełniłem stan...
na drugi dzień mały wypad... droga 30 km jadać 160 km/h.... na miejscu patrze nic nie ubyło... ucieszyłem się.. wracając tą samą drogą 2 godziny w korkach tempem spacerowym... po powrocie do domu jeszcze raz profilaktycznie zerknąłem... stan ten sam. ucieszyłem się i przestałem się przejmować... jednak wieczorem jadąc do kolegi (droga 7km miasto) na miejscu znowu zapaliła się kontrolka a w zbiorniku pusto...

ktoś mi wytłumaczy o co chodzi??

rozumiem problem jakby płynu uciekało równomiernie albo przy dużym obciążeniu a tu jakieś czary... dodam że nie ma oleju w zbiorniczku ani na odwrót i oleju nic nie przybywa...
czytałem już kilka podobnych tematów ale zazwyczaj wszystkim uciekało równomiernie..

proszę o pomoc



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » czw cze 11, 2009 13:32

moze korkiem Ci wywala go? cieplo jest pod macha to szybko odparowywuje, albo jakims wezykiem przecieka
no uszczelka pod glowica to chyba jednak nie jest ;)



Awatar użytkownika
xxKOLOMBOxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
Lokalizacja: [ŚLĄSK]

Post autor: xxKOLOMBOxx » czw cze 11, 2009 13:40

Marioprestiz pisze:moze korkiem Ci wywala go? cieplo jest pod macha to szybko odparowywuje, albo jakims wezykiem przecieka
no uszczelka pod glowica to chyba jednak nie jest ;)
no tylko dlaczego potrafiło przez 60 km nic nie wyciec w dodatku przy ostrej jezdzie a przy 7 km i to wolnej jazdy wylało wszystko?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 12, 2009 01:41

Ciekawa sprawa! Termostat się ścina w pozycji zamknięty na max???? Czujnik jest na chłodnicy a ty nie widzisz że silnik się podpieka i wywala płyn. Jak jedziesz ostro to i ostro pompa wody tłoczy - ciśnienie duże i termostat otwarty > jaki masz czas do 90 stopni z rana przy normalnej jeździe? Tylko taki pomysł mi do głowy przychodzi.



Awatar użytkownika
xxKOLOMBOxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
Lokalizacja: [ŚLĄSK]

Post autor: xxKOLOMBOxx » pt cze 12, 2009 13:37

fleshu pisze:jaki masz czas do 90 stopni z rana przy normalnej jeździe?
nie wiem ile czasu ale coś około 3km drogi...

może być tak że paruje przez korek?? bo wydaje mi się że tak jakoś lekko chodzi i przy odkręcaniu nie czuje ciśnienia...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt cze 12, 2009 13:41

skoro nie czujesz ciśnienia przy odkręcaniu korka to musisz mieć gdzieś nieszczelność - trzeba dokładnie przejrzeć cały układ a zwłaszcza węże i króćce oraz chłodnicę.


Obrazek

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 12, 2009 13:46

Tulko 3 kilosy? Szybko bardzo > u mnie jest to 8km > a płyn i termostat ma może z 0,5 roku. Zobacz jakie ciśnienie bije z tego wężyka, który jest podczepiony do góry zbiorniczka wyrównawczego - na zapalonym silniku - powinno cały czas pompować - po skończonej jeździe dak karton duży pod silnik - woda powinna kapać tylko z klimy > jak cieknie jeszcze w innym miejscu to będzie wiadomo. Na koniec zrobił bym zmianę termostatu i płynu > bo cały zbiornik płynu nagle nie zniknie > nie ma bata!



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt cze 12, 2009 13:53

2 miesiące temu przechodziłem przez podobny problem. Na wstępie wymieniłem korek dla pewności. Płyn dalej uciekał, diagnostyka płynu chłodniczego i okazało się, że spaliny dostają się przy większych obciążeniach do układu chłodzenia. Wzrost ciśnienia w obiegu i płyn ucieka przez korek. Diagnoza: uszkodzona uszczelka pod głowicą :) wymieniłem i wszystko ok. Uszczelka przepuszczała na 2 i 3 garze, tamtędy spaliny dostawały się do układu chłodzenia.

