Strona 1 z 1
Spalanie na biegu jałowym a FIS
: czw cze 11, 2009 01:58
autor: fleshu
Może głupie to pytanie > ale..
Czy FIS ma pokazywać wartości spalania na biegu jałowym?
U mnie jest tak że:
Jak jade to spalanie dynamiczne pokazuje normalne wartości.
Jak się zatrzymam w miejscu to na wszkazaniu mam tylko ostatnią wartość jaka była w czasie jazdy.
Moge sobie deptać po gazie stojąc w miejscu a wskazania są i tak takie same jak przed zatrzymaniem całkowitym(ostatnia wartość).
Jak nagle się zatrzymam po wcześniejszym depnięciu gazu to spalanie pokazuje np 9 l.
Nie wiem czy mi się tylko wydawało czy to był fakt że jeszcze jakiś rok temu na blacie miałem wskazania nawet na postoju.
No i jeszcze : Czy dane spalań pochodzą z nastawnika, czujnika prędkości, lub są naliczane jeszcze z innych źródeł????
: czw cze 11, 2009 10:03
autor: Cinek
nowsze fisy przełączały sie z l/100km na l/h na postoju, starsze niektóre można podobno przekodować. jak go nie masz teraz to pewnie ci sie wydawało
: czw cze 11, 2009 10:08
autor: MIT
fleshu pisze:Jak jade to spalanie dynamiczne pokazuje normalne wartości.
Jak się zatrzymam w miejscu to na wszkazaniu mam tylko ostatnią wartość jaka była w czasie jazdy.
Mam to samo...też chciałbym aby pokazywał na postoju w l/h tak jak pokazuje VAG
: czw cze 11, 2009 13:44
autor: fleshu
Pamiętam że tak było - jak np hamowałem i zatrzymywałem się to wskazanie schodziło w dół i zatrzymywało się na samych wskazaniach biegu jałowego > teraz to go można powiesić nawet na 15 l a przy bardzo delikatnym zwalnianiu nawet na 0,2 - a to chyba nie jest normalne. Dodam że wszystko zostało sprawdzone > pełen vag robie sobie raz na miesiąc, timing na pompie jest wzorowy, fis liczy od granicy 00 do 20l przy maksymalnym nadepnięciu na niskim biegu.
: czw cze 11, 2009 14:36
autor: Cinek
nie da sie zatrzymać na samych wskazaniach biegu jałowego na fisie bez zmiany na l/h. wystarczy że postoisz jakiś czas na wolnych i spalanie pójdzie do góry, w korku nawet 60l może pokazać. więc pamięć cie raczej zawodzi.
: czw cze 11, 2009 14:40
autor: fleshu
Zobaczymy - dzisiaj test zrobie > po ostrym ruszeniu, zatrzymam go i niech tak sobie pyrka ps nigdy na liczniku nie pokazało mi więcej niż 26 > ale na tym etapie silnik był do roboty > teraz przepływka nowa jest silnik prawie skończony i przy deptaniu na chwilowym jest max 20 no ale na postoju wiekszym nigdy nie zwracałem uwagi.
: czw cze 11, 2009 16:40
autor: MIT
Cinek pisze:wystarczy że postoisz jakiś czas na wolnych i spalanie pójdzie do góry, w korku nawet 60l może pokazać. więc pamięć cie raczej zawodzi.
Cała prawda

na wolnych obrotach w korku spalanie na FISie rośnie powoli...oczywiście potem zawyża to średnią

: czw cze 11, 2009 16:45
autor: AJM
Ale czy wskazania według FIS w l/100 podczas postoju, jest prawidłowe? Czy powinno jednak byc l/h? Mam ten sam problem, FIS zacina sie w pewnym momencie i pokazuje cały czas ta sama wartosc chwilowego spalania. Wiem, ze po zresetowaniu kompuetra, pokazuje wszystko ok, na postoju 0,8 i podczas jazdy wicej, ale po przejechaniu około 100km spowrotem źle pokazuje.
: czw cze 11, 2009 19:27
autor: MIT
no niestety w tych naszych starszych 1/2 FIS tak już jest..i inaczej chyba nie będzie,być może coś się da zrobić z kodowaniem ale jak by kto wiedział pewnie by tu napisał,więc raczej się nie da

: czw cze 11, 2009 19:48
autor: fleshu
No i cool - o takie wnioski chodziło - przynajmniej mam pewność a z tymi omamami postaram się powalczyć heeh Dzięks.