Sam możesz sobie sprawdzić tak. Niech ktoś wejdzie do auta i przygazuje go mocniej ( na rozgrzanym of cors :) odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobacz co się dzieje w środku. Jeśli będzie sie pieniło i bomblowało to uszczelka. Jak pod korkiem od oleju? Zrobiło sie takie "masło" ? U mnie dodatkowo zbiorniczek zaszedł cały sadzą, więc możesz też kontrolować to

Sprawdz wąż od chłodnicy? Powinien być mieki.
Ja na samym początku obstawiałem, że to nie uszczelka a jednak okazało sie że to ona. Jedz na diagnostykę i sprawdz co jest w układzie chłodzenia. Często zdarza się tak, że płyn z uwagi na wysoką temp. w komorze silnika od razu paruje więc ciężko może być to przyobserwować, moze jakaś tektura pod silnik o obserwujemy :)

mam nadzieje ze pomogłem :helm: powodzenia i daj znać co jest
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 13:58 przez PELE, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
xxKOLOMBOxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
Lokalizacja: [ŚLĄSK]

Post autor: xxKOLOMBOxx » pt cze 12, 2009 17:32

Sztomel pisze:skoro nie czujesz ciśnienia przy odkręcaniu korka to musisz mieć gdzieś nieszczelność
sprawdziłem dzisiaj znowu po jeździe ubyło mi pól zbiornik i przy odkręcaniu zbiornika wogóle nie ma ciśnienia...



fleshu pisze:Tulko 3 kilosy? Szybko bardzo > u mnie jest to 8km > a płyn i termostat ma może z 0,5 roku. Zobacz jakie ciśnienie bije z tego wężyka, który jest podczepiony do góry zbiorniczka wyrównawczego - na zapalonym silniku - powinno cały czas pompować - po skończonej jeździe dak karton duży pod silnik - woda powinna kapać tylko z klimy > jak cieknie jeszcze w innym miejscu to będzie wiadomo. Na koniec zrobił bym zmianę termostatu i płynu > bo cały zbiornik płynu nagle nie zniknie > nie ma bata!
do tego wężyka u góry zbiorniczka cały czas jest pompowany płyn widać normalnie przez zbiorniczek
a co do kartonu to raczej nic nie da bo na postoju mi nie ubywa tylko podczas jazdy :/



pelton1985 pisze: Sam możesz sobie sprawdzić tak. Niech ktoś wejdzie do auta i przygazuje go mocniej ( na rozgrzanym of cors :) odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobacz co się dzieje w środku. Jeśli będzie sie pieniło i bomblowało to uszczelka. Jak pod korkiem od oleju? Zrobiło sie takie "masło" ? U mnie dodatkowo zbiorniczek zaszedł cały sadzą, więc możesz też kontrolować to

Sprawdz wąż od chłodnicy? Powinien być mieki.
Ja na samym początku obstawiałem, że to nie uszczelka a jednak okazało sie że to ona. Jedz na diagnostykę i sprawdz co jest w układzie chłodzenia. Często zdarza się tak, że płyn z uwagi na wysoką temp. w komorze silnika od razu paruje więc ciężko może być to przyobserwować, moze jakaś tektura pod silnik o obserwujemy :)

mam nadzieje ze pomogłem :helm: powodzenia i daj znać co jest
wąż od chłodnicy jest miękki....
i to raczej napewno nie uszczelka bo nie przybywa mi oleju a na korku czyściutko....
w dodatku przy gazowaniu w zbiorniczku nie ma żadnych bąbelków ani piany...
obserwowałem każdy wąż i nic nie widać... wszędzie sucho... załamka...



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 12, 2009 17:37

No jeszcze pompa zostaje - schowana pod osłonami pasków - przecie nie znika tyle płynu!



Awatar użytkownika
xxKOLOMBOxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
Lokalizacja: [ŚLĄSK]

Post autor: xxKOLOMBOxx » pt cze 12, 2009 17:48

fleshu pisze:No jeszcze pompa zostaje - schowana pod osłonami pasków - przecie nie znika tyle płynu!
chyba ze tak... a może chłodnica... na postoju nic a w trakcie jazdy sobie kapie.... nie mam pojęcia już..



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt cze 12, 2009 18:09

xxKOLOMBOxx, nie musi przybywać oleju jeśli jest strzelona uszczelka ( raczej czy na pewno? )

podjedz na stacje i sprawdź co jest w zbiorniczku wyrównanwczym, ja bym tak zrobił

sprawdź wszystkie węże, podłóż tą tekturę pod silnik i zerkaj czy nic nie kapie

może pompa? kolega wcześniej o tym pisze, warto sprawdzić



Awatar użytkownika
xxKOLOMBOxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
Lokalizacja: [ŚLĄSK]

Post autor: xxKOLOMBOxx » pt cze 12, 2009 18:15

jutro to zrobię dokładnie jeszcze pojeżdze chwile a potem dam tekturę pod auto i dodatkowo będę go chwilkę trzymał na gazie i zobaczymy czy coś kapnie... jak nic nie zobaczę to dam do serwisu i niech onni się z tym męczą... bo ja się już poddaje

dzięki wielkie wszystkim za pomoc jutro będę pisał co i jak..


Obrazek

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt cze 12, 2009 19:01

xxKOLOMBOxx, przed odstawieniem autka do serwisu jedz na diagnostyke płynu chłodniczego, będziesz miał pewność. Chyba lepiej wiedzieć na czy się stoi :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 235 gości